זיוית פטיט נאור נציגת |
שם ותפקיד: |
במענה לפנייתכם מיום 04 ליוני 2012, הצטערתי ללמוד על אי הנוחות בעקבות מזג האוויר, כמו גם על הנזק למצלמה בטיסתכם עם חברת "SUNDOR" מפאריז לתל אביב, בתאריך 20 למאי 2012.
עם כל הבנתנו לאי הנוחות העשויה להיגרם כתוצאה מתנאי מזג אויר חריגים במהלך טיסה, מדובר בכלי תחבורה אווירי המושפע מ"תנאי הדרך", עליהם אין לנו שליטה. המטוסים בחברה עוברים את הבדיקות והטיפולים בהתאם להוראות משרד התחבורה ומנהל התעופה האזרחי עולמי ובנויים לעמוד גם בתנאי מזג אוויר אלו.
מקרים של איסוף הכבודה בטעות על ידי נוסע אחר הינם חריגים אך מוכרים בעולם התעופה. לצערנו, חברות התעופה אינן יכולות למנוע את התופעה. החזרת הכבודה לבעליה, תלויה במידה רבה בשיתוף הפעולה מצידו של הנוסע שאסף את המזוודה בטעות.
אשר למצלמה שניזוקה, נושא הפיצויים בגין כבודה כפוף לאמנות בינלאומיות ולחוזה התובלה האווירית החלים על מקרה זה. בהתאם לאמנה הבינלאומית, במקרה של נזק, יש לדווח לחברת התעופה בכתב, לא יאוחר מ- 7 ימים ממועד קבלת הכבודה. כמו כן, בהתאם לחוזה התובלה, אין לכלול בכבודה רשומה מכשירים אלקטרוניים או פריטים שבירים (כגון מצלמה). לצורך נשיאת פריטים אלו, מאפשרות חברות התעופה לנוסע לשאת עימו למטוס, תיק יד.
לאור האמור לעיל, לא נוכל לפצותכם בנסיבות המקרה. באם רכשתם ביטוח נסיעות המאפשר החזרים מעבר למגבלת האחריות של חברת התעופה, ניתן לפנות לחברת הביטוח להמשך טיפול.
אני שבה ומצטערת על אי הנוחות ומקווה כי טיסותיכם בעתיד תהיינה לשביעות רצונכם המלאה.
|
תגובה: |
הסבר דחיית התביעה |
פתרון: |
|
|