פרטי התלונה

תלונות אל על

תלונות חברות תעופה

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
אובדן כבודה נושא התלונה:
‏יום ראשון ‏03 ‏ינואר ‏2010 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
חזרתי מלונדון בטיסה ישירה עם אלעל מזוודתי העיקרית אבדה(טסתי עם תינוקת) היות ושלחתי מעבר לזה עוד 3 דברים שהם:2 חלקי עגלה,תיק של התינוקת פיצו אותי אלעל רק עבור 13 ק"ג למרות שמזוודתי שקלה 30 ק"ג. שיגעו אותי חודשיים!!! רצו פרוט מדויק של כל תכולת המזוודה התעללו בי מרגע שאבדה המזוודה ובסוף הפיצוי העלוב היה 1300 ש"ח שמכסה בקושי את שווי המזוודה וקצת מהתחולה ואין עם מי לדבר אני שוקלת להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות... מי יכול לעזור לי??? אלעל עושים ממני צחוק... האזרח הקטן מול חברה משומנת....
כספי סוג הנזק :

אל על שירות לקוחות

, תגובה:
זיוית פטיט נאור נציגת שם ותפקיד:
בהמשך לטיפולנו בתביעה בגין כבודה על שם גב' שפרה וינפלד, הריני להשיב לטענותיה כדלקמן :

אקדים ואציין, כי על פי נוהל החברה הישים בטיפול בתביעות מהסוג בו עסקינן, דהיינו, פניות העוסקות בנושא תביעה כספית בגין כבודה, על הנוסע להציג מסמכים רלוונטיים התומכים בפנייתו. מטעמים מובנים, אנו שואפים שהטיפול בפנייתו של נוסע יהיה קצר ככל שניתן, לצערי מסיבות שאינן תלויות בנו, לא תמיד הדבר מתאפשר.

כחברת תעופה בינלאומית, אנו פועלים על פי חוזה התובלה האווירית וכפופים לאמנות בינלאומיות, המסדירות את אחריותנו כמוביל אווירי. בהתאם לאמנת וורשה, החלה על מקרה זה, שוויה הכספי של הכבודה אינו הגורם שקובע את גובה הפיצוי, אלא משקלם של הפריטים על פי רשימה אשר הגיש הנוסע. רשימה זו מהווה את הקריטריון הבלעדי לקביעת אחריות של מוביל אווירי על פי החוק. ברצוני להדגיש כי פיצוי זה, אשר ניתן במקרים של אובדן מוחלט של כבודת הנוסע, מהווה את החבות המרבית של חברת התעופה ומכסה כל היבט הקשור למקרה.

במקרה הנדון, הענקנו פיצוי על פי 13 ק"ג בהתאם לרשימת תכולה ששלחה גב' וינפלד, אולם לאחר שערערה, הוספנו פיצוי של 7 ק"ג נוספים, המשלימים לסה"כ 20 ק"ג, דהיינו, המשקל המרבי המותר ליחידת כבודה ביעד זה.

כאמור, נושא הפיצויים בגין כבודה, קבוע במערכת של אמנות בינלאומיות (הכלולות בחוק הישראלי) ואינו נתון להחלטות של חברות התעופה. לפיכך, כל פנייה המועברת אלינו, נבדקת לעומקה ומטופלת בהתאם לרוח האמנות הנ"ל.

בכבוד רב,

זיוית פטיט נאור
יחידת תביעות כבודה
תגובה:
הוענק פיצוי נוסף לגב' וינפלד, עבור 7 ק"ג נוספים. פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה