פרטי התלונה

תלונות ביטוח לאומי

תלונות עוד משרדי ממשלה

תלונות ממשלה ומוסדות ציבור

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה ביטוח לאומישעות פתיחה ביטוח לאומי גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
שירות ויעילות בביטוח הלאומי נושא התלונה:
אזור השפלה אזור:
תיאור הבעיה:
לא הצלחתי למצוא באתר הביטוח הלאומי הפניה לתלונות הציבור ולכן אני פונה דרך אתר זה.
מלבד העובדה הכללית כי המוסד לביטוח לאומי הינו המוסד הכי בזבזני ועם שירות הלקוחות הכי ירוד שנתקלתי בו בארץ, ישנם אירועים בהם ניתקלתי ולא קיבלתי עבורם מענה:
- מדוע בקשה להחזר דמי ביטוח (לאחר תיאום בין שני מקומות עבודה) לוקחת למעלה משנה?
- בתור סטודנטית לתואר מתקדם, הועסקתי ע"י האוניברסיטה למשך 11 חודשים בשנת 2008. החודש אותו עלי לשלם עבור עצמי הינו חודש ספטמבר, סכום ע"ס 106 ש"ח. בחודש זה קיבלתי גם החזר מהביטוח הלאומי על שנת 2007, בסך 160 ש"ח. מכתב ששלחתי לביטוח הלאומי בגין בקשה לקיזוז סכום החוב מסכום ההחזר, כלל לא זכה לתגובה. מכתב נוסף, בו ציינתי שבחודש ספטמבר לא עבדתי וביקשתי מהביטוח הלאומי לא להחזיר לי את הכסף אותו שילמתי לאחר מכן על חודש זה, גם לא נענה. להפתעתי (או שלא) בחודש מרץ 2009 קיבלתי החזר ע"ס 106 ש"ח מהביטוח הלאומי, מפני שלא הייתי צריכה לשלם על חודש ספטמבר (מבחינתם, הועסקתי בחודש זה). למייל ששלחתי אליהם, בשאלה מדוע מחזירים לי את הכסף למרות שכתבתי להם שלא עבדתי, נענתי כי על מנת לעדכן את מעמדי בביטוח הלאומי עלי להגיש טופס "דין וחשבון שנתי לעובד". טופס זה מכיל מספר רב של עמודים וכל זאת על מנת לעדכן את חשבוני בביטוח הלאומי למצב של חוב.
איני מבינה מדוע מוסד שאמור לחסוך בכספי ציבור, מתנהג בצורה כ"כ בזבזנית ומזלזלת בציבור לקוחותיה.
הרי אין שום הגיון שאזרח ירצה להשקיע מכספו בביטוח הלאומי מבלי שיהיה חייב בכך. מדוע שאני אשלם ממיטב כספי ואצהיר במכתב שלא עבדתי בחודש מסוים אם זו לא האמת? מדוע לבזבז ניירת מיותרת על טפסים ארוכים והחזרים לבנק (שסביר להניח שעולים כסף לביטוח הלאומי) במקום לראות\לברר מה מקור התשלום.
כמו כן, ביום בו ישימו לב בביטוח הלאומי כי עלי לשלם על חודש זה את דמי הביטוח, ידרשו גם קנסות והצמדות וכל זאת לאחר ששילמתי כדין ובזמן את החוב והביטוח הלאומי עצמו החזיר לי את הכסף ששילמתי.
אשמח לקבל התייחסות בעניין או הפנייה לגורם המטפל בתלונות הציבור כנגד הביטוח הלאומי.
בתודה מראש
כספי סוג הנזק :
התייעלות ואולי שיפור הפנייה בנוגע לעדכון מצב העובד אונליין פתרון נדרש :

ביטוח לאומי שירות לקוחות

, תגובה:
מזכירות הסניף שם ותפקיד:
הפניה הועברה למנהלת מח' הגביה תגובה:
אפשר לשלוח לה מייל בכתובת : [email protected] פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה