פרטי התלונה

תלונות מכבי

תלונות קופות חולים

תלונות רפואה

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה מכבישעות פתיחה מכבי גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
התנערות אחריותית ממתן תשלום למיון נושא התלונה:
‏יום ראשון ‏09 ‏דצמבר ‏2012 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
ארצי כתובת:
תיאור הבעיה:
בתאריך 9/12/12 בעת היותי בביתי יחד עם ילדתי,יובל, כבת חודשיים וחצי, בהיותה ישובה בטרמפולינה החלה להשתעל בצורה חזקה מאוד ולא אופיינית, לציין כי השיעול החל דקות קצרות לאחר שהאכלתי אותה.(120 מ"ל מטרנה).
בזמן השיעול החזק הילדה השמיעה קולות של חנק, נזלת מרובה ניגרה מאפה וכן יצא קצף מהפה. הילדה גם האדימה מאוד בפנים ועלה בי החשש כי היא נחנקת. וגם חייבת לציין כי צבע פניה השתנה בטווח זמן של כמה דקות לבורדו, סגול ולבסוף כחול. אני אדם ללא הכשרה או ידע רפואי ונבהלתי נורא, המקרה הנ"ל קרה קצת אחרי השעה 14:00 ורופאת הילדים אצלה אנו מטופלים אינה עבדה בשעה זו אלא רק לאחר השעה 15:00. כמו כן, אני מודעת לכך שהמוקד הרפואי "מכבי השלום" עובד רק מהשעה 19:00 בערב.
הייתי מוכנה להמתין שעה לבדיקת רופאת הילדים אם המקרה אינו היה חריג, אבל כשקרה, הרמתי את הילדה והחזקתי אותה עם הפנים כלפי הרצפה כדי שכל הנוזלים יצאו מגופה, ראשה של הילדה נשמט ועיניה היו עצומות, ללא תגובה כלל, חששתי כי היא מעולפת או אינה נושמת.
ברצוני לציין כי אני גרה מאוד קרוב לביה"ח "שיבא תל השומר" ונזקקתי לטיפול רפואי שלא היה זמין לי דרך קופת החולים ולכן לא עלתה בי כל אפשרות אחרת אלא להתפנות עצמאית באופן בהול לבית החולים.
כמו גם יש להוסיף כי בדרכי לשם הילדה גילתה מעט סימני התאוששות אך חששתי כי היא שאפה נוזלים לריאות.
בסיום הטיפול בביה"ח קיבלתי חיוב ע"ס 760 ₪ עבור טיפולים במיון.
פניתי למוקד "מכבי" לשם בקשת טופס 17 ונעניתי בשלילה, טענת המוקדנית אליי הייתה מדוע לא התקשרתי לאחות בזמן המקרה? אמרתי ואומר שוב, אין לי טענות כלפי המוקד ואף נעזרתי בו בעבר, אבל אני לא מכירה הורה שלא היה נזקק במקרה כזה לרופא באופן בהול, במיוחד כשמדובר בעוללים, כמו גם, עם כל הכבוד למוקד ללא הפסקה, לא היה זמן להתקשר ולהמתין "על הקו" עד שיענו לי כשאני בטוחה וסמוכה שבמצב עילפון של תינוק בן יומו הייתי מקבלת הוראה להגיע למיון וזאת מתוך הנחה כי "מכבי" מגבה את מטופליה כראוי ונותנת מענה הולם גם שלא דרך רופאים שבהסדר הקופה.
תלונתי:
את המכתב הנ"ל כלשונו, שלחתי ל"ועדת ערר" במכבי,לפי המלצת מזכירות הקופה, ובתוספת בקשה שיכירו באירוע כחריג ובהול ויאשרו טופס 17. ימים קצרים לאחר מכן נעניתי בשלילה במכתב לבית ובתשובה כללית לחלוטין ושאינה מתייחסת כלל וכלל לגוף הנושא. אלא בכך שאנו מחויבים בתשלום מלא ושהסדרי התשלום הם ביני לבית החולים מבלי שמכבי יהיו צד בעניין. כמו כן, יש להוסיף, כי בהתייעצות עם רופאת הילדים המטפלת בילדה, ולאחר שעיינה בחומר הרפואי והקשיבה לתיאור המקרה, אישרה בכתב, האחרונה, כי מדובר באירוע חריג וקיימת הצדקה מלאה בפנייתי למיון בשעות שאין בהן פעילות "וגם אם היה"- כלשונה.
ברצוני להלין על כך שלעיני נגלים שיקולי רווח על פני בריאותם של אנשים, ושמכבי מגלה לי כי היא אינה מגבה את מטופליה בעת אירועי חירום, ונוספת לי ההרגשה כי הכספים שנגבים ממני בעבורי ושני לידיי אינם מספקים את השירות.
מי מבין מקבלי ההחלטות במכבי אינו מסביר לי מדוע פעלתי שאינה כשורה על כי לא יספקו טופס 17? בין אם היא על פי כל דין ובין אם היא הומנית. וכן לא ברור לי מדוע מיקרי חנק ועילפון (של תינוקות) אינם ברי החזר?
כספי סוג הנזק :
טופס 17 פתרון נדרש :

מכבי שירות לקוחות

, תגובה:
אביבית - רכזת פניות הציבור - מחוז מרכז שם ותפקיד:
המקרה טופל, המבוטחת קיבלה התחייבות תגובה:
התקבלה התחייבות פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה