פרטי התלונה

תלונות משרד העבודה והרווחה

תלונות עוד משרדי ממשלה

תלונות ממשלה ומוסדות ציבור

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
מעסיק מסרב לתת מכתב פיטורים וביטוח לאומי מערים קשיים נושא התלונה:
‏יום ראשון ‏18 ‏ספטמבר ‏2005 תאריך האירוע:
אזור ירושלים אזור:
תיאור הבעיה:
ב- 18 לאוגוסט הודיע המעסיק של בעלי לבעלי שהוא מפוטר אך אינו מוכן לתת לו את המגיע לו (כולל מכתב פיטורים לצורך אבטלה) עד שיחתום על כל מיני דרישות שאינן סבירות.
לאחר יעוץ משפטי שקיבלנו, בחרנו לא לחתום ולהגיש תביעה נגדו דרך ההסתדרות.
בהסתדרות אמרו לנו לצרף לתביעת האבטלה מכתב שלהם האומר שהמעסיק מסרב לתת לנו מכתב פיטורים וכן את כל זכויותיו של בעלי ושהם תובעים את המעסיק הנ"ל.
נדהמנו לקבל את תשובת הביטוח הלאומי שרק כאשר יקבלו לידיהם פסק דין (שכידוע לכולם לוקח לא מעט זמן), המעמד של בעלי הוא של עובד שהתפטר ולא פוטר ולכן עלינו להמתין 3 חודשים לתשלום האבטלה.
למעשה ביטוח הלאומי שאמור לעזור לנו בשעותינו הקשות, נותן לגיטימציה למעסיקים להתעמר בעובדיהם ללא שום סיבה צודקת פרט לחזירות, וזה ממש לא תקין! (בלשון המעטה).
לא די בכך שבעלי פוטר ולא קיבל פיצויים, הודעה מוקדמת, וכל מה שמגיע לו, גם איננו מקבל קצבת אבטלה, ואין שום גורם במדינה שמונע את העוול הזה!!
אנו חושבים שיש לפעול בהקדם ולחייב מעסיקים לתת מכתב פיטורים במידה והפיטורים נעשו ביוזמת המעסיק ע"י החמרת הענישה כלפיהם.
כמו-כן, יכול להיות שאם הביטוח הלאומי היה עושה מאמץ לא גדול ופונה ישירות למעסיק היה מקבל תשובה שאכן העובד פוטר ולא התפטר.
מצפים להתייחסותכם בהקדם,

תודה,
סולי וסמדר

וכן תחושת עוול וחוסר אונים סוג הנזק :

משרד העבודה והרווחה שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה