פרטי התלונה

תלונות Pelephone (פלאפון)

תלונות שוק הסלולר

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
חיוב עבור ביטוח למכשיר ללא בקשתי וללא הסכמתי נושא התלונה:
‏יום שישי ‏16 ‏יוני ‏2006 תאריך האירוע:
אזור חיפה אזור:
תיאור הבעיה:
בתחילת 2005 רכשתי מכשיר סלולארי מחברת פלאפון בעיסקה טלפונית. במהלך השיחה הציע לי הנציג לרכוש ביטוח עבור המכשיר. סרבתי להצעה (גם על מכשיר נוסף שברשותי מחברה אחרת אין לי ביטוח).
קיבלתי את המכשיר והכל היה תקין.
לאחר מספר חודשים, מסיבות שונות, הפסקתי להשתמש במכשיר וכרגע אני משלמת רק את עלותו. משום שעלות המכשיר נמוכה (כ-10 ש"ח בחודש לערך) נגבה ממני סכום מצטבר אחת לשלושה חודשים.
באיזשהו שלב הפסקתי לקרוא את החשבוניות שנשלחו אלי ורק בדקתי, בפירוט הויזה החודשי, אם פלאפון גובה ממני, אחת לכמה חודשים, את עלות המכשיר (30 ש"ח לערך), ואכן כך היה.
ביוני 2006 הלכתי לעמדת שירות של פלאפון בכדי לברר מה כרוך בהעברת בעלות על המכשיר. קיבלתי את האינפורמציה שנדרשה לי והחלטתי לא לבצע את העברת הבעלות.
מאז יוני 2006 המשכתי לבדוק את פירוט הויזה החודשי בכדי לוודא שנגבה ממני הסכום על עלות המכשיר.
לא שמתי לב שמאז יוני 2006 התחילו לגבות ממני 30 ש"ח בכל חודש ולא אחת לכמה חודשים. אמנם בצעד חסר אחריות מצידי לא בדקתי את החשבוניות שנשלחו אלי אבל שכחתי שרק אחת לכמה חודשים אמורים להגבות ממני 30 ש"ח ולא בכל חודש.
בפברואר 2007 פתחתי את החשבונית שנשלחה אלי (עבור התקופה 21 דצמבר-21 ינואר) וראיתי שפלאפון גובה ממני את עלות המכשיר (9 ש"ח) ועוד 28 שקלים תחת סעיף "שונות". חשדתי שמשהו לא תקין ונזכרתי שגם חודש קודם שילמתי 40ש"ח בערך וכך גם בחודשים שקדמו לכך.
התקשרתי לחברת פלאפון ושאלתי מה פשר החיוב תחת סעיף "שונות". נאמר לי שזהו הסכום עבור ביטוח למכשיר. אמרתי שאין לי ביטוח על המכשיר והנציג אמר שאמנם תקופה ארוכה לא היה לי ביטוח אבל החל מ-16 ליוני 2006 יש לי ביטוח. בנוסף ציין הנציג את שם האדם שעשה לי את הביטוח וגם ידע לומר לי שביררתי בנושא העברת בעלות באותו יום. שאלתי איפה אני יכולה ללכת לראות את חתימתי על כך שביקשתי לבטח את המכשיר. הנציג אמר שלשם ביטוח חברת פלאפון לא זקוקה לחתימת הלקוח.
רתחתי מזעם. אמנם פעלתי בחוסר אחריות כשלא בדקתי את החשבוניות החודשיות ואף ב"רחפנות" מסוימת כשחשבתי שהסכומים שנגבים ממני הם נכונים אבל זה עדיין לא מצדיק את עצם העובדה שבמשך 8 חודשים אני משלמת על שירות שלא ביקשתי ושאינני זקוקה לו.
אמרתי לנציג שלא ביקשתי לבטח את המכשיר אלא שביררתי על העברת בעלות בלבד ושלדעתי הנציג איתו דיברתי החליט, על דעת עצמו ועמלתו, שאני זקוקה לביטוח.
הנציג הטלפוני נזף בי ואמר שאף עובד בחברת פלאפון לא יעשה מעשה שכזה ושהעמלה על עסקת ביטוח היא נמוכה בכל מקרה, 5 שקלים בערך.
זה לא שיכנע אותי. ביקשתי ממנו שלא יתנהג בכזאת תמימות ושיעשה את החשבון לבד. החשבוניות של פלאפון כל-כך קשות להבנה בכל מקרה כך שהסכוי שיש עוד אנשים שמשלמים על שירותים שלא חפצו בהם גדול מאוד ושמדובר ברווח נאה לחברה ובתוספת נחמדה לעמלה של הנציג.
אחרי דיון לא קצר בנושא מידת האתיקה של עובדי פלאפון ביקשתי מהנציג בטלפון שיזכה אותי על הסכום שנגבה ממני. הנציג הפטיר שאינו יכול לזכות אותי על הסכום משום שיש לי אפשרות להתקשר אליהם בנושא החיובים והחשבונית במשך 30 ימים מקבלת כל חשבונית ואם לא מתקבלת פניה סימן שאני מסכימה לחיוב. שוב הודתי שנהגתי בחוסר אחריות אבל העובדה הזאת לא מצדיקה את גביית הכספים.
הנציג ביקש ממני להמתין, חזר אלי אחרי מספר דקות ובישר שמתוך מחווה של רצון טוב ולפנים משורת הדין אני אזוכה על ארבעת החודשים האחרונים (כלומר, אוקטובר, נובמבר, דצמבר וינואר). הנציג עשה מספר פעולות מחשב וחזר בפני על כל פעולה. הפעולה הראשונה שעשה זה לבטל את הביטוח עבור המכשיר והפעולה השניה היתה היתה לזכות אותי עבור 3 חודשים. תיקנתי אותו ואמרתי שעליו לזכות אותי על 4 חודשים. הנציג אמר שהוא מזכה גם על פברואר.
שאלתי מדוע פברואר, הרי עוד לא שלמתי על חודש זה והוא בכל מקרה מבטל לי את הביטוח. הנציג אמר שהביטול עבור חודש פברואר נחשב כזיכוי. שאלתי כיצד אפשר לזכות עבור סכום שעדיין לא נגבה ומדוע ביטול נחשב לזיכוי?
עיון קצר במילון אבן-שושן היה מבהיר לאותו נציג את ההבדל בין זיכוי לביטול. ביקשתי שיעשה כפי שהבטיח; יבטל לי את הביטוח לצמיתות ויזכה אותי על ארבעה חודשים מלאים. הנציג אמר שאין באפשרותו לעשות כן ומבחינתו גם פברואר נחשב לזיכוי.
לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. ביקשתי לדבר עם נציג בכיר. הנציג שדיבר איתי נקב בתיאור התפקיד שלו וטען שלא נמצא ממנו בכיר יותר במוקד באותו רגע נתון.
סבלנותי פקעה. לא הסכמתי לקבל את הצעתו.
הוא שוב שם אותי על המתנה וחזר כעבור מספר דקות. אמר שבירר ושאין ביכולתו לעשות דבר אלא רק לזכות אותי על התקופה בה נקב ובנוסף יעניק לי שובר לקפה ומאפה באיזו מסעדה.
אמרתי לו שיזכה אותי על שלושת החודשים (הוא המשיך להתעקש שהוא מזכה אותי על ארבעה חודשים...כנראה שהמוקד של פלאפון יושב על כוכב אחר בו תקופה של שלושה חודשים על כדור הארץ נחשבת לארבעה חודשים) ויידעתי אותו שלא אסתפק בכך ואפנה לכל הגורמים הרלוונטים.
הנציג אמר שאפעל כפי שנראה לי לנכון ובירך אותי לשלום.

ברצוני ליידע אתכם שאם לא יושב לי הסכום במלואו אגיש תלונה במשטרה ואף אתבע את חברת פלאפון. אין משום האמירה הזו איום כי אם הצהרת כוונות.
אני סטודנטית ועובדת במשרה מלאה. חיי מלאי תעסוקה ואין לי זמן פנוי. עם זאת, לא אשקוט עד שהנושא הזה יוסדר. לא יתכן שעובדי חברת פלאפון הזוטרים יעשו ככל העולה על רוחם עם כספי לקוחות בשביל קפיצה חביבה במשכורת.
אני רק תוהה כמה לקוחות כמוני יש. כאלה שלא ממש מבינים על מה גובים מהם כסף ומשלמים בלי לפצות פה מתוך אמונה תמימה שחברה גדולה ומכובדת כחברת פלאפון רוכשת כבוד ללקוחותיה ונוהגת באופן חוק עם כספי הלקוחות. מי מעלה על דעתו שפלאפון מסוגלים לגנוב?
כספי סוג הנזק :
החזר כספי מלא פתרון נדרש :

Pelephone (פלאפון) שירות לקוחות

, תגובה:
אחראית פניות הציבור שם ותפקיד:
פנייתה של גב' שחר טופלה על ידי בכיר בחברתנו. נשמח לעמוד לשרותך באמצעות מוקד שרות הלקוחות הטלפוני של חברתנו 166* או 050-7077766.
בברכה.
תגובה:
כנ"ל פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה