פרטי התלונה

תלונות אגד (Egged)

תלונות אוטובוסים

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה אגד (Egged)שעות פתיחה אגד (Egged) גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
כרטיס הרב-קו המתסכל נושא התלונה:
אזור השרון אזור:
תיאור הבעיה:

‏24 אוקטובר 2012
‏ח' חשון תשע"ג

עבור:
פניות הציבור באגד -
פניות הציבור במטרופולין -
פניות הציבור בנתיב אקספרס -
משרד התחבורה
שלום
אני נוסעת קבועה של אגד מזה מספר שנים, לצערי הוחלט לאחרונה לעבור לתשלום באמצעות כרטיס הרב-קו ללא כל אפשרות אחרת, מאחר ואני משתמשת לא מעט בתחבורה הציבורית [למרות שהיא לא זולה ומאד לא נוחה!!] אני תמיד דואגת שהכרטיס יהיה טעון מבעוד מועד ומשתדלת לא להגיע למצב שהוא ריק, אבל מאד לא מרוצה מהמעבר הזה והרבה השגות יש לי בנושא אבל אתחיל מהיום, חשוב לי לציין שאמנם הבעיה שעלה היום היא באגד אבל חשוב שייקחו אותה בחשבון גם בחברות אחרות:
1. קו 703 בבוקר הוא אחד הקוים הקבועים שלי [עולה בבית ינאי לת"א, בערך ב 06:00] וגם היום חשבתי להשתמש בשרותיו, אך כשעליתי הבוקר הודיע לי הנהג באדיבות שמכשיר הרב-קו לא עובד ועלי לשלם מחיר מלא עבור הנסיעה [למרות שבפועל כבר שילמתי מחיר מופחת כי יש לי כרטיסיה ברב קו], כמובן שסרבתי כי אני לא אשמה בתקלה זו, ואין סיבה שאני אצא מופסדת, ולדעתי אגד צריכה לשאת בתוצאות ולא אני [מה גם שהוא מכיר ויודע שאני נוסעת קבועה], אמרתי לו שאני מוכנה לשלם את המחיר היחסי למחיר נסיעה בכרטיסיה, אך הוא סרב וטען שלא כך מתנהלים הדברים באגד ומאחר המכשיר התקלקל לו באמצע הדרך זה מה שהוא אמור לעשות. בכעס רב ירדתי בתחנה הקרובה וחיכיתי לאוטובוס הבא, ואני עדיין תוהה מה היה עושה אותו נהג אם הייתי אומרת שבידי רק כרטיס הרב-קו ואין לי כסף נוסף....
כמובן שלעבודה הגעתי די עצבנית וכשסיפרתי זאת לקולגה שלי היא הופתעה, כי היא לעומתי זכתה לחוויה שונה בחברת ויאוליה – באזור לוד: כאשר עלתה לאוטובוס וביקשה לשלם עבור כרטיס חופשי-חודשי- אמר לה הנהג כי מאחר והמכשיר לא עובד היא לא צריכה לשלם בכלל. אוסיף גם שהיא ממש לא נוסעת קבועה- לא ניתן לומר שהנהג הסתמך על כך שהיא תעלה למחרת והיא אכן לא נסעה יותר באוטובוס [מסיבות אחרות כמובן].
גם בהמשך היום, בקו 852 מת"א לבית ינאי, כאשר סיפרתי לנהג על חווית הבוקר הוא הפתיע אותי ואמר לי שלא רק שלא הייתי צריכה לשלם מחיר מלא, לא הייתי צריכה לשלם בכלל! לפי הנחית אגד....
• אם אכן יש הנחיה שכזאת- אגד היקרים אני מבקשת מכם לרעננן את ידיעת הנהגים , אשמח גם אני לקבל אסמכתה כתובה לזה למקרה שאתקל פעם נוספת במקרה שכזה.
אני חושבת גם שמגיע לי פיצוי :
- על עוגמת הנפש – זה מאד לא נעים להתחיל כך את היום ומאד משפיע על המשכו.
- על כך שהייתי צריכה לרדת מהאוטובוס ולחכות לבא אחריו [וכמובן להגיע לעבודה מאוחר יותר]
• אם אכן הנחייתכם היא כדברי הנהג מהבוקר, אודה לכם מאד אם תחשבו שוב ותשנו אותה, כי אנחנו הנוסעים לא אשמים בתקלות מכשיר שלכם, ואין סיבה שאנחנו נספוג זאת!!!!!
• חשוב לי לציין שאני בטוחה שאם הנהג טעה – עשה זאת בתום לב, ולזכותו יאמר שעשה זאת האדיבות ובדרך כלל עושה עבודתו על הצד הטוב ביותר, אני בטוחה שגם נוסעים קבועים אחרים [יש לא מעט בקו הזה בשעה הזאת] חושבים כמוני ולכן הם גם לא אמרו דבר בניגוד אלי.

ולענייני רב קו אחרים:
2. יכול להיות שחוסכים פה בנייר אבל חוסכים גם בנוחות הנוסע, קשה לנו מאד לדעת איפה אנחנו עומדים מבחינת מה שנשאר בכרטיס וצריך לסמוך על המכונה ועל הנהג, במידה וטעה [קורה] והקיש פעמיים, אין לי כל אפשרות לבקרה על זה, תאמרו שאני יכולה לבקש פלט מהמכשיר כל נסיעה [איפה פה החיסכון בנייר?] אבל מי יעיד בנסיעה הבאה שהנהג יאמין שזה אכן היה הפלט האחרון [ובצדק מבחינתו].

3. לפני כ-3 חודשים חשבתי שאיבדתי את הכרטיס, לשמחתי נודע לי שבגלל שהוא על שמי – אני יכולה להוציא כרטיס חדש עם כל הנסיעות שהיו בו, לצערי – הבנתי שעל מנת לעשות זאת אני צריכה להפסיד יום עבודה: את הכרטיס עצמו אני יכולה להוציא שוב רק בנקודה בה הפיקו לי אותו לראשונה [נתניה- נתיב אקספרס] . ומאחר והיה טעון בכרטיסיות של נתיב אקספרס, אגד ו"ארנק" של מטרופולין- בשביל לקבל בחזרה את מה שהיה אני צריכה ללכת ל- שלושה מקומות שונים, ב- 3 ערים שונות כדי לקבל בחזרה את הכסף, כאשר במקרה של אגד אני צריכה גם לשלוח לפני כן מכתב ולחכות שישלחו לי זיכוי. מאחר ואני נוסעת בתחבורה ציבורית – אז, כן, מדובר על יום עבודה שלם, ושאלתי היא- אם אתם מתיימרים לומר על הרב- קו ש- "הכל הכרטיס אחד" אז למה אין תיאום בין החברות השונות ובין הסניפים השונים? מן הראוי שאוכל ללכת לאחד הסניפים כראות עיני ולא דווקא לזה שבו במקרה הוצאתי את הכרטיס [וממש לא נוח לי להגיע אליו בימין אלו]- ולהפיק מחדש בסניף זה כרטיס חלופי עם כל מה שהיה בקודם – את ההתחשבנות תעשו בינכם, אני בטוחה שבעידן ממוחשב כיום זה לא צריך להוות בעיה, ולומר לי ש"עובדים" על זה.." זאת תשובה מעצבנת, כי לא הייתם צריכים לעבור לעבוד באמצעות הכרטיס לפני שיש לכם פתרונות לדברים בסיסיים, אני מקווה מאד שכל אותם סטודנטים מסכנים שנמחק להם הכרטיס לא צריכים לעבור מסכת ייסורים זאת אבל אם כן- רחמיי המאד גדולים עליהם....
ועוד דבר, נכון שאני צריכה לשמור על הכרטיס ולא לאבדו, אבל אם כרטיסיות היו בידי והיתי מאבדת אחת מהן- זה לא היה משליך גם על כל האחרות, הן עדיין היו בנמצא, לא תמיד טוב "לשים את כל הביצים בסל אחד"...

לסיכום, אני אמנם תומכת גדולה באיכות הסביבה אבל יש מקרים שכרטיסייה פשוטה מנייר שניתן לראות את המחיר שעליה ואת כמות הנקבים מונעת הרבה אי הבנות ותקלות מכניות, ואם כבר החלטתם "להתקדם" – אנא קודם חישבו, מיצאו פיתרונות ורק אחר כך "תתקדמו".. במיוחד שכרגע אין לנו, הנוסעים הרבה ברירות אחרות, אין לנו את הזכות להחליט האם בכרטיסיה אמינה של פעם אנחנו בוחרים או כרטיס עלום פנים...

בכבוד רב
X

העתק: אמון הציבור
המועצה הישראלית לצרכנות
אתר "תלונה" - http://www.tluna.co.il/
עוגמת נפש סוג הנזק :
כאמור במכתב- פיצוי והתייחסות עניינית לבעיות הרב-קו פתרון נדרש :

אגד (Egged) שירות לקוחות

, תגובה:
ירון שקלאר נציב פניות הציבור שם ותפקיד:
מרי שלום. לגבי הנהג של קו 703, הוא אכן פעל שלא לפי הנהלים ואנו נבדוק זאת עמו. אשר לנושא אי מתן הקבלות, אכן הנהג הבא לא חייב לדעת שמדובר בפירוט נסיעות מהנסיעה הקודמת אך שימי לב שטעות של ניקוב כפול אינה יכולה לקרות אלא לעתים נדירות שכן הנהג צריך לעשות פעולה מיוחדת לצורך ניקוב כפול. תגובה:
היות וכל חברה יכולה לזכות רק על הכרטיסים שלה ב"רב קו", יש להזדכות אצל כל החברות. בעבר הבטיח משרד התחבורה להקים בנק מרכזי של כל כרטיסי ה"רב קו" כל שכל חברה תוכל לזכות כרטיסים של שאר החברות ולהזדכות על כך מול משרד התחבורה אך בנק כזה טרם הוקם ולכן, בינתיים, אין לנו ברירה אלא לזכות רק על כרטיסים שלנו ולא של חברות אחרות. פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה