תלונות אל על

5/6/12
א.ג.נ

הנדון: בקשת פיצוי על טיסה שבוטלה

רכשתי 2 כרטיסי טיסה לי ולבתי בחברת התעופה אל-על לצרפת.
הטיסה חזרה הייתה אמורה להיות ב-4/6/12 בשעה 00:20, טיסה LY328, מפריז לתל אביב.
כשהגענו לשדה התעופה שארל דה-גול בפריז, נודע לנו כי טיסתנו זו התבטלה עקב תקלה טכנית במטוס, ומעלים אותנו על טיסת שכר שמספרה LY5286 שהייתה אמורה לצאת בשעה מוקדמת יותר.
אין לי מילים לתאר את עוגמת הנפש שעברנו כאשר נודע לנו כי נטוס בטיסת צ'ארטר.
הפעם האחרונה שנסעתי בצ'ארטר הייתה לפני כ-20 שנה, ולדאבוני הרב, דבר לא השתנה מאז....
אני נוהגת לטוס בטיסות סדירות של אל-על מספר פעמים בשנה לאותו יעד, לפריז, ומחזיקה כרטיס הנוסע המתמיד, ולעיתים אף משדרגת את הכרטיס לביזנס.
משהגענו לבדיקה הביטחונית, הודיעו לנו כי עלינו לעבור בדיקה בטחונית בדלפקים אחרים לגמרי, כיוון שטיסתנו לארץ בוטלה עקב תקלה טכנית של המטוס. לשאלתנו, אנשי הביטחון לא ידעו לומר לנו האם הטיסה היא אכן טיסת שכר, כמו גם דיילת הקרקע, שלאחר שחשה את מצוקתי, פנתה בעצמה לאנשי אל-על ושאלה אותם, ואז הגיעה התשובה כי זו אכן טיסת צ'ארטר, "אבל במטוס של אל-על" לדבריה ...ושאמרו כי נקבל פיצוי על כך.
לדאבוני הרב, נוכחתי לדעת כשעלינו למטוס, כי המקומות שקיבלנו היו בשורה האחרונה של המטוס (61A, ו-61C), מקומות השמורים לאנשי הצוות.
אנשי הצוות, בראותם את כרטיסי העלייה למטוס שלנו, התפלאו מאד על כך שנתנו לנו את המקום הזה, לא רק שהמטוס היה צר וצפוץ מאין כמוהו, כך גם השורה האחרונה היא זו אשר אין באפשרות הכיסאות להיות מורדים מטה לצרכי מנוחה ושינה.
עלי לציין כי הגענו לטיסה לאחר נסיעה של למעלה מ-5 שעות ברכב מדרום צרפת, והיינו עייפות מאד, וכל אשר רצינו היה לישון בטיסת הלילה ולהגיע למחרת לארץ לעבודה וללימודים.
המטוס, כמובן, לא המריא בזמן, למרות שהובטח לנו כי המטוס ייצא בזמן , והיה איחור גם בהמראה, וגם בזמן הנחיתה, מה שגרם לי להיות במצב רגיש ביותר בעבודתי.
הנני מנהלת מרכז לחינוך מוזיקלי לגיל הרך במרכז מוזיקה ברעננה, ובבוקר יום שני, ה-4/6, היו אמורים להגיע אלי שלושה גני ילדים לשיעורים.
בשל האיחור בנחיתה, כשבנוסף- לקח כ-3/4 שעה (!!!) עד אשר התחילו להגיע המזוודות , יצאנו משדה התעופה לא לפני השעה 07:40, מה שגרם לכך שאיחרתי באופן משמעותי לעבודתי, כשמחכים לי 35 ילדים ואנשי צוות הגן קצרי רוח ותוהים...
בנוסף, בתי בת ה-9 לא יכולה הייתה להגיע ללימודים בבית הספר מאותה סיבה של האיחור בשל בעיות טכניות שהיו לנו בעקבות פקקי הבוקר משדה התעופה לביתנו, והפסידה יום לימודים.
הטיסה עצמה הייתה קשה ולא פשוטה, בוודאי למי שמורגל בטיסות סדירות של אל-על.
האוכל בטיסת הצ'ארטר היה סנדביץ' אחד, כשבדרך כלל הארוחה הינה ארוחה שיש בה מגוון של מאכלים שונים. ואף לא היה בהיצע תה/קפה.
כל אשר הורגלנו אליו בתנאים של טיסות סדירות- לא היה.
הדיילים לא היו אמפטיים במיוחד, למעט דיילת מקסימה ורגישה ששמה מירב גיל, שהתנצלה על כך כי לא יכולה אפילו לתת לילדתי שמיכה, מכיוון שלא נותרו שמיכות....
חווית הטיסה הייתה חוויה מזעזעת, ואני מבקשת לקבל פיצוי הולם עבורי ועבור בתי, דהיינו, עבור שני הכרטיסים שנרכשו במחיר מלא לטיסה סדירה של אל-על !!!
בצורה של פיצוי כספי ו/או לקבל 2 כרטיסי טיסה ללא תשלום.

אבקשכם לשקול ברצינות את בקשתי זו, מאחר ולא קיבלנו תמורה עבור הכסף אותו שילמנו לכרטיסי הטיסה ועברנו חוויה קשה עם עוגמת נפש גדולה ביותר !