פרטי התלונה

תלונות רכבת ישראל

תלונות רכבת ישראל

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה רכבת ישראלשעות פתיחה רכבת ישראל גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
איחור רכבת והטעיית הכרוז נושא התלונה:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
2007–10–17
לכל מען דבעי

הנדון: לוחות הזמנים הפיקטיביים של רכבת ישראל

אף על פי, שכידוע לכל מי שמתשמש דרך קבע בשירותי התחבורה של רכבת ישראל, שאיחורים ואי עמידה בלוחות זמנים הם דבר שכיח וימיומי, ברצוני להביא בפניכם אירוע חריג במיוחד אשר התרחש אתמול בקו הרכבת ת"א – נתניה.

אתמול, יום שלישי, ה-16 לאוקטובר, הגעתי לתחנת רכבת השלום בת"א, כבכל יום, בסביבות השעה 18:15 במטרה לעלות על הרכבת הפרברית לבנימינה, האמורה לצאת בשעה 18:22 ולהגיע לתחנת נתניה (מעוז חפצי) בשעה 18:50.

בשעת היציאה היעודה, עדיין לא הגיעה הרכבת הקודמת האמורה לעזוב את רציף מס' 1 (רציף כל הרכבות לכיוון צפון בתחנת השלום), בסביבות השעה 18:35, לאחר מספר פעמים בה הכריזו שהרכבת לנהריה "תיכנס מיד לתחנה", באה הודעת הכריזה הבאה: " הרכבת לנהריה, תקועה בתחנת ת"א ההגנה עקב תקלה טכנית".
לאחר מס' דקות נוספות, באה הודעה מחודשת, המקדמת בברכה את הרכבת לנהריה שסוף סוף עומדת להכנס לרציף מס' 1 (השעה כבר 18:42). האמנם?
לאחר דקה תמימה, באה הודעה נוספת, על כך שהרכבת לנהריה, תקועה בשנית, הפעם בכניסה לת"א השלום. הסיבה? ניחשתם נכון: "תקלה טכנית".
מיותר לציין, שבשלב זה, מס' האנשים שהצטברו ממתינים על רציף מס' 1 רב, ושהדבר בלתי נסבל.
לאחר המתנה נוספת של מס' דקות (18:55) רכבת ישראל מצאה פתרון ובקשה מכל הנוסעים, המעוניינים להגיע לנהריה (כן כן, רכבת ההפתעות עדיין תקועה בכניסה לתחנה.....), לעבור לרציף מס' 3.
תזכורת: אני, המעוניין כאמור להגיע לתחנת נתניה, בא לא עוצרת הרכבת הישירה לנהריה, נשארתי להמתין ברציף מס' 1 לרכבת הפרברית הצפונית המבוששת לבוא........
לאחר מס' דקות ארוכות נוספות (19:01), נתבקשו גם הנוסעים המעוניינים להגיע לתחנות הביניים בצפון (הרצליה, בית יהושוע, נתניה,קיסריה ובינימינה) לעבור גם כן לרציף מס' 3.
בשלב זה, האמינו או לא, נכנסה רכבת ריקה, מהדור הישן ביותר הקיים בצי הרכבות לרציף מס' 3 . הוחלט לאחד בין שתי הרכבות, וע"פ הודעות הכרוז, הרכבת תעצור בכל תחנות הביניים בצפון עד לנהריה. מיותר לציין שהרכבת היתה צרה מלהכיל, והתמלאה עד 0 מקום, כולל עמידה במעברים ומחברי הקרונות, בתוך שניות ספורות. שוב, מיותר לציין מה היה קורה אילו רכבת זו היתה נאלצת לבצע בלימת פתע לדוגמא.

עבדכם הנאמן נאלץ להמתין לרכבת הפרברית הבאה (כאילו שהיתה לי ברירה......) שתיקח אותי למעוז חפצי, נתניה. להפתעתי הרבה, רכבת פרברית לחדרה הגיעה כעבור דקה אחת בלבד (19:10) לרציף מס' 3, ריקה כמעט לחלוטין. רכבת זו, יכלה לשרת את כל הנוסעים צפונה לתחנות: הרצליה, בית יהושוע, נתניה וחדרה.
מדוע לא ציין זאת הכרוז קודם לכן?? הלוחות האלקטרונים, חדלו מלהיות רלוונטים עוד בעת התקלה הראשונה כמעט שעה קודם לכן.
בשעה טובה ומוצלחת, עליתי לרכבת, התרווחתי במושבי ונשמתי לרווחה.
כעבור דקת נסיעה בלבד, הודיע כרוז הרכבת, שעקב שינויים בלוחות הזמנים, הרכבת תסיים את נסיעתה בתחנת ת"א מרכז ארלוזרוב, כן, זו הנמצאת מרחק מחלף אחד על דרך נתיבי איילון מתחנת השלום....
בשעה 19:23, הגיעה הרכבת המיוחלת לתחנת ת"א מרכז, זו הפרברית לבינימינה.
ירדתי בתחנת נתניה (19:50), לא לפני, שכרוז הרכבת, דאג להודיע לנוסעים, שעקב השינויים בלוחות הזמנים, זו תהיה התחנה האחרונה לרכבת זו.
מעניין מתי הגיעו הנוסעים לתחנות חדרה, קיסריה, פרדס חנה ובינימינה לביתם.........

כמשתמשים יומיומיים בשירותי רכבת ישראל, יודעים אני וחברי לעבודה בגוש דן, שכל קשר בין לוחות הזמנים של רכבת ישראל לזמנים המתקיימים בפועל – הנו תלוש מהמציאות. כן, גם איחור של 10 דקות הוא איחור.
המתסכלת ביותר היא התחושה שאין באמת מה לעשות.
אני מקווה שמכתב זה יגיע למקום הנכון. עד אז, נמשיך לסבול ואחרים ימשיכו לבחור בפקקים האין סופיים.....

אז בשמי, ובשם רכבת ישראל, אנו מתנצלים על האיחור שנגרם לכם עקב קריאת שורות אלו. מקווים שנהניתם ותודה שבחרתם (כאילו שיש לכם ברירה אחרת) ברכבת ישראל.


המאוכזב מרציף 1

עוגמת נפש סוג הנזק :
שיפור המערכת מן היסוד פתרון נדרש :

רכבת ישראל שירות לקוחות

, תגובה:
רכבת ישראל שם ותפקיד:
תודה על פנייתכם לרכבת ישראל. זוהי הכתובת לפניות הציבור בדואל לרכבת ישראל. אנא העבירו את פירטי הדברים הנה ואנו נעבירם לתעודתם ו/או נבודקם בהתאם לצורך ונשיבכם.


בתקווה כי תמשיכו להשתמש ולהינות משירותי רכבת ישראל.


בכבוד רב,

תגובה:
תשומת הלב מופנית כי לרשותך עומד גם שירות לקוחות ארצי בטלפון מס' 03-6117000 או 5770 * מכל טלפון נייד.

וכן אתר אינטרנט שלנו אשר כתובתו : www.israrail.org.il
פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה