תלונות אל על

‏יום שלישי ‏20 ‏מרץ ‏2012 תאריך האירוע:
אזור ירושלים אזור:
שלום,

הנני, ח"מ טוקר נטליה, בת 33, אם לשניים, עובדת בחברת אלביט מערכות בתור מהנדסת תוכנה במשרה מלאה. בחודש מרץ טסתי לרוסיה על מנת לטפל באימי אשר נפגעה קשות בתאונת הדרכים בעת שהייתה בסנקט פטרסבורג. לטיסה שלי בכוונה בחרתי בחברת אלעל ממספר סיבות: שירות ידוע כי טוב, אוכל כשר, אמינות ותמיכה ב"כחול-לבן". לא הצלחתי להסיג טיסה ישירה בחזור ובחרתי בטיסת לילה עם נחיתת ביניים במוסקבה אשר הייתה אמורה לצאת לכיוון תל-אביב ב20.03 ב22:30 וביום רביעי 21.03 בבוקר הייתי חייבת להתייצב בעבודה.
ברצוני להתלונן על ליקויי תיפקוד של חברת "אל-על" אשר נתקלתי בהם בטיסה על קו מוסקבה – תל אביב מספר LY614 שהייתה אמורה לצאת ממוסקבה ב20.03.
הגעתי למוסקבה בזמן ב20.03 ועליה למטוס בוצע כמתוכנן אחרי מסירת כבודה וביקורת הדרקונים. מטוס יצא למסלול המראה, הופעלו מנועים אך מטוס לא המריא, כפי שהוסבר לנוסעים, עקב תנאיי מזג אוויר קשים למרות שראינו דרך החלונות מטוסים של חברות אחרות ממריאים ולא נשמעו התראות מזג אוויר מקודם, וכעבור 5(!) שעות שישבנו במטוס התבקשנו לרדת ונאמר לנו שטיסה תאחר ותצא לקרת הצהריים ב21.03.
כאשר ירדנו מהמטוס, אספנו חזרה את המזוודות והגענו לדלפק של אל-על", גילינו שאין באפשרות החברה לספק את המענה ולהבטיח לנוסעים שאינם תושבי מוסקבה מקום שהייה עד לצאת הטיסה. כעבור המתנה מתמשכת (בת כי 5 שעות ליד הדלפק שאין בקרבו אפילו מקומות ישיבה) וריבים עם הנציגים של "אל-על" אשר גילו אדישות מוחלטת וחוסר יכולת לספק את התשובות הנדרשות קיבלתי שובר לבית מלון ומונית הסעה עד למקום. כשהגעתי למקום (נסיעה במונית הייתה כי 1.5 שעות) גיליתי שמדובר באכסניה עם יחידות ל2 חדרים, כל חדר ל2 אנשים ושירותים משותפים ל4 איש! הזדעזעתי מהתנאים, מצב ניקיון ואיכות האוכל שבמקום וביקשתי לחזור חזרה לשדה תעופה. בשדה תעופה נודע לי שישנה דחייה נוספת של הטיסה ובמקום קיבלתי שובר לחדר יחיד לבית מלון ליד שדה התעופה, שהיו בו הרבה מקומות פנויים למרות שמקודם בבוקר נאמר לכל הנוסעים שאין מקומות בבתי מלון הקרובים בגלל תקופת הכנסים במוסקבה. הגעתי לבית מלון בסביבות 14:00, סוף-סוף אכלתי והתקלחתי, וב18:00 כבר הייתי צריכה לצאת לכיוון שדה תעופה , הטיסה הייתה אמורה לצאת בשעה 21:00.
אחרי מסירת כבודה, בדיקות דרקונים וכל הפרוצדורה הסטנדרטית עלינו על המטוס. הפעם דיילות לא הגישו אפילו מים וביקשו לחכות עד אחרי המראה. אך שוב פעם לא המראנו! ישבנו במטוס כי 5 שעות וכל פעם קיבלנו תירוץ אחר להסבר העיכוב. בסוף, בשעות הלילה כשרוב הנוסעים כבר נרדמו במקומם במטוס הודע לנו שקיימת תקלה באחד המנועים ושמטוס אינו מסוגל להמריא ולבצע טיסה לארץ. בתור פיתרון הבטיחו מטוס גדול אשר יגיע במיוחד מהארץ לקחת אותנו יחד עם הטיסה הסדורה של 11:30. שוב התבקשנו לרדת מהמטוס אך הפעם חברתכם לא הציעה שום פתרון שהייה, נציגות אשר עמדו מולנו הציעו לעבור שוב את פרוצדורת צ'ק-אין על מנת שנוכל להיכנס לאולם המתנה ולחכות לטיסה! שוב פעם חזרנו לדלפק אל-על" עם המזוודות ובילינו כמה שעות לידו עד שצ'ק-אין התאפשר – באותו זמן לפי אתר "אל-על" המטוס שלנו היה באוויר בטיסתו לארץ וזה לא רק הטעה את המשפחות שחיכו אלה גם לא אישר צ'ק אין כי היינו רשומים לטיסה קיימת. בשלב הזה כבר הייתי מותשת לגמרי והתחלתי להירדם באמידה ליד הדלפק. רק אז יצאה דיילת ראשית עם בקבוק מים (אחד לכל הנמצאים) ושאלה האם משהו רוצה לשתות. הכול התקדם נורא לאט, דיילות היו אדישות ועצבניות ומנהל "אל-על" מוסקבה שהגיע למקום התחיל לצעוק על הנוסעים שביקשו ממנו תשובות על התנהלות העקומה של האירוע ושקרים רבים שנשמעו במהלכו (סיבות וזמן עיכוב, חוסר מקומות בבתי מלון הקרובים, מצב טכני של המטוס). כאשר הגעתי לדיילת למסירת הכבודה הסתבר שמכשיר המדפיס מדבקות נתקע ואין באפשרותה להמשיך בתהליך. מרוב העייפות וחוסר אימון ביכולות הצוות הצעתי לה עזרה בתיקון המכשיר, היא הסכימה ורק ככה הצלחנו להתקדם.
אחרי ביקורת הדרכונים הלכתי להתיישב באולם המתנה ומייד נרדמתי על הכיסא. זה היה בסביבת 5 בבוקר ב- 22.03.
באותו יום, 22.03, סוף כל סוף חזרתי לארץ. ירדתי מהמטוס ב16:00. בסך הכול לקח לי כמעט 48 שעות )במקום 5( לחזור הביתה!
מנאמר לעיל ברור שמדובר באירוע לא שיגרתי,שבמהלכו נגרמו נזקים כלכליים (הפסדתי יומים עבודה), בריאותיים (חוסר מנוחה, אוכל ואפילו מי שתייה) ועוגמת נפש. האירוע התנהל גרוע ומציג את חברת "אל-על" באור לא טוב כלפי לקוחותיה.
ציפיתי מהחברה ליצור קשר עם הנוסעים אשר ספגו את הנזק, להתנצל ולהציע פיצויי הולם אך אף אחד לא יצר קשר ולא דיבר על התרחיש ולפי זה נוצר רושם שמבחינת החברה "לא קרה כלום".
הנני פונה אלכם בתקווה שמדובר בטעות ושחברת "אל-על" כן לוקחת אחראיות על כישלונותיה ותדע לפצות אותי בהתאם לנזק שנגרם בלי צורך לפתוח בהליכים משפטים.