|
|
|
|
|
|
אי קיום חוקי מכירה הוגנים |
נושא התלונה: |
יום ראשון 10 אוקטובר 2004 |
תאריך האירוע: |
אזור תל אביב |
אזור: |
תיאור הבעיה:
לכבוד: 06-12-05
מנכל בסט ביי
הנדון:
מקרן אחורי 43 מסוג היטאצי
בתאריך 10-10-04 נכנסתי לחנות בסט ביי {היום big box} ברחוב מבצע קדש 66 בני ברק במטרה לרכוש מקרן אחורי מסוג היטאצי לאחר דין ודברים עם המוכר שי ועם מנהל המכירות בנדה נמסר לי כי המלאי אזל אולם ישנו מקרן אחרון שנמצא אצל לקוח שרק פתח את האריזה והחליט כי הוא רוצה מקרן גדול יותר{בזמנו היה מבצע של מקרנים אחוריים 54 אינטש} המקרן היה אצלו רק יום אחד והוא חדש!
שאלתי האם הוא חדש ? התשובה הייתה כן .היה אצלו רק יום אחד? התשובה הייתה כן ,אפילו לא עבד
התנאי לרכישת המקרן היה הארכת תקופת האחריות ל 18 חודשים במקום 12 כמקובל. לאחר שיחת טלפון קצרה בין בנדה לבין רונן נציג היבואן חברת ראפ, נמסר כי תוקף האחריות הוארך.והמקרן נרכש.
אולם מאחר והמכשיר נפתח אצל הלקוח אין תעודות אחריות כנראה נשכחו אצלו וגם אין חוברת הוראות הפעלה והניירת תסופק לאחר מכן כך הובטח.לאחר כמה ימים טלפנתי לחנות ושאלתי מה עם הניירת שם נמסר כי יהיה בסדר והניירת תשלח כמובטח "קנית בסט ביי קנית טוב".עברו עוד כמה ימים שוב טלפנתי
ושאלתי מה קורה? נמסר כי העניין בבדיקה ויחזרו אלי. לאחר עוד כמה ימים הגעתי לסניף ושאלתי את בנדה מנהל המכירות מה קורה עם תעודת האחריות ועם וחוברת הוראות יצרן והפעלה והוא אמר כי אין להם ניירת של המקרן ואז הוא חיפש מוצר אחר של היבואן כדי לקחת ממנו תעודת אחריות כדי לתת לי אבל לא מצא.אז הוא טלפן ליבואן וביקש ממנו את הניירת המבוקשת ונמסר כי תשלח בדואר.
לאחר כשבוע הגעתי שוב לסניף וסיפרתי כי טרם הגיע הדואר ועדיין אין ניירת ושם נמסר לי ע:י בנדה מנהל המכירות "עזוב אתה לא צריך שום ניירות לא קנית ברחוב קנית בסט ביי הכל במחשב יש לך 18 חודשי אחריות". שאלתי: מה עם חוברת ההפעלה והוראות יצרן? שם נמסר לי כי קניתי מקרן אחורי זה טלויזיה אין מה לדעת מדליקים כשרוצים לצפות וכשלא מכבים.ואם תהיה בעיה "אנחנו מאחוריך" והכל מופיע במחשב.
לאחר כשנה הופיעה תקלה נצפתה תמונה כפולה ובצד ימין מופיע הסמלyes2 ועליו מוטבעים עוד כמה סמלי תחנות ועל המסך מופיע אפיק אחר ללא קשר לאפיק שצופים בו.התקשרתי לבסט ביי ושאלתי מה עושים? ושם נמסר כי היבואן שנותן אחריות יצור איתי קשר למחרת היום. המתנתי יום אחד ואיש לא התקשר. נסעתי לסניף ודיברתי עם בנדה מנהל המכירות והוא הבטיח לי טיפול מהיר ואמר שיצרו איתי קשר למחרת היום.ביום המחרת המתנתי עד הערב וכאשר איש לא יצר קשר נסעתי שוב לסניף, אולם בנדה לא היה. מסרתי למזכירה את הפרטים שלי וביקשתי שתמסור לבנדה, היא אמרה: " אל תדאג אני מחר עובדת בוקר וגם בנדה אני אמסור לו".למחרת חיכיתי כל היום אך איש לא התקשר. בערב נסעתי שוב לסניף וביקשתי מבנדה שיעשה לזה סוף. הוא התקשר לרועי היבואן ודיבר איתו, לאחר השיחה נמסר לי כי רועי ידאג אישית לטכנאי..ביקשתי את הטלפון של רועי ובנדה הוציא פלט מהמחשב :1מס טלפון של רועי 2 העתק הקבלה מיום הרכישה ובו כתוב שם המוצר, סכום לתשלום, ושהמוצר מתצוגה!!!!{ראה נספח מס 3} דבר שלא נמסר עד כה.לקחתי את הניירת שאלתי מתי יצרו קשר? מחר נמסר.למחרת חיכיתי עד השעה שלוש אחה"צ וטלפנתי לרועי היבואן אך ללא הועיל השארתי הודעות אצל מירב אך לא חזרו אלי. בערב נסעתי שוב לבסט ביי לבנדה ,שם עלינו למשרד בקומה ב. הוא שוב התקשר לרועי והובטח כי העניין יטופל למחרת ..ביום למחרת סוף סוף טלפן הטכנאי ושאל מה הבעיה? לאחר תיאור קצר של הבעיה נמסר לי כי מסך המקרן נצרב והנזק בלתי הפיך הטכנאי אמר כי ידווח למנהל שלו ויחזור אלי עוד חצי שעה. לאחר שלוש שעות כאשר איש לא חזר טלפנתי לרועי היבואן וסיפרתי לו מה נמסר ע"י הטכנאי. דבר ראשון שהוא אמר: קנית מקרן מתצוגה מה אתה רוצה? אני לא מביא את המקרנים האלה כבר שלוש שנים לארץ בוא אני אראה לך ניירת.: אבל הוא אצלי שנה בסך הכל!אמרתי והוא אמר בסט ביי קנו את הכל ממני אתה יכול לבדוק. מה אני עושה עכשיו? שאלתי הוא ענה אני לא יודע הצריבה לא כלולה באחריות תיקון כזה עולה 1000 דולר.יש אפשרות החלפה? המוצר עדיין באחריות! הוא אמר אם תוסיף לי 10000 שקל ואני לוקח את המקרן שלך אני אביא לך פלזמה. אבל רק עכשיו שילמתי 7800 שח על המקרן . ואז הוא אמר אני לא יכול לספוג את הכל שבסט ביי ישתתפו . אמרתי אין עם מי לדבר שם והוא הציע לי לדבר עם שירות הלקוחות.
למחרת התקשרה ניצן משירות לקוחות בסט ביי הסברתי לה את הבעיה ואז היא אמרה :"קנית מתצוגה מה אתה רוצה"? אמרתי לה כי לי נמסר שהמקרן היה אצל לקוח ואין הוראות ואין תעודות ושוב סיפרתי הכל מהתחלה היא אמרה שהיא תדבר עם רועי. אמרתי שכבר דיברתי איתו ורק בסט ביי יכולים לעזור היא התעקשה ואמרה שתחזור אלי מחר .למחרת היא התקשרה ואמרה אין מה לעשות אין אחריות על צריבת מסך. ביקשתי שתעשה שיחת ועידה עם בנדה כהוכחה שהמוצר עדיין באחריות ושלא סופקו לי שום תעודות למרות בקשות חוזרות ונשנות .בשיחת הועידה ביקשתי מבנדה שיספר לניצן כמה פעמים הגעתי לסניף כדי להסדיר את עניין הוראות ההפעלה ותעודת האחריות אך להפתעתי הרבה הוא זכר שהגעתי כמה פעמים לסניף אך לא זכר למה? {זיכרונו בגד בו} אך הוא זכר כי יש לי 18 חודשי אחריות למרות שלא נרשם כלום. "עבר הרבה זמן מאז אוריאל אני רק זוכר שקיבלת 18 חודשי אחריות".
במהלך השיחה ניצן הגדילה ואמרה : "השתמשת במוצר לא לפי הוראות יצרן "לשאלתי איך משתמשים בטלויזיה לפי הוראות יצרן? לא הייתה תשובה פרט לגמגום לא ברור. בסך הכל רואים תמונה אמרתי ובסוף מכבים זה הכל!!! שאלתי אותה למה אף אחד בזמן המכירה לא אמר שיכל להיגרם נזק כתוצאה מצפייה ושהמסך יכול להיצרב הרי המוצר בן שנה בסך הכל ואז היא אמרה: לא משנה כמה זמן זה יכל לקרות גם בפרק זמן קצר יותר וגם אם מתקנים התופעה חוזרת וחזרה על המשפט " השתמשת לא לפי הוראות יצרן" אז למה איש לא אמר הרי לא הייתי קונה את מוצר אם היו מזהירים אותי מראש .
הצעתי לה שייקחו את המקרן שהוא בגודל 43 אינטש ויחליפו לי אותו במוצר אחר אפילו קטן יותר37 אפילו מתצוגה ואני אוסיף סכום ריאלי ושתקופת האחריות שנותרה על המקרן תעבור למוצר החדש.
גם פה נתקלתי בסירוב אין מה לעשות הייתה התשובה.שאלתי האם יש מישהו מעלייך שאפשר לדבר איתו? לא כבר דיברתי הייתה התשובה. אפילו את כתובתם היא סירבה לתת .אמרתי טוב תודה וניתקתי את השיחה.
למחרת ניגשתי למנהל סניף בסט ביי סיפרתי לו על המקרה הוא הבטיח לבדוק וכעבור יומיים חזר עם תשובה כי אין מה לעשות.
לסיכום:
1 מדוע לא נמסר ללקוח כי המוצר מתצוגה ונמכר לו מוצר במרמה ושקר.{ ראה נספח,2. 1 צילום קבלה
מקורית בה מופיע פירוט המוצר וסכום לתשלום ללא אזכור תצוגה מתאריך 10-10-04 לעומת נספח 3
שהגיע ע"י בנדה בתאריך27-10-05 שבו בנוסף לשאר התיאורים כתובה המלה תצוגה עם הרבה
סימני קריאה?.
2 מדוע למרות פניות חוזרות ונשנות לא סופקו שום תעודות אחריות וחוברות הפעלה הכוללות הוראות
. יצרן?.
3 מדוע העלימו המוכרים במתכוון מידע כה חשוב ומכריע לגבי צריבת המסך כתוצאה מצפייה.
4 מדוע לקוח שקנה מוצר ממיטב כספו צריך לעבור מסכת עינויים כה קשה כדי לקבל את המגיע לו
ממילא ?
5 ירשם כי עד למועד כתיבת מכתב זה לא סופקו ללקוח שום ניירות רלוונטיים: לא תעודת אחריות ,לא
חוברת הוראות הפעלה ולא הוראות יצרן זאת למרות שכולם בבסט ביי מכירים את הסיפור
6 נספחים מצורפים: 1,2 צילום קבלות מיום רכישה 3 צילום קבלה שסופקה
לאחר שנה ובה הוכחה כי המוצר מתצוגה . .
העתקים:
מנכל ראפ
המועצה הישראלית לצרכנות
כלבוטק
ידיעות אחרונות מדור צרכנות
בברכה
אוריאל חזן
|
עוגמת נפש |
סוג הנזק : |
החזרת דמי רכישת המוצר בתמורה להחזרתו |
פתרון נדרש : |
|
|
|
|
|
|
|
בסט ביי שירות לקוחות
, תגובה:
|
רונן מנהל שירות לקוחות |
שם ותפקיד: |
אוריאל שלום,עוד ביום שני ה-19 לדצמבר נשלח אליך מכתב תגובה לפיו התקלה הנטענת על ידך מצביעה של שימוש רשלני במוצר, דבר שאינו מכוסה ע"י תעודת האחריות והדבר אף נאמר שם במפורש, טענתך בדבר אי קבלת תעודת אחריות אינה מקובלת עלינו. עלמנת להימנע מויכוחים מיותרים הוצע לך לפנים משורת הדין מקרן חלופי. |
תגובה: |
הוצע לך מקרן חלופי, פתרון הולם לכל הדעות ולפנים משורת הדין, למרות ההצעה סירבת לפתרון הגיוני וסביר זה, ונכון לתאריך 26 לחודש לא הגבת למכתב.
הצעתנו בתוקף עד סוף החודש כפי שציינו במכתבינו אליך.
בברכה, רונן קרן. |
פתרון: |
|
|
|