פרטי התלונה

תלונות Yes (יס)

תלונות ערוצי טלוויזיה

תלונות טלויזיה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
חיוב שלא בצדק נושא התלונה:
‏יום שלישי ‏27 ‏יוני ‏2006 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
התנתקתי מחברת יס בחודש אפריל.
בברור טלפוני בחודש מאי התברר לי שיחיבו אותי בסכום מעל 200 שקל על סרטים
שהוזמנו לפי דברי החברה במהלך השנים 2003 עד 2006 ?
לפי החברה ,כשהוחזר להם הממיר "נשלפו ממנו סרטים שהוזמנו ולא הגיעו לחברה.
תלונתי היא:
א.איך אני יכול לבדוק אם באמת הוזמנו הסרטים שבהם מדובר לפני שנתים ושלוש
אולי המכשיר לא אמין ויש בו טעויות.
ב.לא נראה הגיוני שחלק מהסרטים שהוזמנו על ידי נשלחו מהממיר לחברה וחלק לא.
ג.מה היה קורה לו התנתקתי מ"יס" לאחר 10 שנות מנוי?הייתי לוקח משכנתא כדי לשלם את הסרטים שהוזמנו לפני 10 שנים?
זלזול באינטילגנציה של הלקוח סוג הנזק :
אי צורך בתשלום הנ"ל פתרון נדרש :

Yes (יס) שירות לקוחות

, תגובה:
yes שם ותפקיד:
שלום רב,

אני מודה לך על פנייתך לחברת yes מיום 28.6.06
תגובה:
בנושא חיוב סרטים מאוחר, כפי שוודאי ידוע לך, yes מאפשרת ללקוחותיה להנות מהיתרונות הטכנולוגיים, המתאפשרים על ידי שיטת השידור שלה, ובין השאר גם הזמנת סרטי P.P.V באמצעות השלט. כמובן שאנו מספקים הסברים מפורטים, במדריך השידורים והשירותים האלקטרוני, בדבר הדרך בה ניתן לצפות בסרט בהזמנה אישית או לבטל את ההזמנה.

כמובן שקיימת ביד הלקוח, בכל עת, האפשרות לחסום את הזמנת הסרטים בתשלום ישירות מהמפענח הביתי, וזאת על ידי הודעה למוקד שירות הלקוחות שלנו.

אבקש להסביר, כי הזמנת סרטים בתשלום יכולה להעשות אך ורק באמצעות קוד סודי אשר נבחר על ידי הלקוח, וכך הוא, או מי מטעמו (שנמסר לו הקוד הסודי), יכולים להזמין סרטים אלה. עוד ראוי להוסיף ולציין, כי בהתאם לקבוע בהסכם ההתקשרות שנערך בינינו, אחריות הלקוח חלה לגבי כל סרט שהוזמן מהמפענח שבביתו באמצעות הקוד הסודי, ועליו לדעת כי אנו מתייחסים לכל שירות שהוזמן מהמפענח שלו (כמו גם ממספר הטלפון שלו), לאחר ביצוע הזיהוי באמצעות הקוד הסודי כאמור, כשירות שהוזמן מטעמו.



חשוב להבין, כי חיוב רטרואקטיבי נעשה במקרים חריגים בלבד, וכי באופן סדיר, החיוב עבור הזמנת הסרטים בתשלום מבוצע במחזור החיוב החודשי שלאחר ביצוע הרכישה. ואולם, ייתכנו מצבים שבהם עקב אי חיבור רציף של המפענח לקו הטלפון, יהיה ניתן להזמין סרטים בהזמנה אישית ללא דיווח ישיר לרשומות החברה, וזאת עד לתפוסת זיכרון מלאה של הכרטיס החכם במפענח הדיגיטלי.



הכרטיס החכם שומר את הנתונים ללא הגבלת זמן כל עוד לא הצליח לדווח אותם. אפשרות הדיווח תלויה עקרונית בחסדי הלקוח בלבד, כאשר המפענח וקו הטלפון מצויים בביתו ובשליטתו. המשמעות – כרטיס במפענח שנותק מקו הטלפון יכול לשמש לרכישת סרטים מבלי שהחברה תדע על כך עד לחיבור המפענח מחדש לקו הטלפון, או החזרת ציוד הקצה אל החברה לאחר ביצוע ניתוק.



כמתואר לעיל, החברה אינה מתנה את ביצוע הרכישה בקיום החיבור הפיזי לקו הטלפון, ואינה נוקטת באמצעים כנגד המנתקים את הקו, אלא מסתפקת בגביה (לפי המחיר הנומינלי המקורי של הסרט) בבוא היום. הדיווח שנמנע יתקיים לבסוף, לאחר שמי שניתק את הקו חיברו מחדש (או במצב שהציוד הוחזר למחסני החברה עקב החלפה או ניתוק).



ומן הכלל אל הפרט – במקרה דנן, לאור הנ"ל אבקש להבהיר, כי על פי רשומות המערכת נמצא כי הסרטים המפורטים בחשבונית חודש מאי 2006 הוזמנו על ידי מר קלור באמצעות השלט. מאחר והמפענח/ים לא היה מחובר/ים בצורה רציפה לקו הטלפון, קיבלה החברה את הדיווח על הזמנת הסרטים לאחר שציוד הקצה הוחזר לרשותנו עם סיום ההתקשרות מולנו והתבצעה פעולה של פריקת המידע מהכרטיס/ים החכם לחברת yes.

עם החזרת ציוד הקצה לחברתנו מתבצע תהליך גמר חשבון . בחשבונית גמר החשבון חוייב המנוי בעלות הזמנות אלו.



חשבונית גמר החשבון ורשימה מפורטת של כל הסרטים שהוזמנו מהמנוי (כולל תאריכים מלאים) מצויה בידינו וניתן לשלוח אותה אל המנוי לבקשתו.



מובן מאליו כי חלוף הימים למן הצפייה ועד לגבייה בגין סרטים אלה פועל בעיקר לרעתה של החברה, אך יחד עם זאת, אין בעובדה זו כדי לשנות ו/או לגרוע מזכותה של החברה לגבות את אשר מגיע לה כדין.



על פי המידע הצרוב על הכרטיס החכם ניתן לקבל תאריכים מדוייקים להזמנות הסרטים שבוצעו, הזמנות שבגינן חייבנו את המנוי בוצעו החל משנת 2003 עד שנת 2006 .לאחר שהבהרתי את זכותה המלאה של חברת yes בגביית החיוב הנ"ל. אבקש להודיעך, לאור פנייתך זו ולאור העובדה שמדובר בחיוב רטרואקטיבי שמר קלור לא קיבל הודעה על ביצועו מראש, הוחלט כי יבוצע ביטול עסקה והחזר לחשבון הבנק של מר קלור בסך 272.40 ₪.



יבוצע ביטול עסקה לאמצעי התשלום המעודכן במנוי בגין הסכום האמור. יתרה זו של 272.40 ₪ בגין חיובי סרטים אלו הועברה למחלקת הגבייה שלנו לביצוע תהליך גבייה מסודר למול מר קלור



נשמח אם בעתיד יבחר מר קלור לשוב ולהמנות עם קהל לקוחותינו.
פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה