פרטי התלונה

תלונות חיפה

תלונות עיריות

תלונות עיריות ומועצות

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
חיוב בגין צריכת מים שלא נעשתה! נושא התלונה:
אזור חיפה אזור:
תיאור הבעיה:
שלום רב
אני מייצג בניין עם שתי כניסות שבכל אחת 9 דיירים, מזה שנתיים ויותר, מחייבת ערית חיפה (מחל' המים), את כל אחד מהדיירים בחשבונו בגין "צריכה משותפת" בין 1 קוב ל- 3 קוב. לפי דרישתם, הזמנתי שרברב שבדק ומצא שאין נזילה ו/או גניבת מים והאישור שנתן הועבר לעריה. העיריה טענה שיש הפרש בין השעון הראשי לבין סך כל השעונים של הדיירים ולכן חילקה את צריכת המים בין הדיירים כצריכה משותפת. (לגינה שעון נפרד!). בכל פעם שהתלוננתי מול מנהל המחלקה (אליאס הלון) קיבלנו זיכוי בחשבון העוקב, מה גם שנעשו נסיונות של מח' המים להחליף את השעונים ואף הובטח שיורכב בשעון הראשי שסתום אל חוזר כי אולי המים חוזרים לצנרת העיריה והשעון לא מסתובב אחורה, כך הוסבר לי.
גם בחשבון האחרון של 2009 קיבלנו זיכוי!
מתברר שלא העריה מספקת את המים יותר אלה תאגיד בשם "מי כרמל בע"מ" שגם החל לחייב מע"מ (דבר חדש שלא היה קודם) כאילו לא די שהתעריפים עלו! בחשבון האחרון שהגיע אלי לתקופה מ- 1/1/10 ועד 9/3/10, חוייבנו "בצריכה משותפת" של 1 קוב. התקשרתי למר אליאס הלון שהיסביר תופעה חדשה ואמר: הצריכה המשותפת היא בעבור המים שנמצאים בין השעון הראשי של העיריה לבין השעונים של הדיירים ושלח לי מכתב שאותו אני מעתיק לכאן:

לכל מאן דבעי
הנדון: הסבר הפרשי צריכה משותפת
סימוכין: מכתבך מיום

במענה לפנייתך שבסימוכין, להלן הסבר על הסיבות האפשריות לחיוב הצריכה המשותפת במבנה .

כל מבנה מחובר לרשת המים העירונית באמצעות מד מים כללי.
בין מד המים הכללי לבין המבנה, עוברת הצנרת ל"חנוכיה" בה ממוקמים מדי המים הפרטיים של כל דירה.
מד המים לגינון, ממוקם לרוב בין מד המים הכללי ל"חנוכיה" או כחלק ממנה.

כל מדי המים במבנה, הן הכללי והן הפרטיים, הינם מדגם רב-זרמי בקוטר קטן, וספיקתם המינימלית (עפ"י מפרטי היצרנים ) הינה 30-50 ליטרים לשעה.

לפיכך, נניח שלחלק מהדיירים (לדוגמא 10 דיירים) תהיה צריכה של 25 ליטרים בשעה מסויימת, אזי הצריכה הכוללת של המבנה תהיה 250 ליטרים בשעה וצריכה זו תרשם אך ורק במד המים הכללי ולא במד המים לגינון ו/או במדי המים הפרטיים.

צריכה כזו, המצטברת במשך חודשיים (תקופת החשבון) גורמת לפערים בין הרישומים במד המים הכללי ומדי המים הפרטיים.

הפרש זה, עפ"י הנחיות רשות המים ועפ"י פרשנות בתי המשפט, מחוייב על כל הדירות במבנה

בכבוד רב,

המחלקה לצרכנות ומדי מים
מספר הטלפוןשל מר אליאס הלון : 057-7548836

כספי סוג הנזק :
אבקש לבדוק באם החיוב לאור "המכתב" הלא מובן לי חוקי ומה עלי לעשות בנידון. תודה רבה פתרון נדרש :

חיפה שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה