תלונות איסתא

‏יום ראשון ‏06 ‏מרץ ‏2011 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
ערב טוב,
לפני חמישה חודשים הזמנתי חבילת נופש + כרטיסים להופעה בפריז מחברת איסתא.
אני חיילת, ונכון לזמן הטיסה הייתה בשירות חובה כך שהמשכורת שהרווחתי הייתה 350 ש"ח, ואת כל החסכונות שהיו לי הוצאתי על הטיול הזה, ולצערי התאכזבתי קשות.
הזמנו ארבעה כרטיסים להופעה, ובפועל קיבלנו שני כרטיסים מסוג אחד ושני כרטיסים מסוג אחר. ביקשנו מחברת איסתא לתקן את התקלה שלהם, והם הבטיחו לשלוח לנו כרטיסים חדשים למלון בפריז, שהגיעו אחרי שההופעה כבר התקיימה.
כשבועיים אחרי שחזרנו מפריז שלחנו מכתב תלונה מפורט לשירות לקוחות איסתא (המכתב מצורף בתחתית ההודעה), אחרי שמנהלת סניף רחובות הפנתה אותנו אליהם.
לפני כשבועיים התקשרתי לחברה מאחר וטרם קיבלנו מענה (יותר משלושה חודשים), והם טענו כי התשובה מתעכבת.
אתמול קיבלתי מכתב תשובה מתחמק (קיים אצלי, אבל לא ראיתי אפשרות לצרף קבצים), עם נימוקים למה איסתא לא אשמה בשום עוגמת נפש שקרתה לי ולחברותיי.
התקשרתי שוב לחברת איסתא היום, והתשובה שקיבלתי הייתה שאם איני מרוצה מהתשובה אני מוזמנת לכתוב מכתב נוסף.
החלטתי שהמכתב הבא יגיע אליכם ולא לאיסתא. אשמח אם תוכלו לקרוא את פרטי המקרה ולהזהיר אנשים נוספים מרמאויות שכאלה.

המכתב שנשלח לאיסתא כלשונו (ופרטי המקרה):
בתאריך 6.3 טסתי לפריז למשך חמישה ימים, עם שלוש חברות נוספות. מטרת הטיסה הייתה להגיע להופעה של קייטי פרי, ולכן רכשנו מאיסתא חבילה מלאה הכוללת מלון, טיסה וארבעה כרטיסי עמידה להופעה.
את השירות מאיסתא קיבלנו דרך רווית, שהייתה מקסימה אבל לצערי לא עמדתם בציפיות שלנו.
במהלך השבועיים לפני הטיסה בוצעו שינויים רבים בהזמנה שלנו (לדוגמא החלפת מלון למרות שהוא שוריין שלושה שבועות מראש), ואפילו ברגע האחרון כשהגענו לשדה התעופה התברר שאנחנו לא רשומות בטיסה שהייתה רשומה בהזמנה (IZ741 של חברת ארקיע) אלא טיסה מוקדמת בחמש דקות של חברת ישראייר. לא עודכנו מראש על החלפת הטיסה, אך למזלנו מאחר והפרש הזמנים בין הטיסות היה קטן לא נוצרה בעיה. באותה המידה הטיסה החדשה יכלה לצאת שעות אחרי או שעות לפני והיינו מוצאות את עצמנו בסיטואציה מאוד לא נעימה.

ביום רביעי, כאשר אנחנו אמורות לטוס בשבת בלילה, קיבלנו את הכרטיסים להופעה.
על שניים מהכרטיסים היה כתוב category 3 והמחיר המצוין עליהם היה 40 יורו, ועל שניים מהכרטיסים היה כתוב category 2 והמחיר המצוין עליהם היה 50 יורו (אנחנו שילמנו 100 יורו על כל כרטיס, למרות שמחיריהם היו שונים במקור). כמובן שמיד שמנו לב שיש הבדל בין הכרטיסים, והתקשרנו לחברה לברר.
דיברנו עם כוכי, שלא הציעה מענה, וחזרה כל הזמן על הטענה שמעולם לא הובטחו לנו ארבעה כרטיסים יחד ואין לנו התחייבות כזו בכתב. כמובן שזה אבסורד, מכיוון שאנחנו ארבע בנות ואין שום הגיון שנרצה שני זוגות כרטיסים נפרדים.
לאחר מכן הועברנו לאיסתא ספורט, שם דיבר איתנו בחור שניסה לשכנע אותנו שהכרטיסים זהים ומיועדים לאותו מקום (למרות שמהכיתוב עליהם היה מאוד ברור שלא). כשביקשנו (מאיסתא ספורט ומאיסתא הרגיל) התחייבות בכתב שהכרטיסים אכן מיועדים לאותם המקומות לא הסכימו לתת לנו כזו, ושוב חזרו על האמרה שמעולם לא התחייבו לתת לנו ארבעה כרטיסים יחד, וסיפרו לנו כמה קשה היה להשיג כרטיסים להופעה ושכל הכרטיסים כבר נגמרו.
מיותר לציין שבשום שלב בתהליך רכישת הכרטיסים (בתיאום בין איסתא לאיסתא ספורט, או לאחר שהכרטיסים כבר הגיעו לסניף איסתא ברחובות) לא נאמר לנו שהכרטיסים אותם אנחנו עתידות לקבל מיועדים לשני איזורים שונים לחלוטין, ולא ביררו אם אנחנו מעוניינות לרכוש אותם בכל מקרה. התשובה היא כמובן שלא, רצינו ללכת להופעה יחד ולא בזוגות.
המשכנו לדרוש מאיסתא את השירות שביקשנו מלכתחילה, שהוא ארבעה כרטיסי עמידה כפי שהובטח לנו, ובסופו של דבר רווית התערבה ואכן הובטח לנו שירכשו עבורנו שני כרטיסי עמידה נוספים, שימתינו לנו במלון כשנגיע לפריז.

כשהגענו למלון שוחחנו עם פקידת הקבלה והסברנו לה שאמור להגיע עבורנו משלוח חשוב ודחוף, וביקשנו שיודיעו לנו מיד כשהכרטיסים מגיעים.
בכל פעם שנכנסנו ויצאנו למלון, בדקנו האם הכרטיסים הגיעו. ביום שני בבוקר הכרטיסים עדיין לא היו במלון, והתחלנו לחשוש אך המשכנו במסלול שתכננו לאותו היום. בשעה ארבע חזרנו למלון והכרטיסים עדיין לא הגיעו.
ברגע האחרון, לפני שיצאנו להופעה (בשעה 1800 ביום שני) בדקנו שוב בקבלה והכרטיסים טרם הגיעו. יש בידנו מכתב מקבלת המלון IBIS שמציין שהכרטיסים הגיעו לאחר יום שני בשעה שש בערב.

בסופו של דבר הגענו להופעה עם שני זוגות הכרטיסים המקוריים, וקיווינו להתבדות ולגלות שהם אכן מיועדים לאותו האיזור. כשנכנסנו לאולם שלחו אותנו הסדרנים לשני איזורים שונים בתכלית אחד מהשני, כאשר שניים הם בעמידה וצמודים לבמה (הכרטיסים בהם היינו מעוניינות) ושניים בישיבה, בצד האולם ובמרחק גדול מאוד מהבמה. בשלב זה כבר התחילו אנשים להכנס לאולם והמצב היה מאוד לא נעים.
לא ידענו מה לעשות, ומאחר שלא רצינו להתפצל (דבר שהיה הורס לנו לחלוטין את חוויית ההופעה יחד) התחלנו לעצור אנשים ולבקש מהם שיחליפו איתנו את הכרטיסים שלנו.
אין לי מילים לתאר עד כמה זו הייתה סיטואציה לא נעימה. קהל עצום מנסה להכנס, ואנחנו מנסות לעצור כל זוג שעובר מולנו, לנסות להסביר להם באנגלית (שפה שרובם בכלל לא דוברים) את המצב שאליו נקלענו ושאנחנו מעוניינות להחליף איתם את הכרטיסים שברשותם. כמובן שכולם הסתכלנו עלינו כמו ספסרים וחשדו שאנחנו מנסות לרמות אותם.
עמדנו שם כעשרים דקות, עוצרות כל מי שעובר ומיואשות לגמרי, כשלמזלנו הגדול אמא ובת מקסימות עצרו והסכימו להחליף איתנו את הכרטיסים. במקומן אני כנראה לא הייתי שמחה לעצור לארבע תיירות ולתת להן את הכרטיסים שרכשתי מראש, אבל למזלנו עוד קיימים אנשים טובים בעולם.
הכרטיסים שהשגנו היו כרטיסי ישיבה, שכפי שציינתי קודם היו במקום מאוד מרוחק ובצד האולם. ממש ממש לא מה שרצינו מראש.
ההופעה היא הופעת פופ, רצינו לקפוץ ולרקוד ולהיות קרוב לבמה כדי לחוות את האווירה כמו שצריך, ובסופו של דבר ישבנו כל כך רחוק ובקושי ראינו את הזמרת.

לסיכום, בסופו של דבר אכן ישבנו יחד בהופעה, והפכנו את הערב הזה לטוב ביותר שיכל לצאת מהנתונים ההתחלתיים שלו, אבל ממש לא בזכות השירות שקיבלנו מאיסתא.
אנחנו ביקשנו להזמין ארבעה כרטיסים בעמידה, ואף אחד לא טרח לעדכן אותנו כאשר רכשו עבורנו מוצר שממש לא ענה על הדרישות שהיו לנו.
הכרטיסים הגיעו בסופו של דבר לבית המלון יום מאוחר מדי, כאשר לא היה לנו שום שימוש אפשרי בהם.

אנחנו יצאנו מאוד מאוכזבות וכועסות מהמקרה הזה. נשמח לשמוע מה אתם יכולים לעשות.