פרטי התלונה

תלונות רכבת ישראל

תלונות רכבת ישראל

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה רכבת ישראלשעות פתיחה רכבת ישראל גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
איחור הרכבת, אי קבלת פיצוי בטענה כי לא היה איחור, זלזול בציבור הנוסעים ע"י עובדי הרכבת נושא התלונה:
אזור הדרום אזור:
תיאור הבעיה:
ביום שלישי ה- 29.11.2009 עליתי על רכבת ישראל (רכבת מס' 125) בשעה 17:40 מנהריה, לכיוון ב"ש (היעד ב"ש צפון, אוניברסיטה). עפ"י לוח הזמנים המפורסם בתחנה, רכבת זו אמורה להגיע בשעה 20:34. עקב תקלות טכניות ברכבת, המתנו בתחנת לוד 20 דק' ולאחריהן התקשו הנוסעים לרדת בתחנה ולהחליף רכבת. הנוסעים ירדו מן הרכבת והמתינו עוד מס' דק' על הרציף (בערך 10 דק' נוספות) עד שהגיעה רכבת חדשה. גם לאחר שעלינו על הרכבת החלופית המשכנו להמתין בתחנה עוד מס' דק', עד שיצאה הרכבת.
ברכבת זו נסענו נסיעה רצופה עד אחרי תחנת "קרית גת" ולאחריה (בין "קרית גת" לתחנת "להבים רהט" הרכבת נעצרה, להפסקה (בערך 15 דק')

לתחנת ב"ש צפון, הגיעה הרכבת בשעה 21:07, איחור של למעלה מחצי שעה.
כשניגשו הנוסעים לדרוש את כרטיס הפיצוי, נענו ע"י הכרטיסנית, כי רק מהנל התחנה מוסמך להעניק פיצוי. היא חילקה טופסי תלונה וביקשה להגיע אל התחנה בין השעות 11:00 ל13:00 ע"מ לקבל את הפיצוי. למחרת, כשניגשתי למנהל התחנה, עוד לפני ששטחתי את בקשתי לפיצוי הוא כבר ביטל אותי וטען כי הרכסת איחרה ב28 דק' בלבד!, היות ועל הכרטיס מודפסת רק שעת הכניסה לתחנה, אבל לא שעת היציאה, לא יכולתי לתת לו הוכחות. שבתי והסברתי שאיחרנו, ואף תיארתי את עיכובי הרכבת המרובים שקרו בדרך כולל החלפת הרכבת. נענתי בזלזול שהרכבת איחרה ב28 דק' בלבד. והצעד הבא הוא נציב תלונות הציבור של רכבת ישראל.

יומיים אח"כ (31.11.09) על הרכבת בשעה 10:30 עליתי על הרכבת מב"ש צפון חזרה לנהריה.
אני משתמשת רבות בשירותי הרכבת. ובתקופת היותי חיילת השתמשתי פעמיים בשבוע בקו נהריה ב"ש, במשך שנה וחצי. בכל שבוע היו אותן הבעיות של איחורים וחוסר מקום. בתור חיילת הייתי יושבת על הרצפה באופן קבוע היות והרגשתי שלאנשים שקנו מכספם האישי את הכרטיס היקר (66 ש"ח לצד!!!!!) יש זכות יתרה לשבת על הכסאות (אפילו שלי יש נסיעה ארוכה ביותר, ואין בזה צדק שחיילים שמקומם ברכבת משולם בהסדר עם רכבת ישראל ע"י משרד הביטחון, יצטרכו לשבת שלוש שעות ומעלה על רצפה!)
מה שיש לאמר לזכות הרכבת, זה שלאורח תקופתי כחיילת הרכבות בימי חמישי, היו רכבות ארוכות מאוד, עם מס' קרונות רב. ולמרות שהייתה צפיות גם ברכבות אלו, אפשר היה לראות שיש הבנה של כמויות הנוסעים.
אבל, להפתעתי הרבה, באותו יום חמישי ה-31.11.2009. הגיעה לתחנה רכבת ובה חמישה קרונות קצרים בלבד. ומתוך חמישה קרונות קרון אחד "שמור". ולכן, הייתה לי האפשרות להידחק בעמידה בלבד, כי המעברים היו עמוסים מדי אפילו בשביל ישיבה. רק באחד מארבעת האחרים. ההרגשה הייתה מאוד לא נעימה. במיוחד כשהמחיר ששילמתי על הכרטיס, הוא מחיר מלא- אם כי לא קיבלתי את מה ששילמתי עבורו.

לאחר מס' דק' נגשתי על הכרטיסן וביקשתי להוסיף כסף למקום שמור. אחרי שבגסות נענתי שעליי להמתין, כי הוא מדבר עם חבר, הוא אמר לי שאין באפשרותו למכור לי את התוספת. לא התווכחתי, וחזרתי למסדרון, לאחר כמה דק', הוא ניגש אליי, "ובלחישה" אמר לי שהוא יכול למכור לי את התוספת הזו רק אחרי תחנת "להבים רהט", וזו בגלל שהמקומות השמורים, נמכרים עפ"י המחשב.
לא הצלחתי להבין את ההסבר המשונה הזה. כי עפ"י היגיון פשוט, אפשר להבין שאין הוא יכול למכור לי בכלל אם המקומות אכן ממוחשבים בתחנות. כי ייתכן ובזמן נסיעת הרכבת אל התחנות בדרך, ייקנו עוד מקומות שמורים. או לחליפין, קיימת האפשרות שכל הכרטיסים השמורים כבר נמכרו. הוא הציע לי לקנות את הכרטיס תחנה אחת אחרי ב"ש, ולכן אין זה הגיוני, כי תחנה אחת אחרי ב"ש יש בה אינדיקציה לכל התחנות ביניים עד נהריה.

לסיכום. תלונה זו אינה חד פעמית. האיחורים, הזלזול מצד עובדי הרכבת, "תיקוני המסילה" ושיבושי לוחות הזמנים, ביטול רכבות באופן תדיר במהלך סופי השבוע (במיוחד באזור הדרום) והמחיר המלא שמשלמים הנוסעים על שירות שאין הם מקבלים, הן תופעות יומיומית המבזות את הצרכן. ובסופו של דבר היות וסוג הנזק הוא "גם כספי" גם בזבוז זמן ולעיתים קרובות מעליב. בחרתי להשתמש במינוח "עוגמת נפש" בסוג הנזק" היות וזה מכיל את כולם.
הבעיה המרכזית, שאין עוד גוף תחבורה ציבורית בישראל שיכול לתת שירות לנסיעות ארוכות מצפון הארץ למרכזה או דרומה. מוניות השירות והאוטובוסים מאפשרים לך נסיעה הדורשת לפחות ארבע החלפות בדרך ולעיתים המתנה ממושכת ברציפים. ולכן, לרכבת ישראל יש סוג של "מונופול" על נסיעות ארוכות בישראל. ויש הרגשה שעקב כך, מרשה לעצמה החברה להתנהל כפי שהיא מתנהלת.

מכתב זה, הועבר גם אל נציב תלונות הציבור ברכבת ישראל.

תודה רבה מראש, על כל עזרה, טוב לדעת שיש אתר כמותכם שיכול לעזור.

נטע
עוגמת נפש סוג הנזק :
החזר כספי. החתמת הכרטיס גם בשעת היציאה מהתחנה. ופתרון של הרכבת לגבי מחיר כרטיס למי שאינו יושב פתרון נדרש :

רכבת ישראל שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה