פרטי התלונה

תלונות אל על

תלונות חברות תעופה

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
התעמרות בבידוק הביטחוני של אלעל נושא התלונה:
‏יום שישי ‏10 ‏אוגוסט ‏2007 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
שלום רב,

ראשית אציין שמכתב זה נשלח בחודש אוגוס לגב' מירב רוזן מביטחון אל-על ועד לרגע משלוח מכתב זה לא התקבלה כל תגובה. כמו כן נשלח למנכ"ל אל-על מר חיים רומנו וגם כן טרם נתקבלה תגובה.

ברצוני להביא לידיעתכם ולהתלונן על מקרה שקרה ביום שישי ה-10 באוגוסט בנמל התעופה של שטוקהולם בטיסת ארקיע לארץ (שאלעל מספקת לה את שירותי הביטחון).
בת זוגי ב-8 השנים האחרונות הינה בעלת דרכון שוודי אך בעלת אשרת תושב ארעי (תעודת זהות) ישראלית. היא מתגוררת בארץ כבר 4 שנים. ביום האמור היה לה כרטיס טיסה בחזרה לארץ לאחר שהות של שבוע בשבדיה לרגל חופשה. גם אני נוכחתי בנמל התעופה של שטוקהולם באותו היום אך הייתי אמור לשוב לארץ יום לאחר מכן בחברת תעופה אחרת.

כאשר הגיע זמן הבידוק הביטחוני בת זוגי נלקחה לאיזור הבידוק והבודקת הביטחונית החלה לשאול אותה שאלות משאלות שונות. בשלב מסויים הפכו השאלות לטורדניות והתנהגות הבודקת הפכה להתעמרות למרות שבת זוגי ניסתה להסביר לה שהיא גרה בארץ איתי והיא עובדת בחברה ישראלית. בשלב מסויים בת זוגי קראה לי כדי שאעזור לה להסביר לבודקת הביטחונית (דבר שנעשה תמיד כשהיא יוצאת את גבולות הארץ במידה ואני נוכח בשדה התעופה), שאני בן הזוג שלה, שאנו חיים ביחד כבר 4 שנים בארץ, שאנו זוג כבר שמונה שנים ואני אזרח ישראלי. על הבודקת הביטחונית זה לא עשה רושם, היא שאלה אם אני טס גם, הסברתי לה שלא ושהיא בת הזוג שלי ואני טס למחרת, היא לא התעניינה במה שיש לי לומר וסילקה אותי מאיזור הבידוק.

בת זוגי נשאלה שאלות משאלות שונות כולל שאלות שהם עניין פרטי כמו האם העבודה שלה משלמת על הדירה שלנו והאם יש לנו משכנתא וכיוצא בזה. כאשר בת זוגי מחתה על היחס אמרה לה הבודקת הביטחונית "אם אינך מרוצה מבדיקות הביטחון, אל תטוסי בחברות ישראליות". כל זה בעוד אני ובני משפחתה המתעתדים להגיע לארץ בחודש אוקטובר צופים מן הצד בחוסר אונים.

לאחר מכן היו כל מיני התייעצויות מהתיעצויות שונות בין אנשי הצוות. אז הופיעה בודקת נוספת שהיתה נחמדה הרבה יותר והתנצלה אלפי פעמים והסבירה שהיא חייבת להמשיך לשאול את השאלות ושהקב"ט החליט על החקירה והיא מבינה לליבנו. סופסוף גם דיברו איתי ואימתתי שאכן זו בת זוגי ואכן אנחנו גרים ביחד וכן גם יש לנו משכנתא ביחד וכו' וכו'....

לאחר שכל הפיאסקו הזה נגמר (מעל שעה) החלטתי שאין לעבור על העניין הזה בשתיקה והחלטתי להתלונן. ניגשתי לאחד מאנשי הקרקע וביקשתי להתלונן. הוא הפנה אותי לאתר האינטרנט של אל-על. השבתי שאין זה מספק אותי ואני מעוניין להביע את מחאתי על היחס, ואני מעוניין בשמות אנשי הביטחון, שמה של הבודקת המתעמרת ושמה של הבודקת הנחמדה יותר, אך הוא סירב. ביקשתי לדבר עם האחראי, הוא השיב שהוא "אינו נמצא כרגע אך הוא מסתובב באיזור, הוא גבוה עם חליפה ואי אפשר לפספס אותו".

המתנתי כמה דקות ואכן איש גבוה בחליפה הופיע, ניגשתי אליו, ואמרתי שאני מבקש למחות על היחס לבת זוגי ועל כל המחזה המביש הזה. הוא שאל אותי בתמיהה "למה לא דיברת איתנו?" (דבר מגוחך, הלא כאשר ניסיתי סולקתי מאיזור הביטחון) "בכל מקרה" אמר "תמתין עד שאסגור את הטיסה ואז אשוחח איתך". השבתי ש"אין בעיה ואמתין". לאחר דקה אמר לי בזו הלשון: "בעצם אני צריך להיות על הטיסה הזו, יש מלא ערבים שאני צריך לבדוק, אני מצטער אבל אין לי זמן בשבילך" , ובזאת הסתיים העיניין מבחינתו.

התנהגות הבידוק הביטחוני במקרה הזה היתה מתחת לכל ביקורת, חצופה ומתעמרת, משפטים כמו "אל תטוסי בחברות ישראליות" אסור שיאמרו ע"י נציג של חברת התעופה. מוטב שיקשיבו למה שיש לאדם לומר לפני שמבטלים אותו, יש לשפר את היחס לאדם שגר בישראל, מרכז החיים שלו בישראל, עובד בישראל, משלם מיסים בישראל, יש לו דירה בישראל ובהרבה דברים הוא ישראלי לכול דבר. התעללות שכזו לא משנה תחת איזה מעטה היא מגיעה, אסור שתקרה, במיוחד לא בשדה תעופה זר שיש בו אנשים שפוטנציאלית יכולים לרצות לבוא לישראל ויחס כזה עלול להרתיע אותם מלעשות זאת. להפנות אנשים לאתר איטרנט, התחמקות מאחריות וביטול אנשים הבאים להתלונן למרות שאתה האדם הבכיר במקום היא התנהלות פסולה שאף חברה עיסקית שרוצה שלקוחות ישובו להשתמש בשירותיה אינה יכולה להרשות לעצמה.

אנו דורשים התנצלות על היחס המשפיל והבטחה שהדבר יטופל ולא ישנה. התנהגות כזו מוציאה שם רע לישראל בכלל ולחברת התעופה בפרט וגורמת לנו באמת לשקול האם לטוס שוב בחברות ישראליות.

עלבון סוג הנזק :
התנצלות והבטחה לשיפור ההתנהגות של הבידוק הביטחוני פתרון נדרש :

אל על שירות לקוחות

, תגובה:
דניאלה קינן גזית שם ותפקיד:
הפניה התקבלה ותענה תוך 21 יום תגובה:
ישלח ללקוח פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה