חברת yes |
שם ותפקיד: |
שלום רב,
אני מודה לך על פנייתך לחברת yes מיום 6.8.06, בהמשך לפנייתה של הגב' פאולה בנושא חיוב בגין הזמנות סרטים אבקש להשיב בנושא.
|
תגובה: |
ראשית אציין כי צר לי ללמוד על החלטתה של הגב' חייט להפסיק התקשרותה עם חברתנו.
yes מאפשרת ללקוחותיה ליהנות מהיתרונות הטכנולוגיים, המתאפשרים על ידי שיטת השידור שלה, ובין השאר גם הזמנת סרטי P.P.V באמצעות השלט. כמובן שאנו מספקים הסברים מפורטים, במדריך השידורים והשירותים האלקטרוני, בדבר הדרך בה ניתן לצפות בסרט בהזמנה אישית או לבטל את ההזמנה.
כמובן שקיימת ביד הלקוח, בכל עת, האפשרות לחסום את הזמנת הסרטים בתשלום ישירות מהמפענח הביתי, וזאת על ידי הודעה למוקד שירות הלקוחות שלנו.
אבקש להסביר, כי הזמנת סרטים בתשלום יכולה להיעשות אך ורק באמצעות קוד סודי אשר נבחר על ידי הלקוח, וכך הוא, או מי מטעמו (שנמסר לו הקוד הסודי), יכולים להזמין סרטים אלה. עוד ראוי להוסיף ולציין, כי בהתאם לקבוע בהסכם ההתקשרות שנערך בינינו, אחריות הלקוח חלה לגבי כל סרט שהוזמן מהמפענח שבביתו באמצעות הקוד הסודי, ועליו לדעת כי אנו מתייחסים לכל שירות שהוזמן מהמפענח שלו (כמו גם ממספר הטלפון שלו), לאחר ביצוע הזיהוי באמצעות הקוד הסודי כאמור, כשירות שהוזמן מטעמו.
חשוב להבין, כי חיוב רטרואקטיבי נעשה במקרים חריגים בלבד, וכי באופן סדיר, החיוב עבור הזמנת הסרטים בתשלום מבוצע במחזור החיוב החודשי שלאחר ביצוע הרכישה. ואולם, ייתכנו מצבים שבהם עקב אי חיבור רציף של המפענח לקו הטלפון, יהיה ניתן להזמין סרטים בהזמנה אישית ללא דיווח ישיר לרשומות החברה, וזאת עד לתפוסת זיכרון מלאה של הכרטיס החכם במפענח הדיגיטלי.
הכרטיס החכם שומר את הנתונים ללא הגבלת זמן כל עוד לא הצליח לדווח אותם. אפשרות הדיווח תלויה עקרונית בחסדי הלקוח בלבד, כאשר המפענח וקו הטלפון מצויים בביתו ובשליטתו.
המשמעות – כרטיס במפענח שנותק מקו הטלפון יכול לשמש לרכישת סרטים מבלי שהחברה תדע על כך עד לחיבור המפענח מחדש לקו הטלפון, או החזרת ציוד הקצה אל החברה לאחר ביצוע ניתוק.
כמתואר לעיל, החברה אינה מתנה את ביצוע הרכישה בקיום החיבור הפיזי לקו הטלפון, ואינה נוקטת באמצעים כנגד המנתקים את הקו, אלא מסתפקת בגביה (לפי המחיר הנומינלי המקורי של הסרט) בבוא היום. הדיווח שנמנע יתקיים לבסוף, לאחר שמי שניתק את הקו חיברו מחדש (או במצב שהציוד הוחזר למחסני החברה עקב החלפה או ניתוק).
ומן הכלל אל הפרט – במקרה דנן, לאחר החזרת ציוד הקצה לרשות החברה בעת ניתוק המנוי, כאשר התקבל הציוד במחסני החברה בוצע הליך הכולל את פריקת המידע מהכרטיס החכם עבור אותן הזמנות סרטים שהלקוח ביצע (או מי מטעמו) שלא חויבו מעולם. מובן מאליו כי חלוף הימים למן הצפייה ועד לגבייה בגין סרטים אלה פועל בעיקר לרעתה של החברה, אך יחד עם זאת, אין בעובדה זו כדי לשנות ו/או לגרוע מזכותה של החברה לגבות את אשר מגיע לה כדין.
על פי המידע הצרוב על הכרטיס החכם ניתן לקבל תאריכים מדויקים להזמנות הסרטים שבוצעו, ההזמנות שבגינן חייבנו את מנוייה של הגב' חייט בוצעו, הממיר שממנו בוצעו ההזמנות היה לאורך כל תקופה זו ברשותה.
ניתן לקבל בכל עת רשימה מעודכנת הכוללת פירוט כל הסרטים שהוזמנו ולא חוייבו. רשימה זו נשלחה אל הגב' חייט באמצעות הפקס ביום ה- 2.8.06.
בנושא החשבוניות, חברת yes כנוהל, שולחת לכל לקוחותיה את החשבונית החודשית באמצעות דואר אלקטרוני על גבי המסך מדי חודש. במידה ולקוח מעוניין במשלוח החשבונית באמצעות הדואר כל שעליו לעשות הוא ליידע את נציגנו ובקשתו מתעדכנת במנוי. שרות זה ניתן ללא תוספת תשלום ורק על פי דרישה. בנוסף כל מנוי של חברתנו יכול בכל עת להיכנס לאתר האינטרנט של חברתנו ולקבל פירוט לחשבוניות.
בפנייה לחברתנו ניתן לבקש ולקבל כל חשבונית מן העבר כדי לוודא שהסרטים בגינם חייבנו את חשבונה של הגב' חייט לא חוייבו לחשבונה בעבר.
נשמח עם הגב' חייט תסדיר את חובה לחברתנו בהקדם וכך תמנע מתהליך העברת הטיפול לגורמים משפטיים ותשלום עבור הוצאות טיפול זה.
נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
בברכה חברת yes .
|
פתרון: |
|
|