פרטי התלונה

תלונות רכבת ישראל

תלונות רכבת ישראל

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה רכבת ישראלשעות פתיחה רכבת ישראל גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
יחס משפיל, בוטה ואלים מצד מנהל תחנת חיפה מרכז השמונה ועובדים נוספים. נושא התלונה:
‏יום ראשון ‏17 ‏מרץ ‏2013 תאריך האירוע:
אזור חיפה אזור:
חיפה מרכז השמונה סניף חברה:
תיאור הבעיה:
רציתי להתלונן על התנהגות משפילה ובוטה של מנהל תחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה וכמה מעובדיו. הם נהגו בי בגסות והתנשאות, קראו לי בכל פעם שפנו אלי "חמוד" ומנהל התחנה קרא לי כמה פעמים תחמן ואיים עלי מספר פעמים שיכניס אותי למעצר. הוא האשים אותי שנכנסתי לתחנה בלי להעביר כרטיס וגם לאחר שהתברר לו שטעה בהאשמתו אותי (לאחר שבדק אצל הקופאית את כרטיס הרב קו וראה שאכן העברתי אותו על מנת להכנס) המשיך לקרוא לי תחמן ולא התנצל במאומה.
מקרה זה השפיע עלי למשך כל היום ואני חושש לחזור ולהשתמש ברכבת וממפגש נוסף עם עובדי התחנה. האם כך מבצעים העובדים את עבודתם נאמנה? האם תחנת הרכבת היא מתחם פרוץ הנתון לשגיונותיהם של מנהלי התחנות והם יכולים לעשות שם כבשלהם ולהתעמר בנוסעים ללא נהלים של התנהגות מכבדת ונאותה וללא הסבר או התנצלות?
מזה 3 חודשים אני משתמש ברכבת על מנת להגיע לעבודתי ורוכש לשם כך חופשי חודשי "חיפה-ת"א". היות ולעיתים קרובות אני עולה לרכבת או יורד ממנה בתחנות קרית מוצקין, חוצות המפרץ או לב המפרץ, אני דואג שיהיו ברשותי גם מספר כרטיסים חיפה-קרית מוצקין, כדי להשלים את הנסיעה אל או מחיפה. בימים בהם אני עולה לרכבת בחוצות המפרץ בבוקר (בסביבות 6:40), עלי לבקש מהשומר הנוכח בכניסה שיפתח לי את השער, היות וכרטיס "חיפה-קרית מוצקין" אינו פותח את השער ואין עובד רכבת אחר הנוכח שם. השומר נוהג לקחת את הכרטיס, להיעלם לכמה דקות לחדר צדדי בהן הוא נשמע מתדיין עם עובד רכבת אחר ולחזור עם הכרטיס מנוקב במחורר ועטוי חותמות. אז הוא פותח לי את השער.
בבוקר יום א' 17-3-2013,מספר דקות לפני השעה בסביבות 06:55, ירדתי כמנהגי מרכבת שלקחה אותי מתחנת חוצות המפרץ לתחנת חיפה מרכז השמונה, על מנת להחליף לרכבת מהירה יותר שיוצאת ב-07:06 ולהגיע לעבודתי בת"א.
בבואי לצאת מהתחנה להתאוורר, לקחת עיתון ולהמתין לרכבת, סירב עובד הרכבת שעמד ליד השער לאפשר לי לצאת עם כרטיס הנסיעה, שנוקב כמה דקות קודם לכן, על ידי עובד הרכבת בחוצות המפרץ. הסיבה הייתה החורים שנוקבו כך התברר על הפס המגנטי והעובדה שהתאריך שהוטבע ע"י העובד בחוצות המפרץ היה בטעות 14-03-2013. העובד קרא למנהל התחנה וזה לקח אותי ללשכתו לבירור העניין. הוא טלפן אל חוצות המפרץ ושם התברר לו שאכן התאריך הוטבע בטעות והוא שיחרר אותי וביקש ממני למסור לעובד בשער שיעביר אותי. היות וכבר לא נשאר לי זמן להתאוור או לקנות קפה, לקחתי עיתון ונכנסתי שוב, בעזרת כרטיס הרב-קו הטעון בחופשי חודשי "חיפה-ת"א". משהתיישבתי וחיכיתי לרכבת הגיעו כמה מהעובדים של הרכבת ובהתרגשות וגסות רבה שאלו אותי איך נכנסתי שוב ולמה ואיפה הכרטיס שלי. הראתי להם את הרב-קו והם לקחו אותו והלכו לעבר הקופה. בדרך פגש אותנו מנהל התחנה שהתחיל להטיח בי שאני תחמן ושהוא יכניס אותי למעצר. שאלתי אותו למה הוא מאיים עלי לפני שקיבל כל אינדיקציה לכך שעברתי עבירה כלשהי. הוא הטיח בי שאני תחמן וששמע מהעובד שדיבר איתו בטלפון מחוצות המפרץ שהתגנבתי לרכבת כבר 10 פעמים. כשביקשתי מאחד העובדים לזרז את בדיקת הכרטיס כדי שלא אאחר לרכבת הטיח בי "למה מי אתה שתגיד לי מה לעשות?!".
הלכתי בעקבות מנהל התחנה אל הקופאית (היות ורק שם ניתן לבדוק את כרטיס הרב-קו), והיא אישרה בפניו שאכן העברתי את הכרטיס ב-07:02 , הכרטיס תקף ואין שום יסוד להאשמותיו.
מנהל התחנה החזיר לי את הכרטיס, המשיך לפנות אלי בהתנשאות ולא התנצל. בקושי תפסתי את הרכבת שיצאה ב-07:06 והמשכתי בדרכי לעבודה נסער מאוד ופגוע עד עמקי נשמתי.
אני מבקש למען כלל הנוסעים ברכבת לדאוג לכך שמקרים כאלה לא יישנו. הפניה שלי נובעת גם מהעובדה שעד שלא אקבל התנצלות והסבר להתנהגות האלימה והבוטה, אני חושש להגיע שוב לתחנה ומסתובב בתחושה קשה של חוסר ביטחון. יש לדעתי לשפר את היחס של העובדים אל הנוסעים. אני מבחין בהתנהלות שלי עצמי שאעשה הכל כדי להימנע מנסיעה חוזרת ברכבת בתחנות המדוברות, אם אוכל. האם זו ההרגשה שהרכבת רוצה לתת לנוסעיה? האם כך נוהג גוף המעוניין להצליח למשוך ולשמר נוסעים?
אני מבקש להשיב לי על פנייתי בתוך זמן סביר.

תודה מראש,
חשש לחזור לרכבת סוג הנזק :
בירור, התנצלות וטיפול של הרכבת בגישת העובדים פתרון נדרש :

רכבת ישראל שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה