תלונות איסתא

לכבוד
חברת איסתא

הנדון: טיסה מס' 1602DL ב 28.09.10 בשעה 6 בבוקר מלאס וגאס לאטלנטה
אני , חגית קפלן מס' דרכון 10551955 מגישה מכתב תלונה זה בעקבות שירות לקוי שקיבלתי מחברת דלתא.
ב 13.09.10 הזמנו, ליאור סיגאוי ואנוכי, דרך משרדכם, כרטיסי טיסה מתל אביב ללוס אנג'לס וחזרה מלאס וגאס לתל אביב.
יומיים לפני חזרתנו לישראל, ב 26.09 נכנסו לאינטרנט ווידאנו כי אנו אכן רשומות על אותה הטיסה באותה השעה וכי המקומות שהזמנו מראש מישראל לטיסה זו רשומים על שמנו ואכן ראינו את הכיסאות השמורים לנו...
מאחר ולא רצינו לאחר לטיסה שתוכננה לשעה 06:00 AM והיינו צריכות לעשות צ'ק אין שעתיים קודם וכן להחזיר רכב לחברת ההשכרה, החלטנו לוותר על לילה נוסף במלון ואכן הגענו לשדה התעופה של לאס וגאס ב 02:00 AM וחיכינו עד 04:00 כדי לעשות צ'ק אין. בצ'ק אין לא מצאו את שמותינו בטיסה וכשהגענו לדלפק הסבירו לנו שהעבירו אותנו לטיסה של השעה 07:00.
העברתנו לטיסה של השעה 07:00 הכעיסה אותנו מאוד מאחר ושעה נוספת הייתה משנה את תוכניותינו. אם הטיסה הייתה מתוכננת מראש ל 07:00 בבוקר היינו ישנות במלון.
כששאלנו מדוע לא הודיעו לנו על השינוי, נענינו כי לא מודיעים לאף אחד ושאין להם את הפרטים שלנו. אמרנו שהפרטים שלנו קיימים אצל סוכן הנסיעות שיכל להודיע לנו במידה והיו מעדכנים אותו!
כמו-כן אף אחד גם לא טרח להתנצל על השינוי שנעשה, להיפך, לא הבינו מדוע אנו מתלוננות.
עשינו צ'ק אין, עברנו בידוק בטחוני והגענו לעלייה למטוס.
בהגיענו לעלייה למטוס מנעו מאיתנו לעלות לטיסה בטענה כי יש לנו 3 תיקי יד לכל אחת ומותר רק 2. נאלצנו לזרוק דברים שקנינו מהתיק במטרה לאחד 2 תיקים. בסופו של דבר ליאור החזיקה 2 תיקים ושקית ובה כרית וחגית החזיקה תיק ושקית נייר. הפקידים שהיו שם חזרו ואמרו שאין אפשרות להעלות 3 תיקים אך אף אחד מהם לא טרח לומר שאפשר להעלות לטיסה כרית, פשוט צריך להוציא אותה מהשקית ולהחזיקה ביד. רק כשאנחנו שאלנו אם אפשר לקחת את הכרית נאמר לנו שכן ואז זרקנו את השקית וליאור החזיקה את הכרית ביד. ושוב עצרו אותנו הפעם בטענה שהשקית שחגית החזיקה גדולה מדי ועלינו למצוא פתרון. השקית לא הייתה גדולה מדי והתחושה שלנו הייתה שמנסים למנוע מאתנו לעלות על הטיסה הזו. מצ"ב צילום של השקית שהייתה לנו בתוך המתקן למדידת גודל השקית.
לא הבנו מה לא בסדר מאחר והבאנו בדיוק 2 תיקים, בדיוק בגודל המותר ואז האחראי במקום סגר את דלת העלייה למטוס בפנינו ואמר שמאוחר מדי ואי אפשר לעלות והלך לדלפק. עמדנו שם בכינו והתחננו בפניו שיאפשר לנו לעלות לטיסה, שממתינים לנו בבית הילדים וכל המשפחה והיינו צריכים לנחות בדיוק בערב החג שלנו ולחגוג את החג עם המשפחה.
ניגשנו אליו לדלפק והראינו לו שהתיק בגודל הנכון ואז הוא אמר שמאוחר מדי משום שכבר נתנו את המקומות שלנו לאנשים אחרים.
לא הבנו איך זה ייתכן שנתנו את המקומות שלנו אם אנחנו היינו אחרונות לעלות לטיסה. זה מעלה חשד כבד כי חיפשו סיבה למנוע מאתנו לטוס כדי שיהיה מקום פנוי לסטנד-ביי.
המומות ומתוסכלות מאטימות עובדי החברה נשלחנו בחזרה לצ'ק אין למצוא טיסה אחרת.
מאחר וטיסה זו הייתה הראשונה מבין טיסות ההמשך שלנו עד ליעד הסופי (לתל אביב) ועוד נכונו לנו שעות טיסה רבות (טיסות ביניים), ירדנו מיד לדלפק הרישום בתקווה למצוא מיד טיסה שתביא אותנו לאטלנטה בזמן ומשם נמשיך את טיסות ההמשך לפריז ולאחר מכן לתל אביב.
התור לדלפק ה customer service היה ארוך והמתנו כשעה וחצי. בהגיענו לדלפק נאמר לנו שאין מקום על טיסה אחרת לאטלנטה, דבר שהיה לא נכון שכן בזמן שהמתנו בדלפק ראינו המון אנשים שאיחרו לטיסה שלהם לאטלנטה. יכלו לתת לנו להמתין ליד השער בסטנד-ביי ולהעלות אותנו במקום אנשים שפספסו את הטיסה. למיטב ידיעתנו היו מספר טיסות לאטלנטה, כמעט בכל שעה יצאה טיסה לאטלנטה מלאס וגאס.
המתנו בדלפק שעות רבות בניסיון למצוא טיסות חזרה לישראל.
אם היינו יודעות בזמן הזה שיבקשו מאיתנו לשלם סכום כה גבוה עבור הטיסה היינו פונות לאחת מחברות התעופה הרבות שהיו בשדה ומשיגות טיסה לאטלנטה כדי להספיק לטיסת ההמשך שלנו. זו הייתה טעות לעכב אותנו כל כך הרבה זמן בהמתנה לטיפול בטיסה שלנו.
לאחר דין ודברים, חיפוש טיסות אלטרנטיביות ודרכי הגעה שונות לאטלנטה ואף לפריז (טיסת ההמשך אחרי אטלנטה לתל אביב) נאמר לנו שהטיסה הבאה שיש היא בעוד כשבוע, דבר בלתי אפשרי מבחינתנו שכן היינו חייבות לחזור לעבודה.
כמו-כן המזוודות שלנו כבר נשלחו בטיסה הראשונה לאטלנטה ולא היו לנו בגדים, כלי רחצה וכן נותרנו עם מעט כסף.
עובד חברת דלתא ב customer service אמר שיש טיסה למחרת אבל נצטרך להוסיף 700$. אמרנו לו שאנחנו רוצות לבדוק עם הסוכן נסיעות בישראל ואכן התקשרנו והוא ניסה להשיג לנו טיסה. במקביל הפעלנו סוכני נסיעות נוספים וכולם בדקו לנו דרך חזרה לארץ במהירות האפשרית. היה חשוב לנו לחזור לפני החג. סוכן הנסיעות אמר שחבל על הזמן שלנו ושנסכים לתוספת של 700$ כי כרגע הוא לא רואה פתרון אחר ושנטפל בזה כשנחזור לארץ. חזרנו לדלפק (כמובן ששוב היינו צריכות להמתין בתור למעלה משעה) ואז כבר הגיעה לטפל בנו המנהלת שאמרה שהטיסה שהציעו לנו למחרת ב 700$ עולה כעת 1134$! נדהמנו מהטיפול בבעיה שלנו. במקום שיעזרו לנו למצוא טיסה הכי קרובה ובמחיר ששילמנו, חיפשו איך נוכל להוסיף כמה שיותר כסף.
שוב התקשרנו לישראל להתייעצויות.
סוכן הנסיעות מצא טיסה ב"טורקיש איירליינס" מניו יורק לישראל ואמר לנו לבקש שדלתא יטיסו אותנו לניו יורק במקום לאטלנטה-פריז-ישראל.
ביקשנו מהמנהלת שיטיסו אותנו לניו יורק והיא לא הסכימה. אנחנו שילמנו על טיסה הרבה יותר יקרה מלאס וגאס לישראל (דרך אטלנטה ופריז) וכל מה שביקשנו היה לטוס במקום זאת לניו יורק. נקלענו לבעיה שלא באשמתנו, מדוע אף אחד לא לוקח אחריות? מדוע מקשים במקום לנסות לעזור ?
ניסינו לברר מדוע אי אפשר לקזז את הסכום ששילמנו מראש לטיסה חזור מהכרטיס שרוצים לחייב אותנו בגינו ואז נאמר לנו שמאחר והזמנו כרטיס הלוך-חזור נאלץ לשלם על כרטיס לכיוון אחד תשלום מלא וזה המחיר ואין מה לעשות.
עייפות ותשושות מהמצב שנקלענו אליו, לו"ז קצר ולוחץ ואטימות של עובדי חברתכם נאלצנו מחוסר ברירה לשלם בכרטיס אשראי את המחיר המלא, ואז לקחת מונית, לשלם על לילה נוסף במלון, לקנות ציוד בסיסי לאותו לילה מאחר וכל הציוד שלנו טס בטיסה לאטלנטה (הלבשה תחתונה, כלי רחצה וכו') ובנוסף לממן מחייה של יממה נוספת עד הטיסה לאטלנטה למחרת בבוקר, משם לניו יורק ומשם לתל אביב.
בכל שלושת הטיסות האלו, למרבה פליאתנו, הותר לנו לעלות עם אותם תיקים שבגללם לא נתנו לנו לעלות לטיסה הראשונה ואף תיעדנו תיקים גדולים יותר שהותר לאנשים להעלות למטוס. באף מקום לא נתקלנו בחטטנות כפי שנתקלנו בה אנו בטיסה הראשונה. התחושה שלנו הייתה שרצו לפגוע בנו שכן התלוננו על השינוי שעשו לנו בטיסה ללא ידיעתנו וללא כל התנצלות ואף הרגשה של גזענות כלפינו.
נחתנו באיחור בארץ ב 30.09 (במקום ב 29.09) כשהזיכרון האחרון מהטיול שלנו היה ההתנהגות של עובדי חברת דלתא כלפינו, תיירות מישראל שרק רצו לטייל וליהנות בחופשה שלהן בארצות הברית.
קשה לתאר את האכזבה של הילדים והמשפחה שנאלצו לעבור את החג בלעדינו, את התחושה הקשה שלנו במוטל מוזנח בלאס וגאס, בלי בגדים להחלפה, בלי כלי רחצה, ללא רכב, לא יכולנו אפילו ללכת לאכול. היינו בשדה התעופה מ 2:00 לפנות בוקר ועד שעות הצהריים המאוחרות, ללא אפשרות לשתות ולאכול שכן עמדנו כל העת ליד הדלפק בניסיון למצוא פתרון לבעיה. משם נסענו במונית למוטל וניסינו לארגן את עצמנו מחדש אחרי כל הביזיון שעברנו.
אני דורשת לקבל בחזרה את כספינו על הטיסה הנוספת שאולצנו לשלם עליה (1134.13$ לאדם) ואף מצפות לקבל פיצוי הולם על שיחות הטלפון שנאלצנו לבצע מהשדה לישראל (כ 500$), על ההוצאות הכספיות: מוניות (30$), מלון (60$) , ציוד בסיסי ומחייה (50$) ובעיקר על עוגמת הנפש שנגרמה לנו כשעמדנו מול הזלזול והאפאטיות של עובדי חברת דלתא.

חגית קפלן
מעגל השלום 9
ראשון לציון
0528526644
כספי סוג הנזק :

איסתא שירות לקוחות

צבי סוויסה, מחלקת השיר שם ותפקיד:
"תלונה", בוקר טוב.
בתלונתה של הגב' קפלן התקבלה, תיפתח אצלנו ותטופל מול הלקוחה. מכתב טיפול יישלח ללקוחה בעת פתיחת התיק.