פרטי התלונה

תלונות משרד הפנים

תלונות עוד משרדי ממשלה

תלונות ממשלה ומוסדות ציבור

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה משרד הפניםשעות פתיחה משרד הפנים גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
גביית עמלה על חידוש דרכון בשדה התעופה נושא התלונה:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:

שלום רב שמי איל שכטר
בתאריך 28.05.15 הגעתי לשדה התעופה שלוש שעות לפני הטיסה שלי בחברת התעופה פגסוס ארליינס.
הנציגה האחראית ראתה שבדרכוני יש בעמוד החתימה קרע, שהודבק בעל ידי בסלוטייפ כדי שלא ימשיך וייקרע אף יותר. הדבר כנראה לא נמצא קביל בעיניה, היא התקשרה לדלפק משרד הפנים בשדה, ונאמר לה שעליי לחדש את הדרכון.
שניסיתי להבין ממנה מדוע עלי לחדש את הדרכון, מכיוון שטסתי בעבר מספר פעמים עם הדרכון בצורתו הנוכחית (עם ההדבקה) ומעולם לא הסבו הפקחים או אנשי הביטחון את תשומת ליבי שעלולה להיות בעיה עם הדרכון בעתיד. ושאולי כדאי לי לחדש את הדרכון. אחראית הדלפק של פגסוס האיצה ואמרה לי קצרות שכדאי שאזדרז ולא אפסיד את הטיסה.
רצתי לדלפק משרד הפנים, שם כמו ששמעתם בטח פעמים רבות ,הייתי המום כשנתקלתי בסכום המופקע והאסטרונומי שעליי לשלם על השירות על סך 1120 ש''ח .הלם מוחלט. וגם שם הנציגה ענתה לי בקצרה, ובציניות אם יורשה לי לומר, "אתה יכול גם לדחות את הטיסה".
הטיסה תכף יוצאת, אשתי ואני בשדה לקראת הירח דבש שלנו שחיכינו לו ארבעה חודשים, ובנקודה הזו דווקא המדינה שלי היא זו שמבינה שאין לי ברירה ואני לחוץ ומבולבל ועושקת אותי?
הזמנו עוד לפני כל מה שנאמר, טיסת צ'רטר עם עצירות בשדה התעופה באינסטנבול ,שעצירה אחת היא של ארבע שעות רק בכדי לחסוך כמה מאות שקלים, הזמנו גם מלון במקום מעט מרוחק כדי שנוכל לחסוך עוד כמה מאות שקלים.
חיכינו ארבע חודשים אחרי החתונה שלנו כדי לחסוך ולטוס, חישבנו שקל אל שקל בתקציב שלנו וברגע אחד אתם מוסיפים לנו הוצאה כזאת מנופחת ששווה בערכה לסכום ששילמנו למלון לשבוע?.
ועל מה ולמה? מיותר לציין שלקח לה להכין את הדרכון חמש דקות. אני מבין שזה שירות שנועד לעזור למישהו עם דרכון פג תוקף ברגע האחרון. אבל הדרכון שלי היה בתוקף. גם אני וגם אשתי בדקנו זאת מראש. כמו תמיד. ולא הייתה לי שום יכולת לדעת שהדרכון שלי לא קביל בעיני מישהו בשדה התעופה. שוב בגלל העובדה הבלתי מעורערת שאבקש להתייחס אליה כי טסתי איתו פעמים רבות. תוכלו להסתכל ולבדוק ברישומים שלכם את זה.
אם הייתי יודע שיש בעיה או עלולה להיות או להיווצר בעיה, הייתי מחדש אותו דרך האתר, מה שמאוד פשוט ונח לי. ומשלם את העמלה שהיא שישית מהעמלה האבסורדית שנגבתה ממני בשדה התעופה.
נראה כי מצאה המדינה דרך נוספת לעשות כמה מיליונים על הגב שלנו. יכלה הפקידה להגיד לי שחידוש הדרכון היה עולה 4000 ש''ח. ואני שעומד מולה לפני הטיסה והמלון והרכב שכבר הזמנתי, עומד מבולבל ותקוע ללא הכרה באופציות והאלטרנטיבות שיש לי. אז גם במקרה כזה הייתי משלם ללא ברירה.
מכיוון שלא הייתה לי שום דרך לדעת שיש בעיה עם הדרכון שלי וכיוון שלא מודבר בחידוש תוקף שאם אכן היה עובר תוקף הדרכון שלי הייתי נושא באשמה, ומכיוון שלא ניתנה לי האלטרנטיבה לטוס עם הדרכון הנ''ל ולחדש אותו בשובי לארץ. אני מבקש בכל לשון של בקשה, החזר כספי על הסכום המופקע הזה. ושתיגבה ממני העמלה הרגילה של חידוש דרכון.

בברכה,
איל שכטר

.
עוגמת נפש סוג הנזק :

משרד הפנים שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה