פרטי התלונה

תלונות אל על

תלונות חברות תעופה

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
התנהגות מבזה ומשפילה של צוות הקרקע של אל על בבן גוריון נושא התלונה:
‏יום רביעי ‏23 ‏יוני ‏2010 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
נתב"ג סניף חברה:
תיאור הבעיה:
בתאריך 23 ליוני 2010 הגעתי לבן גוריון כדי לטוס למנילה פיליפינים דרך הונג קונג בטיסת LY76. יש לציין שאני נמצא ברה לוקיישן מהעבודה כשבע שנים וטס המון, בעיקר עם אל על אבל גם עם חברות אחרות טיסות ארוכות כמו שמתחייב מהעבודה שלי. כמו כן אני חבר בנוסע המתמיד. הגעתי לשדה עם אשתי ובני בן השנה וחודש. הסיוט התחיל בבעיה שפקידת הצ'ק אין נתקלה עם הכרטיס של בני (הסוכן רשם לא נכון את שם המשפחה של בני ופקידת הצ'ק אין לא הצליחה לצרף את הכרטיס שלו לזה של אשתי) - לרוע מזלי הפקידה הייתה כנראה חסרת נסיון בטיפול בבעיה מה שיצר תור ארוך מאוד מאחורי. מתישהו היא ביקשה ממני לחכות בצד עד שהיא תפתור את הבעיה. זזנו הצידה וחיכינו בסבלנות כ 20 דקות עד שהבעיה נפתרה, אבל כאן מסתבר רק התחיל הסיוט. בבדיקת משקל הכבודה התברר שיש לנו משקל עודף של בערך 30 קילו, ביקשתי ממנה להתחשב כמו שאל על תמיד עושים אך היא סירבה, וחישבה שמשקל העודף אל היעד אליו אני נוסע אאלץ לשלם 1700 דולר. מאחר ואני יודע היטב שכל חברות התעופה למעט אל על לא מוותרות בדרך כלל על משקל עודף, ומאחר ואני יודע שבפעמים קודמות שהותר לי לטוס עם משקל עודף הדבר נעשה כסוג של תודעת שירות גבוהה מצד אל על, לא כל שכן בטיסה המדוברת, פשוט מאוד אמרתי לפקידה שאין שום בעיה, אני אוריד משקל מהמזוודות מאחר ואין בכוונתי לשלם 1700 דולר על קופסאות חמוצים ושאר דברים שהבאתי איתי מהארץ. הורדנו את התיקים והתחלנו מוציאים מהם דברים כבדי משקל.

הדבר הבא שראיתי היה פקיד בדרגה יותר גבוהה, בשם יעקב קורן, שמבלי שהציג את עצמו ובלי לשאול אותי לפשר הבעיה פשוט עמד מעליי ואמר לי כלשון הזאת "מה כל הבלאגן שאתם עושים כאן", "איזה בלאגן" שאלתי - "זה לא צריך להיות ככה" הוא אמר והוסיף מייד "לא נראה לי שאתה במצב לטוס"....כך ולא פחות עומד מעלי אחראי משמרת של פקידי קבלה באל על, בזמן שאני ואשתי רוכנים עם תינוק חסר סבלנות ומפשפשים בתיקים כדי להוריד מהם משקל, עומד מר יעקב קורן מעליי ובלי לנסות אפילו לברר מה הבעיה, נוזף בי מול כל העולם שאני לא במצב לא לטוס היום יען כי הוא פסיכיאטר ראשי של אל על. יש לציין שבקושי יכלתי לענות מפאת הגרון היבש והצמא הנורא שאחז בי, שאלתי אותו רק למה הוא מדבר אלי ככה הרי לא התלהמתי, לא תקפתי ולא עלבתי באיש, כל מה שרציתי זה לבוא מוקדם לטיסה, לעבור קצת בדיוטי ולטוס חזרה הביתה. הוא חזר ואמר לי כמה פעמים לתדהמתי הרבה שאני לא במצב לטוס היום וש"הבטחון כבר ידבר איתי"...

נעלבים החזרנו חזרה את התיקים, פחות כבדים הפעם כדי לעשות שוב צ'ק אין והפעם פקידת הקבלה החליטה שעדיין יש 2 קילו עודפים על תיקי היד שלנו. בצער רב אמרתי לה בציניות "תודה רב לך" פה מסתבר עשיתי את טעות חיי, הפקידה עזבה את הדוכן, הלכה לקרוא לאדון יעקב קורן האחראי שחזר והכריז בצעקות קבל עם ועדה וקהל של עשרות אנשים שעמדו בתור מאחורי ש"אתה לא טס היום אמרתי לך". הוא הודיע לכל הפקידים לא לקבל אותי ועזב אותי שם עם כרטיסים בשווי 3000 דולר, אישה, ילד בוכה ומזוודות פתוחות לעיני כל העולם.

בצר לי פניתי אל דלפק עם שלט "אחראי" עליו, שאלתי את ה"אחראית" מה עושים עכשיו, יש לי כרטיסים, אני רוצה לטוס, אבל כל מה שהגברת אחראית ידעה להגיד לי זה שהיא נורא מצטערת "אבל גם כל הנוסעים התלוננו עליך" - יש לציין שלא באתי בדין ודברים עם אף אחד מהנוסעים ואם מי מהם התמרמר זה היה בגלל התור שנוצר אחריי ולא באשמתי אלא באשמת חוסר היכולת של צוות הקרקע בראשותו של יעקב קורן לפתור בעיות.

בשלב הזה עמדתי פשוט אובד עצות, בלי שאף אחד ייתן לי פתרון. ניסיתי להפעיל קשרים דרך הטלפון (נאלצתי לעשות שיחות ארוכות דרך רומינג של הטלפון הפיליפיני שלי, דבר שעלה לי הון תועפות) משפחתי ניסתה להפעיל קשרים כדי שיתאפשר לי לטוס עד שבסופו של דבר חזר אליי מר יעקב קורן ואמר לי בטון המתנשא חסר כל תודעת השירות, והתוקפני שלו "בוא בוא לפה כבר" הוא אמר והפנה אותי לפקידת קבלה אחרת שביעילות הפעם ותך כדי חצי התנצלות על היחס מה"פקידה החדשה" שטיפלה בנו קודם עשתה לנו צ'ק אין.

ראשון הגעתי לנתב"ג ואחרון עליתי לטיסה להונג קונג, יש לציין שהגעתי ראשון בין היתר כי רציתי להבטיח שאשתי ואני נשב יחד במושב מול עריסת התינוק מאחר ובני הוא ילד היפר אקטיבי מאוד וחסר מנוחה, טיסה איתו היא לא דבר קל, אבל מאחר וכל התקלות שקרו עיכבו אותנו עד שכולם כבר עשו בורדינג, פיצלו ביני לבין אשתי ולא הצלחנו לשבת יחד מה שהפך את הטיסה הארוכה לסיוט מתמשך במיוחד לאשתי שלא היה לה עזרה עם התינוק והייתה על סף עלפון.

אם חשבנו שכאן נסתיימו צרותינו מתברר ש"תודות" לטיפול הכושל של אל על נתב"ג בהונג קונג רק התחילו הצרות. הייתה לנו טיסת המשך מהונג קונג למנילה עם חברת קטאיי פסיפיק, הגענו לדלפק שלהם ומתברר שלמרות ששלחנו רק שתי מזוודות, צוות הקרקע של אל על שלח אותי עם 8 סטיקרים של מזוודות מודבקות לדרכונים שלנו. צוות הקרקע של קטאיי פסיפיק לא ידע איך "לאכול" את המקרה המשונה הזה מאחר ואמרתי להם שלא שלחנו 8 מזוודות אלא רק שתיים והטעות היא בגלל שצוות הקרקע של אל על עשה לי 3 פעמים צ'ק אין אבל שכח להוריד סטיקרים מיותרים מהדרכונים. נאלצנו לחזור מהדלפק של קטאיי בחזרה לאל על (הצד השני של שדה התעופה הגדול בעולם זה לא דבר של מה בכך שאתה נאלץ לרוץ עם מזוודות ועגלת תינוק וילד בוכה) מהדלפק של אל על היינו צריכים לחזור שוב לקטאיי רק בשביל לגלות שאני אהיה חייב לצאת מהשדה (ואני לא אמור לצאת מהשדה בטיסת המשך) לכיוון האיתור כבודה, לקחת את המזוודות שהיו אמורות להשלח מתל אביב ישירות למנילה, להוריד אותם, לזהות אותם ולעשות להם צ'ק אין שוב.

אני רוצה לציין שלמרות הטירטור הפסיכוטי בהונג קונג, צוות הקרקע הסיני שם (הם לא עובדי אל על אלא סינים שעובדים עם הרבה חברות בפתרון בעיות, בין היתר על אל) עשה מעל ומעבר כדי לפתור את הבעיה ולמרות ששלב מסויים היה נראה שמפאת חוסר הזמן אנחנו לא נספיק להגיע לטיסת ההמשך למנילה, הם אמרו לי שהם יעשו הכל כדי שאני ומשפחתי נהיה על הטיסה הזאת.

לסיכום, נגרמה לי עוגמת נפש ענקית, שום דבר לא יכפר על העלבון והביזוי שעברתי בבן גוריון! מישראלים, לא פחות, להבדיל מהיחס החם שקיבלתי מסינים שבאמת עשו שמינית באוויר כדי שנעלה על טיסת ההמשך למנילה.

אני רוצה לציין שאני טס המון על הקו הזה ויכולתי לטוס תל אביב-אמסטרדם-מנילה דרך קיי אל אם, העלות היא אותה עלות וקיי אל אם להבדיל מאל על טסים ישירות למנילה, מה שהרבה יותר נוח! אבל אני מאחר ותמיד הייתי פטריוט של חברת אל על העדפתי לטוס איתם. פשוט אידיוטי מצידי מסתבר! היחס שאני ומשפחתי קיבלנו הוא מחפיר! בושה וחרפה שכך מתייחסים למשפחה עם תינוק שלא התלהמה, לא התווכחה ולא יצרה שום בעיה. אני טס 15 שנה בכל העולם, ומעולם לא נתקלתי בכזה יחס משפיל, מבזה ומעליב כמו הסיוט הקפקאי שהעביר אותי צוות הקרקע של אל על בראשותו של מר יעקב קורן המתלהם, חסר תודעת השירות, התוקפני והאלים. בשלב מסויים היה נראה לי שהוא ממש מעוניין לתקוף אותי פיזית כדי שאגיב והוא יוכל לערב לי את הבטחון של נתב"ג. הוא היה פשוט להוט לערב את הבטחון וחזר על כך בכל משפט שני אבל הבטחון לא התערב למרות שאני בטוח שהם עקבו מהצד (נתב"ג מרושת במצלמות) וראו שאני לא בדיוק הטיפוס שצפויה ממנו סכנה.

אני דורש החזר מלא של שווי הטיסה הזאת, טיסה לא אמורה להיות הסיוט מרחוב אלם 2!! כמו כן אם לא אזכה לתגובה הולמת מצד אל על אני שומר לעצמי את הזכות להתלונן על היחס המחפיר של אל על בכל פורום תעופה אפשרי באינטרנט, אני יודע טוב מאוד איך עושים את זה, זאת העבודה שלי, מדיה!. בנוסף אני מתייעץ עם עורך דין לבדוק מה אפשר לעשות מבחינה משפטית. כמו כן אני כבר יצרתי עם עיתונאית קרובת משפחה שמתעסקת בצרכנות, גוללתי בפניה את כל פרטי המיקרה והיא מאוד מעוניינת לפרסם את זה.

מספר הנוסע המתמיד שלי הוא 8996886


עלבון והשפלה סוג הנזק :
פיצוי כספי מלא של ערך הטיסה ומכתב התנצלות חתום על ידי מר יעקב קורן ואל על פתרון נדרש :

אל על שירות לקוחות

, תגובה:
א.שלם שם ותפקיד:
הנוסע נענה ישירות, טלפונית. תגובה:
. פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה