פרטי התלונה

תלונות Pelephone (פלאפון)

תלונות שוק הסלולר

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
החתמה על התחייבות ללא ידיעה,ניצול ועלבון,שירות לקוי נושא התלונה:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
שלום רב,

אני חייל בשירות סדיר בצה"ל ולקוח של פלאפון ב-10 השנים האחרונות. לאור היחס והטיפול הגרוע שקיבלתי לאחרונה בחברה, החלטתי לבדוק אצל המתחרים מה יוצע לי. עם כניסת ניידות המספרים החלטתי לברר את תעריפי החברות האחרות ולעבור עם המספר שלי לשרות אחר. התקשרתי ל-166* בכדי לברר כמה תשלומים נותרו לי על המכשיר, ונדהמתי לגלות שאני מחויב לשלוש שנים נוספות ממאי האחרון, בלי ידיעתי!!

ב-2005 התגייסתי לצה"ל והצטרפתי למסלול חיילים בהתחייבות ל-3 שנים בתמורה לתעריף שיחה מוזל ומכשיר בעלות של 10 ₪ לחודש, במקום 60. לאחר מספר חודשים שמתי לב שאני משלם את מלוא המחיר על המכשיר, וכשהתקשרתי לברר מדוע נאמר לי שבסוף אני לא מחויב לחברה, אלא רק למכשיר. השלמתי עם זה, כיוון שכבר אז חשבתי על שינוי כיוון. מילא זה, אולם לאחר תקלות רבות במכשיר, אותו החלפתי פעמיים עד אותה עת, הוצע לי לשדרג מכשיר בתוספת 5 ₪ לחודש. באותה נשימה אמר לי נציג המכירות שגם כדאי לי "לשדרג" את מסלול החיילים למסלול החדש, בו כלולות 550 דק' ו-150 הודעות SMS ב-200 ₪ לחודש - באותה עת שילמתי 150 ₪ ל-600 דק'. לא נאמרה אף מילה או אזכור על התחייבות ל-3 שנים, רק שיהיה לי "הרבה יותר זול". ההתחייבות לשירות הנה, לדעתי, פרט די חשוב – במיוחד לאור השירות המחפיר שקיבלתי בהמשך. אוסיף ואציין שביקרתי בסניף במהלך היום, ולשום כך הייתי צריך לקבל אישור להעדר מהבסיס לטיפול בענייני. באתי במקור בכדי לתקן שוב את המכשיר שהיה ברשותי, וכיוון שהייתי מוגבל בזמן לקחתי באמונה את דברי נציג השירות.

לאחר שבועיים החלפתי שוב מכשיר כיוון שתפקודו היה לקוי, והנייד שקיבלתי היה LG "משוחזר". מכשיר משוחזר אינו מכשיר חדש, אחרת היה נקרא כך, ומהר מאוד גיליתי למה. זמן קצר לאחר מכן מצאתי עצמי חוזר לסניף פעמים רבות, בעיקר כיוון שהמכשיר שקיבלתי היה דפוק לחלוטין – ניתוקים קבועים, בלוטות' שלא עובד, איכות שיחה מתחת לכל ביקורת וכן הלאה. אחרי שסוף סוף תוקן – כלומר הוחלף לו לוח האם שהיה מקולקל לחלוטין, כך נאמר לי - חזר המכשיר עם סוללה שבורה מהמעבדה. מיותר לציין שבמהלך התיקון איבדתי את כל אפיוני המכשיר שלי, ומספר לא מבוטל של זיכרונות. הלכתי שוב לסניף לאחר שבוע והתווכחתי עם הבחור בשירות התיקונים , שם נאמר לי אף על פי שאני משלם כ-30 ₪ נוספים בחודש לביטוח המכשיר, הסוללה לא מכוסה ועלי לשלם 100 ₪ לחדשה. אמירה זו מגוחכת לדעתי, משום שללא הסוללה המכשיר שווה כקליפת השום. בשלב זה הייתי מוכן לאבד את העשתונות, ולבסוף הבחור עשה לי טובה, ונתן לי סוללה "חדשה". אני מציין את זה במרכאות, כי לא סתם היא ניתנה לי ללא תשלום. שבוע לאחר מכן מצאתי עצמי שוב בסניף כיוון שהסוללה הייתה מתרוקנת לאחר חצי יום בשימוש קל – כלומר סוללה משומשת. מבדיקות שערכתי ברשת בפורומים של צרכנים גיליתי שתופעה זו חזרה יותר מפעם אחת וכי לקוחות רבים קיבלו מכשיר בחזרה עם סוללה שונה באיכות ירודה. במרכז השירות שוב התווכחתי עם גברת חביבה על תקינות הסוללה, והיא הסבירה לי שעוצמת המסך גבוהה מדי, ואני הסברתי לה שאין קשר כיוון שהסוללה הקודמת לא עשתה בעיות כלל עם אותה קונפיגורציה. באותה נשימה רק אציין כי יש לי תואר מתקדם בהנדסת חשמל, ואני יודע דבר או שניים על סוללות. מהבדיקה שעליה התעקשתי עלה שיש לסוללה זמני פריקה/טעינה לא תקינים, אז שוב היא הוחלפה.

ביום שישי האחרון שלחתי לנציג פניות הציבור של החברה את תלונתי, ובתחילת השבוע ביקרתי שוב בסניף בכדי לברר את נושא ההתחייבות ישירות. כמובן ששוב לקחתי יום חופש מהצבא על חשבוני בכדי שאוכל לברר את העניין. לאחר עוד ויכוח ארוך וחסר תוחלת עם נציגת השירות והממונה עליה, החלטתי שאין עם מי לדבר ועלי להגיש תלונה רשמית למישהו אחר. היחס שקיבלתי בסניף היה מבזה, ובו נאמר לי בסיפוק לא מועט בין השורות שהייתי טיפש שלא קראתי ביסודיות את מה שחתמתי עליו, אף על פי שלא הראו לי את המסמך עצמו. נאמר לי, כאילו זה מובן מאליו למישהו שלא בקיא בעניינים אלו, שבשינוי מסלול אני מתחייב אוטומטית ל-36 חודשים נוספים לחברה. באם הייתי יודע זאת באותה עת, הייתי מסרב בנימוס ונשאר עם התוכנית הקודמת. אציין גם שבעת שביררתי את העניין המעליב, ניסו הנציגים למכור לי מסלול אחר בהתחייבות, ולהצביע שהבעיות שלי נובעות ממסלול החיוב בו אני נמצא. איך זה קשור לשירות לקוי ומכשירים מקולקלים אני עדיין מנסה להבין.

בסוף, יצא שאיכשהו אני במסלול עם התחייבות ל-3 שנים נוספות, אני משלם תוספת חודשית בנוסף למחיר המלא למכשיר משומש, ואני נמצא במסלול בו יוצא לי לשלם פי שניים ממה ששילמתי על 600 דק' ב-150 ₪ שהיו לי במקור. מחשבון חודשי של כ-220 ₪ עליתי לסביבות ה-450 ₪. ההתחייבות שלי, כך מסתבר, היא לשירות לא אמין, יקר ולתמיכה חלקית במכשירים לקויים. מעל הכל, אני מחויב לחברה שמתנערת מאחריות ושכנראה מתגאה בלהונות לקוחות תמימים. ואני בתומי הייתי בטוח שהקשר בין לקוח לחברה צריך להיות מבוסס על אמון וכבוד הדדי, וזוהי בעצם הסיבה שאני כה רותח. בין אם חתמתי או לא – עדיין לא ראיתי את המסמך – הדבר נעשה תוך ניצול האמון שלי בנציג השירות של פלאפון, ותוך שהייתי ביודעין בלחץ זמן לשוב לבסיס.

ייתכן וחברת פלאפון צריכה לחוש גאה, על איך שהצליחה לסדר חייל בשירות סדיר לא פעם אחת, פעמיים או שלוש, ולהוציא ממנו הרבה יותר כסף ממה שהוא מסוגל להרוויח, לטרטר אותו אינסוף פעמים עד הסניף למרות שהוא בצבא ואין לו את המותרות של להתרוצץ הלוך ושוב בין מרכז השירות לבסיס, ולבסוף לתת לו מכשיר מקולקל וסוללה דפוקה במחירים מופקעים. אני לא יודע איך היא עושה זאת ללא ייסורי מצפון, אבל מסתבר שזהו המצב. אין לי שום רצון להיות מקושר לחברה שזהו הלך רוחה וכנראה מדריכה את עובדיה לעשות כל שניתן בכדי להוציא כסף מהלקוחות – גם על חשבון הכבוד ללקוח והאמון שהוא נותן בספק השירות, ולהקדיש, כנראה, מאמצים ניכרים לניצול חיילים שאין להם את הזמן, החופש והמשאבים לעמוד על זכויותיהם כצרכנים.

אודה לכם על העזרה אם תוכלו לברר את צד החברה בעניין.
עלבון סוג הנזק :
שחרור מהתחייבות שנעשתה ללא ידיעתי פתרון נדרש :

Pelephone (פלאפון) שירות לקוחות

, תגובה:
אחראית פניות הציבור שם ותפקיד:
תודה על פנייתכם דרך האתר. אחראי פניות הציבור יצר קשר עם גב' שילו בקשר לפנייתה ונושא פנייתה טופל . נשמח לעמוד לשרותך באמצעות מוקד השרות הטלפוני של חברתנו 166* או 050-7077766.

תגובה:
כנ"ל פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה