פרטי התלונה

תלונות מי מודיעין

תלונות משקאות

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
חיוב בגין צריכה משותפת בעקבות פיצוץ צינור מים ראשי נושא התלונה:
‏יום ראשון ‏12 ‏פברואר ‏2006 תאריך האירוע:
אזור ירושלים אזור:
השדרה המרכזית 15 מודיעין 71700 08-9750834 כתובת:
תיאור הבעיה:
אני גרה בעיר מודיעין בשכונת שיר השירים שע"פ הסכם של העיריה עם משרד השיכון השכונה מוגדרת כשפ"פ (שטח פרטי פתוח),והכוונה היא: שאנו 6 דיירים שמתגוררים ברחוב בקוטג'ים צמודי קרקע ואנו אחראים מבחינת העיריה לגינון הרחוב, לנקיונו ואף להחלפת מנורה שנשרפת בעמודי התאורה ברחוב, ובנוסף לכך אם אדם עובר ברחוב ונפצע אנו חשופים לתביעה.
בחודש פברואר האחרון התפוצץ צינור המים המרכזי ברחוב לאחר שהתפוצץ כבר מספר פעמים בעבר במקומות שונים ברחוב, אנו הדיירים החלטנו שמספיק לנו כבר מכל הפיצוצים והחלטנו להחליף את כל הצינור בעלות של 12,000 ש"ח. כך שכל דייר שילם 2,000 ש"ח.
לאחר כחודש ימים קיבלה כל משפחה חשבון מים מתאגיד המים מי מודיעין בע"מ בסך 3,500 ש"ח בממוצע (צריכה משותפת של 404 קוב' לכל משפחה)
כמובן שנדהמנו מהסכום ופנינו מייד לחברה וביקשנו התחשבות מאחר שאם הרחוב לא היה מוגדר כשפ"פ עלות תיקון הצינור היתה נופלת על העיריה ולא על הדיירים, ובנוסף לכך מבקשים מאיתנו לשלם סכום כל כך גבוהה עבור צריכת מים, כך שלכל משפחה עלות הנזק היא כ- 5,500 ש"ח דבר שאינו מתקבל על הדעת.
בתגובה מי מודיעין הורידה את הסכום לכל משפחה לגובה של 1,500 ש"ח בממוצע.
פנינו שוב במכתב ובקשנו התחשבות אך נעיננו בשלילה.
לכן אני פונה אליכם בבקשת עזרה ומבקשת ונסות ולהתערב בנושא, אולי דרככם תבוא הישועה ויעשה עמו צדק.
כספי סוג הנזק :
להוריד את כמות הצריכה המשותפת ו/או לחייב ע"פ המחיר פתרון נדרש :

מי מודיעין שירות לקוחות

, תגובה:
ירון רן - מנכ"ל בפועל שם ותפקיד:
בעניין פנייתכם הריני להשיבכם כדלקמן:
1. המקרה של גב' רונית סמרה מוכר לנו היטב, וכבר שלחנו בנושא 2 מכתבי תשובה לגב' לאה פרסי, נציגת דיירי הבניין ברח' פרי מגדים במודיעין, בתאריכים 01/05/06 וכן 12/06/06.

2. תאגיד המים והביוב מי-מודיעין כפוף לחוק תאגידי מים וביוב (2001) ולתקנות המים. עפ"י חוק, האחריות של תאגיד מי מודיעין לפיצוצי צנרת ולנזילות מים חלה עד השעון הראשי בכניסה לנכס או לבניין. כל נזילה או אירוע של פיצוץ מים מעבר לשעון הראשי נחשבת לסוגיה פרטית והיא באחריות מלאה של דיירי הנכס.

3. במקרה הנוכחי מדובר בפיצוץ מים שהתרחש בשפ"פ (שטח פרטי פתוח), ונמצא באחריות מלאה של הדיירים ברח' פרי מגדים. המידע לגבי אחריות הדיירים לתשתית בשפ"פ והמשמעות הכספית הכרוכה בכך, נמסרו לדיירים עוד לפני שרכשו את דירותיהם. במידה והמידע הוסתר מהם, עליהם להפנות את טענותיהם לקבלן שמכר להם את הנכס, או לגופים האחראים לפיתוח העיר, לרבות משרד השיכון. תאגיד המים איננו, וגם לא יוכל להיות, צד למחלוקת ארוכת שנים בין הדיירים והרשויות בנושא האחריות לשפ"פ.

4. דיירי הבניין השתהו, כפי הנראה, בתיקון פיצוץ צינור המים בתחום השפ"פ האמור ובינתיים דלפו ממנו כמויות אדירות של מים (בסדר גודל של אלפי מ"ק). כתוצאה, חשבונות המים שנשלחו לתושבים היו אכן גבוהים וחריגים.

5. עפ"י בקשת דיירי הבניין, ביצע תאגיד מי מודיעין הפחתה מהותית של חשבונות המים בסדרי גודל של 1,000 ₪ עד 3,000 ₪ לדייר, לפי חישוב של תעריף מינימום של מים, וכן נתן פטור לדיירים מאגרת ביוב בגין המים של הצריכה המשותפת. בנוסף ולפנים משורת הדין, התאגיד הציע לנציגת הדיירים, גב' לאה פרסי, באופן חד פעמי לפרוס את חשבון המים של הדיירים ל- 3 תשלומים חודשיים שווים ללא ריבית, בהמחאות שיימסרו למי מודיעין.

6. סעיף 5.3 לתקנות המים קובע כי במקרה שהתגלתה נזילת מים בשטח פרטי רשאית הרשות המקומית לחייב את הצרכן לפי תעריף המינימום העומד כיום על 3.57 ₪/מ"ק (כולל מע"מ). החוק אינו מאפשר לתאגיד מי מודיעין לתת הנחות נוספות או למחוק מהמערכת מים שנצרכו בפועל (גם אם בגין נזילה), ועל כן, נאלצנו לסרב לבקשת התושבים למתן הנחות נוספות.

7. תאגיד מי מודיעין יפעל ככל האפשר לסייע לצרכן מים הנמצא במצוקה, אך זאת כאמור, רק במסגרות שמתיר החוק ולא מעבר לכך.


בכבוד רב,

ירון רן
מנכ"ל בפועל – מי מודיעין
תגובה:
ראה מכתב תגובה פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה