פרטי התלונה

תלונות שופרסל

תלונות רשתות מזון

תלונות קניות

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה שופרסלשעות פתיחה שופרסל גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
תלונה חמורה כנגד חברת שופרסל - "תו הזהב" נושא התלונה:
דלאל טל שם/כינוי:
‏יום ראשון ‏02 ‏ינואר ‏2011 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
שמוטקין 30 ראשלצ כתובת:
הנהלה/מחלקת תווי קניה סניף חברה:
תיאור הבעיה:
מביא בפניכם מקרה צרכני שארע לי לא מכבר, ואשר מעבר לנזק הכספי האישי שנגרם לי, יש לי עניין לפרסם אותו כיוון שהוא נוגע לבתי אב רבים בישראל. הנושא הוא "תו הזהב" של חברת שופרסל.

רקע: אני צרכן קבוע של "תו הזהב" – תווי קניה שמנפיקה חברת שופרסל בהנחה מסוימת על הערך הנקוב הטעון בהם (ספציפית לגבי - כאיש צבא קבע אני זכאי לרכוש כרטיסי "חבר זהב" שהם כרטיסי "תו הזהב" לכל דבר ועניין המוצעים למכירה עבור חברי ארגון "חבר משרתי הקבע והגמלאים"). יש לציין שכרטיס אשראי נטען זה משווק ע"י חברת שופרסל, ואת חשבון האשראי עצמו מנהלת חברת "לאומי קארד".

פרטי המקרה: ביום 2.1.2011 רכשתי 3 תווי קניה בסניף שופרסל ביג אילת, בסכום כולל של 3000 ₪. בנוסף היה ברשותי באותו הזמן תו קניה נוסף שהיה טעון באותו הזמן ב 944 ₪. איתרע מזלי, וזמן קצר לאחר הקניה נגנב ממני ארנקי. תוך זמן קצר הספקתי לבטל את כרטיס האשראי, ולחזור לסניף השופרסל ממנו רכשתי את 3 הכרטיסים מוקדם יותר באותו היום, במטרה לבטל גם אותם.
בסיוע עובדי הקופה המרכזית הצלחנו לאתר את מספריהם הסידוריים של ארבעת הכרטיסים האבודים, ולברר את היתרה בהם. לשמחתי הרבה הסתבר לי שהגנב טרם הספיק למשוך מהם כספים, כלומר הסכום הטעון בהם עמד עדיין על 3944 ₪ סה"כ.

השלב הבא היה כמובן לחסום את הכרטיסים לשימוש. או אז הסתבר לי כי חברת שופרסל מסרבת בתוקף לחסום כרטיסים אלו לשימוש, למרות שהוכחתי את בעלותי עליהם (ע"י שיוך כרטיס האשראי שדרכו נרכשו למספריהם הסידוריים). רק לאחר הפעלת יוזמה וקרטוב קשרים אישיים מצד אחד העובדים (שהיה מסור וראוי לכל הערכה על השתדלותו), הכרטיסים נחסמו לשימוש ע"י חברת "לאומי קארד". בשלב הזה הרשינו לעצמנו (אשתי ואני) לנשום לרווחה, כיוון שידענו שבכרטיסים לא נעשה כל שימוש וכעת הם חסומים לשימוש.
מסתבר שטעינו.

פניתי לחברת שופרסל בבקשה להעביר את הסכומים הטעונים בכרטיסים שאבדו, לכרטיסים חדשים, או לחילופין לקבל תמורה חליפית שוות ערך לסכום זה. למרות בקשתי ולהפתעתי, חברת שופרסל סירבה לעשות כן ולהעניק לי תמורה חלופית לכרטיסים שאבדו ונחסמו, למרות שלחברה קיימת אפשרות טכנית פשוטה לעשות כך, ולמרות שלא נוצר לה כל נזק בגין האובדן, שכן הכרטיסים חסומים לשימוש. הטיעונים המרכזיים שלהם הם שעל גבי הכרטיס כתוב "הכרטיס שווה כסף שמור עליו במקום בטוח" וכמו כן שהם עלולים להינזק במקרה שצד ג' כלשהו ידרוש את התמורה עליהם.
כמובן שבעיני טיעונים אלו מופרכים לחלוטין, כיוון שעם כל הכבוד לכתוב ע"ג הכרטיס, לא מדובר כאן במקרה כללי שבו אבד לנו כרטיס שאין אנו יודעים מהו מספרו הסידורי, מהו הסכום הטעון בו ושלא חסמנו אותו לשימוש. במקרה שלנו אנחנו יודעים בדיוק איזה כרטיסים הלכו לאיבוד, וחסמנו אותם לשימוש. הרי הכרטיסים עצמם כפיסות פלסטיק בוודאי לא שווים יותר מכמה פרוטות, והמשמעות הכספית שלהם היא בסכום הטעון בחשבון האשראי שלהם (בניגוד לכסף מזומן), ולכן הסרת האחריות הלקונית שלהם אינה הגיונית בעיני. ומה לגבי טענתם על כך שמישהו עלול לדרוש מהם את התמורה עליו? אם יפנה אליהם אדם זה, הרי שהדרך למציאת ארנקי מתקצרת פלאים... והרי ברור שאדם שכזה אינו זכאי לקבל שום תמורה מהכרטיסים שגנב (מעבר להגשת תלונה במשטרה כנגדו). לאפשר לו להשתמש בכרטיסים זה ממש לסייע לדבר עבירה.

פניתי מס' פעמים לגורמי הנהלת החברה השונים (כולל פניה אישית למנכ"ל) ולצערי חברת שופרסל החליטה להקשות לנו עורף בעניין זה על אף טענותינו.

לסיכום, שני הדברים המרכזיים שמעוררים תרעומת בסיפור הזה:
1. האובדן הכספי באירוע – למרות ששופרסל לא ניזוקה בשום דרך, היא מסרבת לתת לנו תמורה חליפית לכספנו (לא מיישמת את החובה למזעור נזק החלה עליה).
2. העובדה ששופרסל כמדיניות לא מאפשרת לחסום כרטיסים של "תו הזהב" גם אם לקוח הוכיח שהוא הבעלים של הכרטיס. אנחנו אמנם הצלחנו לעשות זאת עם הרבה עקשנות ולא מעט מזל, אך חבל שהם לא מאפשרים זאת כמדיניות (הם מעדיפים לבחור בדרך הקלה שתמנע מהם להשקיע מאמץ ופשוט "להפיל" את הנזק על הלקוח, גם כאשר יש להם אפשרות למנוע את הנזק).

תווי הקניה מסוג זה ובכלל הינם בשימוש נרחב בקרב הציבור בישראל ולכן חשוב להזהיר את הציבור מחברת שופרסל.
ברשותי מסמכים בנושא (קבלות על רכישת הכרטיסים, אישור מהמשטרה, העתקי מכתבי לשופרסל וכו'), באם הנכם מעוניינים אשמח לשלוח אותם אליכם.
כספי סוג הנזק :

שופרסל שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה