פרטי התלונה

תלונות לאומי קארד (Leumi Card)

תלונות כרטיסי אשראי

תלונות בנקים וכרטיסי אשראי

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
ביטול שני כרטיסי אשראי בעקבות חזרת תשלום נושא התלונה:
‏יום ראשון ‏25 ‏מאי ‏2008 תאריך האירוע:
אזור השפלה אזור:
תיאור הבעיה:
שלום רב,
בתחילת השנה האזרחתי הצטיידתי לי בכרטיס אשראי של חברת לאומי קארד העונה לשם "מולטי" (MULTI). קיבלתי בו מסגרת אשראי נחמדה ויצאתי לדרכי.
לאחר כמה חודשי שימוש יצרתי קשר עם המפעיל לברר על מסלול הלוואה קטנה ואפשרויות התשלום (כמו כל משתמש נורמלי בכרטיסי אשראי), ואז הציעו לי בחברה להצטייד בכרטיס אשראי חינמי העונה לשם "פרי" (FREE). נאמר לי ע"י הנציגה האדיבה, כי כרטיס זה ייחודו הוא, בכך שאין עליו תשלום חודשי כלשהו אלא אם אבצע פעולות רכישה איתו אחוייב ומלבד זאת, הכרטיס הינו כרטיס חינמי להחזקה ונמצא שם למקרה חרום בו אני עלול להזדקק למסגרת קטנה נוספת.

אני שנזקקתי בדיוק בתקופה שלפני הפסח לכרטיס שיקנה לי בטחון כזה, נדלקתי על הנושא וכמובן הזמנתי לי כרטיס "פרי" קטן.

לאט לאט הצטבר בו חוב אשר עמדתי לפורעו לאיטו, אך בהתמדה כמו לקוח טוב.

בערב החג (פסח) ביצעתי בכרטיס המולטי שלי רכישות רבות וכאשר נזקקתי למעט מזומן בערב החג, לא יכולתי להישתמש בו ולכן נזקקתי לשירותיו הטובים של ה"פרי" החדש להוצאת מזומן.

הוצאתי סכום של 200 ש"ח בלבד בכספומט ללא שום בעיות ועיכובים.

לאחר כשלושה ימים, אני שמאד משתדל לעקוב אחר חשבון הבנק המדולדל שלי, מבחין כי חייבו אותי מחברת לאומי קארד ב 200 ש"ח ולאחר שלא הצליחו כי חשבון הבנק עמד על קו המקסימום, הם החזירו את החיוב.
כמובן שבירור קצר העלה כי כרטיס ה"פרי" המדובר נחסם וחוייבתי בעמלות על כך שחברת לאומי קארד לא הצליחה לחייב אותי ועוד כהנה וכהנה עמלות ע"י הבנק המדופלם ששיתף פעולה עם חברת האשראי בחגיגת השלמונים על חשבוני.

ראשית, פניתי ללאומי קארד להסדרת החוב באופן מסודר והבהרתי להם כי לא ידעתי שכרטיס ה"פרי" שרכשתי מהם הינו כרטיס חיוב ישיר שמחייב את חשבון הבנק, וטענתי כי הבנתי מנציגת החברה בוודאות גמורה כי מדובר בכרטיס אשראי רגיל שגם משיכת מזומנים יחוייב בו רק במועד החיוב הקבוע.

הנציגה שביררה את הנושא קיבלה אישור לוותר לי על חצי מעמלת החזרה החיוב בעקבות הבילבול והדיסאינפורמציה שהיה לי. שילמתי את חובי בכרטיס אשראי אחר, ובזאת נגמר הסיפור מבחינתי.

לפני כשבועיים, נאלצתי לשלם חוב באופן מיידי לחברת החשמל על סך 1,400 ש"ח מתקופת החורף הקרה בו נאלצתי להפעיל שעות על גבי שעות את החימום בבית עבור בני התינוק הקטן כדי שלא יצטנן חלילה.

את הסכום המדוייק הזה (1,400 ש"ח), עמדתי להעביר לחברת לאומי קארד כתשלום עבור אותו החודש לשני הכרטיסים, אך נאלצתי להוציא שיק מזומן ולשלם לחברת החשמל שאיימה לנתק לי את החשמל בבוקר המחרת.

כמובן שכאשר הגיע מועד החיוב של חברת האשראי, לא היה לי הכסף המובטח בחשבון הבנק והחוב יצא וחזר כלעומת שבא.

בסוף שבוע שעבר התקשר נציג ממחלקת הגבייה של חברת לאומי קארד ודרש ממני לשלם את החוב עד ליום ראשון הזה ולא, יבוטלו שני הכרטיסים לאלתר ואני אחוייב על מלוא החוב של מסגרות האשראי שמהם נהניתי ללא אפשרות ביצוע תשלומים.

הבהרתי לו שביצוע של ניסיון מצידם לגבות את מלוא החובות שלי על ניצול מסגרות האשראי, ייכשל כמו שניכשל ניסיון התשלום הקבוע, ולכן ביקשתי כי יאריך לי בבקשה את אפשרות התשלום עד למועד התשלום הבא ואז אוכל לשלם לו באופן ודאי את מלוא הסכום פלוס ריבית שייקבעו, העיקר שלא יבטל את הכרטיסים ושלא יחייב אותי לשלם כעת.
הנציג לא השתכנע וטען באוזניי כי אין לו שום אפשרות אחרת מלבד להתריע בפני כי עלי למצוא פתרון לבעייה עד ליום ראשון ולא...

היום, יצרתי קשר עם מחלקת שרות הלקוחות בניסיון לשלם בכרטיס אשראי שהצלחתי להשיג מחבר טוב. השעה כנראה הייתה מעט מאוחרת עבור מחלקת הגבייה (13:30) שכבר סיימה את תפקדוה ליום הזה בענייה לשיחות ולכן הובטח לי ע"י נציג שרות הלקוחות כי יעשה כל שביכולתו להשיג את נציג הגבייה, כי "הם עדיין במקום אך לא עונים לשיחות כעת". הודיתי לו וניתקתי את השיחה.

בסביבות השעה 16:00 לערך, קיבלתי שיחה מנציג הגבייה ששוחח איתי בשבוע שעבר. הודיתי לו על שחזר אלי ומיד נתתי לו את פרטי כרטיס האשראי של חברי בכדי לסיים את הסיפור.
לאחר שאישר לי כי הכרטיס חוייב והכל עבר בשלום, שאלתי אותו האם כעת הכרטיסים כבר נפתחו לשימוש או שמא עלי להמתין עוד זמן מה? הנציג ענה לי כי "מה פתאום?! הרי הכרטיסים בוטלו ברגע שחזר החיוב!"

הייתי בהלם מוחלט וגימגמתי לו ש"מה פתאום בוטלו?!?! הרי אמרת לי מפורשות שבאם אשלם היום הם לא יבוטלו אלא שעד עתה הם רק נחסמו ובמידה ולא אשלם ביום ראשון, הם יבוטלו!"
הנציג הכחיש מכל וכל וטען כי הוא אמר לי שהם בוטלו מכיוון שכבר היה לי מקרה של חזרת חיוב באפריל על 200 ש"ח (להזכירכם! שאני אפילו לא ידעתי על זה והרי ויתרו לי בגלל אי הידיעה שלי על חצי מהריבית שהיתה אז !) ושכל שנותר לי זה לשלם את חובי כמו בנאדם או לאכול אותה בתשלום כואב של כלל החובות בבת אחת בכוח.

מה אומר ומה אדבר.. אני מאוכזב.. מאד.. מאד.. מאד..

זה שחברת לאומי קארד "כועסת" עלי על החזר חיוב אחד שלא בוצע כהלכתו החודש, את זה אני יכול להבין, אך מכאן ועד לבטל לי שני כרטיסי אשראי כי בחודש אפריל מתוך אי ידיעה של העניין ביצעתי משיכת מזומן כאשר לא היה לי בבנק באותו הרגע את הסכום המבוקש (להזכירכם! כי החברה קיבלה את הטיעון ואף זיכתה אותי במחצית מסכום הריבית על החזר חיוב), את זה אני ממש לא מוכן להבין ולקבל.

אלוקים ישמור, הרי כל חברה נורמלית בארץ יודעת שלפעמים החיוב לא הסתדר באותו יום לבנאדם, אז שולחים אזהרה מוצמדת לריבית קצוצה בעקבות הפיגור בתשלום, אבל לבטל את המנוי כי פיגרתי בתשלום?! הרי זו רשעות לשמה.

הלוואי ויצא משהו מכל הגיליון שכתבתי, כי לי חשוב יותר שחברת לאומי קארד תתייחס יותר באנושיות לאנשים שנמנים על לקוחותיה ולא תתייחס אליהם כמו גלמים וכאשר יש פיגור בתשלום יכרתו את הגזע.

תודה שקראתם ובתקווה שהבנתם, אייחל ללתגובה הולמת של חברת לאומי קארד.

שוב אבהיר, אני מעוניין בשינוי יחס ולאו דווקא בהחזרת הכרטיסים לרשותי.

תודה.
עוגמת נפש סוג הנזק :
הבהרת חוקי החברה באופן מיידי לגבי כל כרטיס ולגבי פיגור בתשלום והבטחה לכיבוד אנושי של צרכי הלקוח פתרון נדרש :

לאומי קארד (Leumi Card) שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה