פרטי התלונה

תלונות אל על

תלונות חברות תעופה

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
התנהגות לא ראויה במהלך בדיקה בטחונית נושא התלונה:
‏יום חמישי ‏05 ‏אוגוסט ‏2010 תאריך האירוע:
אזור ירושלים אזור:
תיאור הבעיה:
הנדון: התנהגות לא ראויה במהלך בדיקה ביטחונית
סימוכין: מס' טיסה 5544 שעה 8:20 מרודוס לישראל- תאריך : 5-08-10 פריזה חלו ת.ז 080072952 ואמל דרויש ת.ז 80737729
תיאור המקירה-
ביום 29/07/2010 טסנו לנופש ברודוס באמצעות חברת סאן דור עד יום 05/08/2010. הטיסה חזרה מרודוס נקבעה לשעה 08.20 בבוקר ונדרשנו להגיע לנמל התעופה מספר שעות קודם לכן. בפועל הגענו בשעה 05.40 בבוקר. עמדנו בתור לבידוק לפני טיסה ומסרנו את הדרכונים שלנו לאחת הפקידות בנמל, לאחר מספר דקות היא שבה אלינו והתנצלה על העיכוב והתייחסה אלינו בכבוד ובצורה אנושית.
בשלב זה פנה אלינו מנהל המשמרת של הבידוק, עד כמה שזכור לנו- בשם רוני לוי וביקש להמשיך את הבידוק שלנו במקום אותה פקידה נחמדה.
מרגע זה התחיל הסיוט שלנו.
רוני ניגש אלינו בלי להציג את עצמו, את תפקידו או להסביר מדוע הוא ממשיך את הבידוק במקום הפקדיה. הוא החל לשאול בקשיחות כל מיני שאלות כאילו פשענו. שאל איפה נולדתם, מה אנחנו עושות בחיים ושאלות נוספות. הוא זלזל וגיחך לתשובות שמסרנו. פריזה שעובדת בביטוח לאומי החזקיה עליה תעודה שמוכיחה זאת והציגה אותה לבקשתו. אמל מסרה כי עובדת כמנהלת בית ספר לחינוך מיוחד מזה כ- 17 שנים אך לא החזיקה עליה מסמך או תעודה שמוכיחים זאת. היא מסרה לרוני את פרטי בית הספר שיוכל לבדוק זאת וציינה את סמל המוסד באתר האינטרנט של משרד החינוך (באמצעותו ניתן לבדוק את הפרטים), אם הדבר נחוץ או יקל עליו את הבידוק, רוני לקח את הדרכונים ללא כל יחס ועזב למשך כ- 20 דקות לאחר שחזר הוא דיבר לאמל בצורה בוטה ואמר לה :" שקרנית אין לך שם בכלל".
רוני לקח אותנו הצידה וישבנו למשך שעתיים וחצי. הכניסו אותנו לבדיקה על גופנו בחדר שמשמש כמחסן מלא בציוד, ללא חלונות, מחניק מחום, מלא אבק ונראה כי לא עבר ניקיון מזה שנים. לציין פרידה סובלת מלחץ דם גבוה ואני חולת פוליו והמכשיר המשיך לצלצל עד שהורדתי את הבגדים שלי. החדר היה מפחיד ומלחיץ. הבודקים עשו חיפוש בכל הכבודה שלנו ובדקו כל דבר שהיה. ביקשנו לקבל הפסקה במהלך הבידוק המתיש מהתנאים שהצטברו אך נדחינו כי הטיסה נדחתה לשעה 09.20 והשעה עכשיו רק 08.00 ויש זמן. הפכו את כל הכבודה שלנו ודחסו את הדברים בצורה לא מסודרת.
ככל הנראה גם בדיקה זו לא הספיקה, רוני ציווה עלינו לא לזוז מהמקום והוצמדה אלינו בחורה עד העלייה למטוס, שביקשה מאתנו, להפתעתנו, להזדרז הטיסה בשעה 08.30 ואין זמן.
הבודקים ובראשם רוני, לא אפשרו לנו לקנות משהו לשתות או לאכול טרם הטיסה, אך אותה בחורה הסכימה בתנאי שנעשה זאת מהר וכמובן לאחר שהתלוותה אלינו, בלית ברירה עשינו זאת במהרה ובלחץ. כשהגענו למטוס הופתענו לגלות שאיננו יושבות יחד. את אמאל הושיבו בכסא 64H ואת פריזה ב 11H , למרות בקשתנו לשבת יחד. בקשנו לשבת במידת האפשר במושבים בהם יש רווח גדול לרגליים עקב היותה של אמל נכה מפוליו.
נבקש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שאנו טסות ועוברות בידוק ביטחוני, שתינו עובדות במוסדות של המדינה ושומרות חוק . ידוע לנו הצורך בבידוק ביטחוני ואנו מכבדות זאת, רק בתנאי שהבדיקה נעשית ללא פגיעה בנו, בכבודנו או אם היא מתבצעת לא במטרה להשפיל, לפגוע או במטרה אחרת כפי שנעשה איתנו. הבדיקה כפי שנעשתה, הייתה חסרת רגישות מצד הבודקים ואינה הולמת כלל. היא השאירה אצלנו חוויה שלילית, פגיעה נפשית ופיזית,רתיעה, לחץ וחרדה מטיסות בעתיד. אנו חוששות מטיסות בעתיד על מנת שתרחיש אימים זה לא יחזור על עצמו.
אנו מבקשות להתייחס לתלונה בכובד ראש וברצינות. לבדוק את התנהגותם והתנהלותם של הבודקים והאם בדיקתם הייתה ראויה, הולמת ומתחשבת בנסיבות העניין.
אנו דורשות הסבר על ההתנהגות שאינה הולמת חברה מכבודת על מנת שבעתיד לא נהסס גם לטוס איתכם.
עוגמת נפש סוג הנזק :

אל על שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה