תלונות אל על

טיסת ly ת״א-בנגקוק נושא התלונה:
אזור תל אביב אזור:
שלום,
אשמח לספר לכם על טיסת Ly 081        ת״א-בנגקוק בתאריך 05.08.12 שהיתה אחת החוויות הנוראיות שהיו לבן זוגי ולי בשנים האחרונות. אתחיל ראשית בצ׳ק אין שם הסברתי לנציגתכם שיש לנו טיסת המשך מבגנקוק לצאנג- מאי שבצפון תאילנד בשעה 17:00 (שעון מקומי) וכאמור טיסתכם אמורה לנחות בשעה 13:05 כך שיש מספיק זמן בין הטיסות. נציגתכם עזרה לנו ועשתה לנו את הצ׳ק אין כבר בארץ והסבירה לנו שהמזוודות יגיעו ישירות לצאנג-מאי ואין סיבה להתעכב עם זה בבנגקוק. בהגעה לשדה הסתבר לנו שיש עיכוב של חצי שעה וכשהגענו לבורדינג הודיעו שהטיסה תתעכב בעוד 45 דקות׳ בפועל אחרי כל ההמתנות חיכינו עוד חצי שעה עד שהתחיל הבורדינג. כשפניתי לאחת מדיילות הקרקע שלכם והסברתי לה שיש לנו טיסת המשך ב17:00 היא אמרה שאין לי מה לדאוג והדיילות במטוס יסייעו בטיסות המשך ויהיו בקשר רציף עם חברת התעופה שלנו. אחרי עיכוב של כמעט שעתיים- וכאן אני מצטטת את הדיילת- "עקב תקלה בפיוז במטוס" עלינו למטוס. בעת עלייתנו למטוס,  נוכחנו לגלות שהאגף שלנו במטוס (האגף האחרון של המטוס) לא ממוזג! חום אימים, אנשים מזיעים והתשובה היחידה שקיבלתי היא ״שיהיה בסדר בהמראה, זה אמור לעבור״. אחרי כמעט 40 דק׳ שאנחנו יושבים בסאונה, המראנו. רק אחרי ההמראה המזגן  התחיל לעבוד וסבלנו במשך זמן רב עד שהוא באמת קירר. בטיסה שאלתי את אחת הדיילות לגבי טיסת ההמשך והתשובה לשאלתי הייתה: ״ננחת בסביבות 16:00 ויש לכם זמן עד 17:00 אין לך מה לדאוג״. נחתנו בשעה 16:00 עד שיצאנו מהמטוס (הסעה בשדה וכאמור ישבנו באגף האחורי במטוס והיינו צריכים להידחף במעברי המטוס כדי לצאת כמה שיותר מהר מהמטוס) כבר היה 1615 ואת המעט שציפינו לראות- סיוע מחברתכם (כמו שהובטח לנו) לא קיבלנו. התרוצצנו בכל השדה בבנגקוק כדי למצוא  איזשהי הכוונה האנגלית של התאילנדים לא טובה במיוחד) וכשמצאנו שלט לכיוון השער של הטיסת המשך החוורנו לגלות שיש לנו ריצה של עוד קילומטר וחצי בשדה העצום הזה. הגענו חסרי נשימה לשער ממש בדקה ה90 כשחיכו רק לנו. אחרי כל הבלאגן הזה כשכבר חשבנו שהסיוט נגמר, הגענו לשדה בצאנג- מאי ואין מזוודות. אז שוב ניסינו להבין מילה מהתאילנדים שרק ניסו לעזור כמובן ואז הבנו שההבטחה שהמזוודות יגיעו אלינו לא תתקיים. אחרי שעה וקצת של מילוי טפסים, בירורים, טלפונים קיבלנו תשובה מעורפלת שלא יודעים כרגע איפה המזוודות, אולי הן הגיעו לבנגקוק אבל יש שם הרבה מזוודות אז לא יודעים איפה הן, כשיידעו יישלחו אותן לצאנג מאי ואז יביאו אותן למלון. בנוסף לכל התסכול, כשהגענו למלון ניסינו כמובן להשיג נציג שלכם שיוכל לעזור עם עניין המזוודות ולא רק שהתקשרתי לארץ ובזבזתי כסף על השיחות האלו, אף אחד לא ידע להגיד באופן חד משמעי איפה המזוודות למרות שהסברתי בפרטי פרטים מה קרה בדיוק ואף נאמר לי ע״י אחד הנציגים שהמזוודות נשארו בארץ, נציגה אחרת בשם מור אמרה  שאני צריכה להמשיך להתנהל מול בנגקוק אירוויז! לסיכום, התאכזבתי קשות מהיחס והזילות בזמן ובחפצים, בכל שלב שבו התנהלנו מולכם הופתענו לגלות זריקת אחריות (״נציגי הקרקע בשדה בבנגקוק יידאגו לכם״, ״ אתם צריכים לפנות לבנגקוק אירוייז״) . תמיד בטיסותיכם, הייתי משבחת אתכם באוזנם של אחרים אך  ביום הקשה מנשוא הזה נגרמה לי ולבן זוגי כזו עוגמת נפש שאני בספק אם אוכל להמשיך ולעשות זאת.  ואומר זאת באופן ישיר וחד משמעי- אנו מצפים לפיצוי הולם על התקרית המצערת הזאת.                                  בברכה, יפעת עוז-סיני