פרטי התלונה

תלונות אל על

תלונות חברות תעופה

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
בטחון אל על בבייג'ין נושא התלונה:
אזור השרון אזור:
תיאור הבעיה:
מידורי, בתי, מתגוררת דרך קבע ביפן, לומדת פסיכולוגיה שנה שלישית באוניברסיטת מייג'ירו בטוקיו, מתפרנסת כדוגמנית, ומגיעה לישראל לבקר את משפחתה פעמיים בשנה.

הפעם, בהמלצת חברים שהבטיחו לנו נאמנה שהשירות ב"אל על" השתפר מאוד, בחרנו לנסוע עם המוביל הלאומי.

בתי יצאה לדרך מטוקיו לבייג'ין, ומבייג'ין בטיסת אל על LY096לישראל .

בהגיעה לבידוק הביטחוני לפני העלייה למטוס לישראל בבייג'ין - תיק היד שלה, (לא הטרולי) זה שכל אישה מחזיקה כזה, ושבו היו ארנק הכסף, המסמכים הכי אישיים והאיפור שלה, נחשד כ"תיק מסוכן".
בתיק היד הזה היו גם ויטמינים (כדורי אשלגן) באריזה סגורה, שנקנו בעדן מרקט בישראל.

הבודק הביטחוני פתח את קופסת הויטמינים, הוציא כדור, ראה שאין בו רע, אך לא החזיר את הקופסה לבתי. במקום זאת הוא הכניס את החפיסה לקופסת קרטון קטנה ושלח אותה לבטן המטוס.

ולגבי שאר התיק נאמר לבתי, ש"התיק נלקח לבדיקה".

אמרו לה לקחת רק את הדרכונים שלה (יש לה דרכון כפול ישראלי/יפני ) נתנו לה לקחת ספר כדי שתוכל לקרוא משהו בטיסה, ואפילו ליפסטיק בקושי נתנו לה לקחת. (בחורה הפשיטה אותה בתא ניפרד, ובדקה את חזייתה. אני רצינית !!) וכל זה למישהי שנולדה בישראל מחזיקה דרכון ישראלי דוברת עברית.

הם לקחו לה את תיק היד הזה, שמו אותו בקרטון, נתנו לה קבלה (מצורף צילום), ושלחו גם אותו לבטן המטוס, ביחד עם הויטמינים.

מידורי נחתה בישראל ו ... המזוודה, מטען היד (הטרולי) והקופסא הקטנה עם כדורי האשלגן הגיעו. אך תיק היד האישי של מידורי לא הגיע וכמובן שזה גרם לה לסבל רב.

אין לה את הכסף (שאבא שלה ביפן נתן לה כדי שתוכל ליהנות בחופשתה) שהיה בארנק,

אין לה את רישיון נהיגה הישראלי ( לא יכולה לנהוג כרגע בישראל),

אין לה את כרטיס האשראי,

לא את כלי האיפור,

לא את הנייד שלה - עם כל הטלפונים של אנשי הקשר החשובים וסוכנויות הדוגמנות שהיא עובדת איתם, וללא דרך או אפשרות לשחזר את כל הנתונים,
וגם לא את האנדרואיד הקבוע בנייד הזה, המשמש אותה גם בהעברת חומר לימודי שהיא הייתה אמורה ללמוד כאן, בישראל, בחופשתה.

ואני כבר לא מדברת על זה שארנק הכסף שלה הוא מותג שיצא במהדורה מיוחדת, שאין כיום אפשרות להשיג עוד אחד כזה.

כמובן שמידורי פתחה מיד, עוד בהיותה בשדה, תביעה לאיתור כבודה - כשאנחנו יושבים בחוץ על קוצים ולא מבינים מה קורה לילדה (כזכור, לא היה לה נייד להודיע לנו שהיא מתעכבת).
כבר חשבנו שקרה לה משהו ובמודיעין אין יכולת לעזור. לבסוף, לאחר קרוב לשעתיים, היא יצאה.

נאמר לה שהיא יכולה ללכת לקנות איפור וכו'.. ולהביא קבלות.

המתנתי ל08:00 בבוקר של אותו היום, שמחלקת איתור הכבודה תתחיל לעבוד.
התקשרתי לשם, וכמובן שאפילו שם (בחורה בשם מזי) הופתעה מהסיפור, כי עד עתה היא לא שמעה שלקחו למישהו תיק אישי!!!
היא גם הוסיפה ואמרה שמידורי לא תקנה כלום, כי מקבלים החזר רק אם הכבודה לא מגיעה תוך 24 שעות, ושנתקשר אחה"צ, ויגידו לי אם התיק נמצא בסין.

ב17:00 לערך התקשרנו, ונאמר לנו שהמחשבים נפלו בכל העולם ואי אפשר לאתר ולעזור לנו.

ב18:55 התקשרתי שוב. הפעם ענתה לי סיגלית ואמרה שאין חדש. לא מצאו את התיק.
הם שלחו שאלה לתחנה בסין אבל מהתחנה לא ענו, ועכשיו 12 בלילה שם, אז אין עם מי לדבר, ועלינו לחכות למחר.
שאלתי אם אפשר לקבל את הטלפון של התחנה בסין, כי לי זה חשוב, ואין לי בעיה להתקשר לתחנה ולדבר עם מנהל התחנה ולא לחכות עד שכבוד מנהל התחנה יענה למייל.

לצערי נעניתי שאין באפשרותה לתת לי את מספר הטלפון, וכמו כן, שגם להם אסור להתקשר,רק לשלוח הודעה במייל.

ואנחנו צריכים לשתוק ולחכות, והכל בשם ה"ביטחון".

הרי ברור שהיה פה משעמם למישהו, או שמישהו חשק בכספה של מידורי, כי הרי ראו שיש כסף בארנק . יש לציין שכל הבודקים היו ישראלים כך שלא ניתן להאשים את הסינים.
לאחד הבודקים, לפי זיכרונה של מידורי, קוראים אילייה.

ביום 04/08/11 בצהריים לאחר ששוחחתי עם ענת ממח' איתור כבודה, אחרי שסוף סוף מנהל התחנה בסין החליט לענות,

הוא הודיע שמחקירתו (מחקירתו!) לא נלקח למידורי שום דבר בעל ערך !!!!

אך לנו יש קבלה של תיק /קרטון שלא הגיע לישראל וזה תיק היד שלה!!! שנלקח ע"י אילייה וחבריו. מצורף למייל.

אנחנו מאוד מעוניינים לברר מה קרה שם ולאן נעלם תיקה של מידורי ובאיזה אישור לקחו לה את התיק, והכי הכי, אנחנו רוצים את התיק שלה בחזרה!!!!
אחרת ניאלץ להגיש תלונה במשטרת ישראל נגד אל-על ואילייה על גניבה.

יש לזכור שמידורי נולדה בישראל, גדלה בישראל עד גיל 5 והיא דוברת עברית. אלאל שמגיל 5 היא חונכה ביפן. זו הסיבה שהיא מאוד עדינה ומאד ממושמעת.
לשאלתי "למה לא התנגדת?" היא ענתה שזה מפני שהיא פחדה שאם היא תגיד משהו שיעצבן את הבודקים, הם יתנהגו אליי לא יפה.

מידורי סיפרה לי שלאורך כל הדרך - הבודקים אמנם בדקו אותה יסודית - אבל גם הציעו לה מים וקפה, ולכן היא בהחלט סמכה עליהם.
ועל מי ניתן לסמוך אם לא על אנשי הביטחון שלנו?
מבחינתה הם סוג של שוטרים ולכן לא עלה על דעתה שמישהו ינסה לגנוב את תיקה. היא חשבה שזה מספיק בטוח להשאיר בידיי אילייה וחבריו אנשי הביטחון את התיק.

ניצלו את תמימותה.

ועכשיו יש למידורי, בתי, פחד לחזור בטיסה דרך בייג'ין ליפן, והיא מבקשת ממני לקנות לה כרטיס אחר.
לצערי, אני לא מאלפיון העליון ואין באפשרותי לקנות לה כרטיס חדש.

אבקשכם לבדוק את הדבר, לדאוג להשבת הגזילה במלואה,
ולהבטיח לי שמידורי לא תפגש עם ה"ביטחוניסטים" של אל-על בביג'ין בחזרתה ליפן
עוגמת נפש סוג הנזק :

אל על שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה