פרטי התלונה

תלונות אל על

תלונות חברות תעופה

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
פרסום מוטעה נושא התלונה:
‏יום ראשון ‏15 ‏אפריל ‏2007 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
1. הנני חבר במועדון הנוסע המתמיד של אל על החל מ 10.06 ובעל כרטיס אשראי מסוג CAL זהב עסקי.

2. בתאריך 17.4.07 חברת אל על פרסמה מבצע להמרת נקודות אשראי לנקודות הנוסע המתמיד בתוספת 20% נקודות במתנה (נספח 1 – פרטי המבצע)

3. כבר בראשית הדברים יובהר, כי בפרסום של חברת "אל על" לא הייתה כל הבחנה בין "סוגי נקודות" למיניהם.

4. בתאריך 7.5.07 התקשרתי לחברת האשראי CAL במטרה להעביר את ה"נקודות הטיסה" ולהמיר את "נקודות החלומות" שיש ברשותי ל"נקודות הנוסע המתמיד" בחברת אל על.

5. ואכן חברת האשראי העבירה את נקודות הטיסה לנקודות הנוסע המתמיד ואולם סירבה להמיר את הנקודות בתוכנית חלומות בטענה כי נקודות אלו אינם ניתנים להמרה כיוון שלפי הסכם שנחתם בין חברת CAL לחברת אל על, החל משנת 2005 לא ניתן יהיה להמיר ואו להעביר את הנקודות שנצברו בתוכנית חלומות לנקודות טיסה (נספח 2 תקנון "תוכנית לצבירת נקודות הנוסע המתמיד של אל על" - סעיף 28 : "מרגע הצטרפות הלקוח לתוכנית זו הנקודות שנצברו לזכות הלקוח במסגרת מבצע חלומות 2005 לפני שהמחזיק בכרטיס הצטרף לתוכנית זו לא יהיו ניתנות להמרה ו/או להעברה לנקודות טיסה וניתן יהיה להשתמש בהם במסגרת תוכנית חלומות 2005").

6. שיחות זהות שניהלתי מול גורמים שונים בחברת אל על הניבו תוצאות זהות.

7. אולם, על פי הפרסום אשר חברת אל על פרסמה עולה כי ניתן להמיר את הנקודות אשר בתוכנית החלומות לנקודות מועדון הנוסע המתמיד בחברת אל על, אך בהתאם לתנאים שהחברה פרסמה במקביל.

8. בפרסום אין חברת אל על מציינת כי המבצע חל על נקודות שנצברו החל משנת 2005 ואין החברה מבדילה בין נקודות חלומות לנקודות טיסה ובכלל אין החברה מציינת את סוג הנקודות עליהם חל המבצע.

9. חברת אל על פרסמה כי על הכרטיס בלבד להיות משוייך לתוכנית/למועדון בחברת CAL ולא שעל הנקודות להיות משוייכות לתוכנית הנוסע המתמיד (נספח 1- סעיף 5 "המרת הנקודות ללקוחות מחזיקי כרטיסי אשראי של cal )כולל כרטיסי דיינרס) תעשה רק עבור לקוחות שכרטיס האשראי שלהם משוייך לתכנית/למועדון בחברת cal בלבד. בכפוף לתקנונים המצויים בחברת cal ודיינרס.").

10. זאת ועוד חברת אל על פרסמה כי ניתן להמיר את הנקודות ולא להעביר אותם, משמע, כי לא רק נקודות הטיסה שנצברו בחברת CAL ניתנות להעברה אלה גם נקודות חלומות (שכן נקודות הטיסה אינם מומרות, אלה כבר משוייכות לתוכנית הנוסע המתמיד ולכן ניתנות להעברה לחשבון הנוסע המתמיד בחברת אל על) .

11. יתר על כן בדף הפרוט החודשי של חברת CAL מצוין כי על מנת לממש את הנקודות הטיסה אשר נצברו, יש צורך להתקשר למספר הטלפון המופיע בדף הפרוט על מנת להעביר את נקודות הטיסה (נספח 3 – דף פרוט חודשי של חברת האשראי "העברת הנקודות לחברת אל על תבוצע תוך 3 ימי עסקה ללא עמלה" ).

12. ובנוסף לעיל חברת CAL מבדילה בין העברת להמרת נקודות (נספח 2- סעיף 28). ולפי סעיף 28 אינה מאפשרת להמיר נקודות חלומות לנקודות טיסה בפנים חברת CAL בלבד אך אינה סותרת ואינה מתייחסת לכך כי ניתן להמיר נקודות חלומות לנקודות הנוסע המתמיד של חברת אל על "ישירות" ללא המרה לנקודות טיסה בחברת CAL .וכאמור חברת אל על השתמשה במונח המרת נקודות אשר מחדד את טענה כי גם את נקודות חלומות ניתן להמיר לנקודות הנוסע המתמיד של אל על .

13. כמו כן סעיפים בפרטי המבצע של חברת אל על נוגדים את הכתוב בתקנון של חברת האשראי ולכן מהווים כתחליף לתקנון ומבטלים את תוקפו. יחד עם זאת ההפניה לתקנון (נספח 1- סעיף 5) נועדה להבהיר את תנאי שייכות הכרטיס למועדון ואת הכרטיסים הזכאים להמרת הנקודות, כמפורט בסעיפים 4-11 לתקנון חברת האשראי תחת הסעיף הצטרפות לתוכנית ואין בהם בכדי להגביל את המרת נקודות חלומות לנקודות הנוסע המתמיד של אל על.

14. מעבר לאמור יודגש שוב, כי פרסום המבצע נעשה על ידי אל על ומאחר וחברת אל על אינה מבחינה בפרסום לציבור אותו ערכה בין סוגי נקודות, הרי כל שינוי בפרטי המבצע מאוחר לפרסום תוך הפניה לנבכי תקנונים פנימיים בין חברות יש בו משום הטעייה של ציבור הלקוחות הרלוונטי אשר חשוף ומונע מהפרסום בלבד.

15. תרם נענתי למכתב ששלחתי בתאריך 15.5.07 לשרות הלקוחות.


לאור כל האמור לעיל, ראוי כי חברת אל על, בהתאם לפרסום אשר הפיצה וכיאה לחברה מכובדת העומדת מאחורי הסכמיה תכבד את 2303 נקודות שצברתי בתוכנית חלומות, ותמיר אותם ביחס של 1 נקודת טיסה שווה 40 נקודות חלומות כמקובל בחברת CAL ובתוספת 20% כמובטח על ידי חברת אל על, סה"כ 69 נקודות הנוסע המתמיד.

אל על שירות לקוחות

, תגובה:
דניאלה קינן גזית נציגת שם ותפקיד:
הפניה התקבלה ותענה תוך 21 יום תגובה:
ישלח ללקוח פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה