פרטי התלונה

תלונות אל על

תלונות חברות תעופה

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
עיכוב ובידוק בטחוני משפיל נושא התלונה:
ישר בהנז שם/כינוי:
‏יום רביעי ‏01 ‏אוגוסט ‏2007 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
רומא סניף חברה:
תיאור הבעיה:

הנדון: תלונה על יחס משפיל וגרימת עגמת נפש במהלך הבידוק הביטחוני בטיסת אל על
נתוני רקע:
מספר טיסה : טיסה מס' 386 אל על
נתיב הטיסה : רומא - ת"א

השתלשלת האירועים:
•שלב ההגעה לשער הטיסה ומניעה לעלות למטוס –
הטיסה לארץ היתה אמורה להמריא מרומא לנתב"ג בשעה-10:05, דודי ואני הגענו לשער הטיסה בשעה 9:05 וחיכינו בתור, כאשר הגיע תורינו , לקחו לנו את הדרכונים וטענו שהגענו באיחור למרות שאנשים מאחורינו בתור בינתיים מתקדמים ונכנסים!!
ניסינו להסביר לבודקים שהמזוודות שלנו כבר על המטוס מהטיסה הקודמת מאטלנטה, ואז הם טענו שיש צורך לבדוק את המזוודות שלנו.
לא היתה לי בעיה עם הבדיקה אך כיוון שמיהרנו להגיע לעבודה באותו יום, ביקשתי שמבחינתי, ישאירו את המזוודות ויבדקו אותם, וייתנו לנו לעלות על המטוס לתל ואביב ורק אחר כך ישלחו לנו את המזוודות. הבקשה נענתה בשלילה ללא הסבר נוסף. כאשר שאלתי עוד ועוד, אחת האחריות צעקה לי שמכרנו כבר את הכרטיסים שלכם. לאחר מכן הורו לנו לחזור לשם רק בשש בערב (ואני מזכירה שהשעה תשעה וחציי בבוקר ברומא) , כדי לעלות על הטיסה הבאה לתל-אביב.
•עיכוב של שמונה שעות בשדה התעופה ברומא, ללא אוכל, שתייה, תרופות ואמצעי תקשורת עם הארץ –
בשלב הזה כבר רעדתי מהעייפות ומהתמוטטות עצבים, ניסיתי להסביר להם שאני לא יכולה להרים את המזוודות בגלל ניתוח כירורגי שעברתי בעקבות מחלת הסרטן . היחס היה מאוד קר ולא קשוב ולא אכפתי, אמרו לנו לחזור בשש בערב וזהו ואז,עזבו את המקום.
מכאן התחיל העינוי בשדה התעופה ברומא, בלי מזוודות כי לא יכולתי לאסוף אות לבד, בלי תרופות כימותרפיות שאני צריכה לקחת בשעה מדויקת, בלי מטבע אירו, בלי שתייה ואוכל, אנחנו נמצאים 8 שעות בשדה התעופה מבלי שאנחנו מבינים למה מעכבים אותנו. ניסיתי להסתדר במהלך השעות, להוציא כסף מהכספומט מה שגרר עמלה לא הגיונית שהייתי צריכה לשלם, לנסות להודיע למשפחה בארץ שאני מתעכבת, והם כבר אמורים לחכות לי בשדה התעופה, הגרוע מכל שאין למי לפנות.
•שלב הבידוק הביטחוני המעליב ביותר –
חזרנו בשעה שש, בחור צעיר ישראלי מחברת אל על, ליווה אותנו למחסן המזוודות, סחבנו עצמאית כמובן את המזוודות לבד, ומשם נלקחנו לחדר הבידוק של אל על בליווי של לא פחות משישה אנשים (4 נשים ושני גברים מאל על). ממש נתנו לנו הרגשה שאתה מחבל מסוכן והולך להתפוצץ עוד שנייה.
פתחו לנו את המזוודות ובדקו כל דבר אפשרי תוך כדי השחתה של ציוד, בשמים, קרמים, מוצרי נוי ומזון שהבאנו כמתנות לילדים במשך. הבדיקה נמשכה לאורך שלוש שעות שלמות משש וחצי עד שעה תשעה וחצי בערב!!! לא סגרו לנו את המזוודות בחזרה!
במשך כל השלוש שעות לא שאלו מה עבר עלינו במשך השמונה שעות עיכוב ורק פעם אחת אחד העובדים שראה שאני הולכת להתעלף, הביא לי כוס מים.
לאחר מכן נלקחנו לבדיקה גופנית מעליבה עוד יותר שהייתי צריכה להתמודד עם הכאבים הנפשיים של הצלקת לאחר הניתוח מול הבודקת עד רמה שלה לא היה נעים וכמעט התחילה לבכות!
לא נתנו לנו זמן לעשן, לא להוציא את התרופות מהמזוודות, בלי אוכל ומים הובילו אותנו לכיוון המטוס.
הטיסה המריאה בשעה 10 בלילה שאנחנו עייפים, אני בוכה ורועדת ולא מבינה למה זה מגיע לי!
"הסיבה היחידה שיכולתי לחשוב עליו שמבדילה ביני לבין שאר הנוסעים, שאני ילידת איראן וזה מופיע בדרכון."

סיכום ועיקרי התלונות:

1.עיכוב של 12 שעות בטיסה ללא סיבה:
a .עיכוב ללא אמצעים בסיסים כמו מים ומזון ושיחת טלפון.
b. הפסד של יום עבודה.
c.הוצאה של כסף ועמלות כדי לשרוד.
d. נזק בריאותי כתוצאה מאי לקיחת תרופות.
e. עגמת נפש.
2. התנהגות אדישה ואף מזלזלת מצד הבודקים. ממש יחס לטרוריסט.
3. השחתה של הציוד האישי במזוודות.
4. שלוש שעות וחצי בדיקות של המזוודות ודיה גופנית מעליבה.
5. אין עם מי לדבר, לא אומרים לנו סיבות, לא מקשיבים, ממש כמו רובוטים.

ד.צעדים להמשך:
אני כבר יצרתי קשר עם כמה גורמים מהתקשורת כדי לפרסם את הסיפור שלי במדיות השונות ואף התייעצתי עם משפטנים, אך הבת שלי שהיא משרתת במערכת הביטחון, הציעה לי לכתוב לכם מכתב ולנסות לשמוע מכם הסברים לפני שאני נוקטת בצעדים אחרים, לכן עכשיו הכדור במגרש שלכם, אני מצפה שתיצרו איתי קשר ונוכל ביחד להבין את המקרה, איך אפשר לגרום לי לשכך את הטראומה במעט והכי חשוב איך דואגים שזה לא יקרה לעוד ילידי איראן ואזרחי מדינה שגרים ומשרתים את המדינה בכבוד.
עלבון ונזק כספי סוג הנזק :
פניה אליי, פיצוי על עגמת נפש ונזק כספי, מנגנון למניעה של המקרה בעתיד פתרון נדרש :

אל על שירות לקוחות

, תגובה:
דניאלה קינן גזית נציגת שם ותפקיד:
הפניה התקבלה ותענה בהקדם תגובה:
ישלח ישירות ללקוח פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה