פרטי התלונה

תלונות משרד העבודה והרווחה

תלונות עוד משרדי ממשלה

תלונות ממשלה ומוסדות ציבור

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
חקיקה על חובת תשלום של מרכזי הערכה בחברות פרטיות נושא התלונה:
רגר בני שם/כינוי:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
הבעיה שלי היא כזאת: לא אחת אני נאלץ לעבור מסכת איומה של מבדקים, מבחנים ו"ראיונות" עבודה הנעשים במרכזי הערכה השונים. אין כיום כמעט חברה פרטית שאינה דורשת זאת מן העובדים. על כך אני יכול למחול להן, או לפחות לנסות להבין את המניעים לכך( למרות שמתוך ניסיון אני יודע שאין קורולציה בין ההצלחה באותם המבחנים לבין יכולתיו האמיתיות של של העובד, אבל ניחא). הבעיה מתחילה כאשר מטילים על כל אותם עובדים מיואשים את כל כובד ההוצאות הנלוות לראיונות אלה הכוללים נסיעות (לפעמים מעל 20 ש"ח ביום), אך בעיקר את השעות והאנרגיות העצומות אותם מבזבז העובד הפוטנציאלי בקליטתו לעבודה זו או אחרת. לעיתים גם אם העובד אפילו עובר שלב זה אין "עבודתו" מסתיימת בכך. עליו להמציא כל מיני תעודות יושר שעלותם 30 ש"ח, נסיעות חוזרות ונשנות לתחקירים ביטחוניים ועוד המצאות מקוריות שכל אותם החברות הקפיטליסטיות אוהבות כל כך להמציא( כמובן על פי מודלים אמריקאים מהימנים, זה כמובן נאמר בציניות). על כל פנים נשאלת השאלה מדוע המחוקק אינו מתערב לטובד העובדים הפשוטים והמטורטרים לעייפה. האם זה הגיוני שאדם יבזבז כ8 שעות במיונים מסוג זה (למשל בפרטנר, אבל גם בחברות אחרות) מבלי לקבל פיצוי מינימלי על כך: לא החזר נסיעות, לא אש"ל, לא על שעות של בזבוז זמן ,שלא לדבר על עוגמת הנפש לעבור 8 שעות ולבסוף לקבל טלפון האומר בקול "חביב"- "מצטערים לא נמצאת מתאים...". לדעתי אין זה ראוי שכל אותם חברות ענק המגלגלות מיליארדים לא ישאו במחיר ובהוצאות של אותם אנשים המיועדים לחברתם. הרי המרוויחים היחידים מכל הסיפור הזה הם החברות עצמם אשר משפרות כביכול את איכות העובדים המתקבלים לחברתם, אז מדוע שלא ישלמו את המחיר לכך. האם המדינה אמורה להגן ולדאוג לרווח התפעולי שלהם על מתן חופש מלא לטרטר את העובדים הפוטנציאלים של אותם חברות. תארו לכם שלא היו מחייבים את כל אותם החברות לשלם דמי נסיעות לעובדים שלהם, האם אתם חושבים שכל אותם החברות היו דואגות לעשות זאת בעצמם, לא נראה לי. על כל יש כאן בהחלט צורך בהתערבות חקיקתית כלשהי כי לדעתי יש כאן כשל שוק ברור שבו מצד אחד לאנשים שזקוקים לעבודה אין כלל אפשרות לסרב לכל אותם מיונים, אבל מצד שני אף גורם לא יכול לבלום או להגביל את כוחם של הדינוזאורים הכלכליים האלה. אין ספק שחקיקה מסוג זה "פתאום" תקטין את כמות הזמן שעוברים באותם המיונים וברגע שאנשים יקבלו פיצוי כספי על כל אותו בזבוז זמן משווע הוא יחוש הרבה יותר מחוזק לבדוק הצעות עבודה אחרות מבלי לחשוב עשרים פעם האם לעבור שוב פעם מסכת יסורים זאת פעם נוספת. אין כמובן מניעה שאותם חברות יפעילו שיקול דעת בריא לפני שהם מזמנים אנשים לאותם מיונים ויבדקו היטב את קורות החיים שנשלחים אליהם, או אפילו יעשו מבדק קטן בטלפון( כפי שעושים כיום) בטרם החלטתם. אבל אם הם החליטו לזמן, אז שישלמו!!!!!!!
בזבוז זמן, עוגמת נפש ועלבון. סוג הנזק :
חקיקה חברתית וחיזוק מעמד העובדים בישראל. פתרון נדרש :

משרד העבודה והרווחה שירות לקוחות

, תגובה:
נחום עידו - דובר וממונ שם ותפקיד:
מזה שנתיים וחצי לא קיים משרד עבודה ורווחה. הנושאים הקשורים בעבודה ותעסוקה הועברו למשרד התמ"ת. תגובה:
להכניס תחת משרד התמ"ת פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה