תלונות אשת טורס

אזור הצפון אזור:
נחלת יצחק 12, תל אביב כתובת:
סניף ראשי אשת טורס תל-אביב סניף חברה:
אני ומשפחתי רכשנו טיול מאורגן של החברה שלכם דרך חברת נזרין טורס (סניף חיפה). הטיול היה לאוסטריה בתאריכים 19/8/14-26/8/14.
בתאריך ה19/8/14 הטיסה שלנו לאוסטריה, AUSTRIAN OS 860 OPERATED BY TYROLEAN AIRWAYS, התבטלה. לפי דברי חברת התעופה הידיעה לכך הובאה בפני חברת אשת טורס עוד ב22:00 ב18/8/14. החברה לא טרחה להודיע לאף אחד מתוך 40 הנוסעים בטיול על הביטול של הטיסה. יתרה מכך, כשהתקשרנו בלילה של ה18/8/14 למדריך, באסין ליאוניד, הוא לא טרח לענות לטלפון שלו שמספרו ניתן לנו בעת ההזמנה של החופשה. כשהגענו לנמל תעופה, התבשרנו שהטיסה מבוטלת. המדריך טען שהוא לא יודע כלום והוא לא אחראי לספק מידע לאף אחד. מספר נוסעים, ואני אחת מהם, ניסו לברר אצל המדריך את נוהל הביטולים של החברה ואם אנחנו נהיה זכאים לפיצוי כספי כלשהו. המדריך התחמק מכולם ולא רצה לענות על שום שאלה. הגעתי לנמל תעופה בשעה 3:00 בתאריך 19/8/14. ישנם נוסעים שהגיעו אפילו לפני. עד השעה 5:30 לאף אחד מאתנו לא נאמר כלום וישבנו ללא תשובות מאף אחד. בשעה 5:30 התבשרנו שתתקיים טיסה חלופית ב17:15 וטיסה נוספת ב17:30, שייקחו כל פעם חלק אחר מן הנוסעים בטיול. אני ומשפחתי נאלצנו לקחת מונית ספישל בחזרה ללוד כיוון שלא היו רכבות בשעה זו, מה שהוסיף עוד לעלויות הטיול. חלק מן הנוסעים אף נאלצנו להישאר בנמל תעופה כל הזמן הזה בין הטיסות כיוון שלא היה באפשרותם לחזור לביתם.
בצהריים כשהגענו לנמל תעופה, התבשרתי שאני ומשפחתי נהיה בטיסה השנייה ביחד עם המדריך. בעת תהליך מסירת המזוודות, בcheck in, עמדנו בתור ביחד עם כולם. המדריך לפתע התפרץ ועקף את כולם כי לטענתו היה לו כבר מקום שמור והוא מעוניין להיות ראשון. הבאנו לו לעקוף אותנו. כשהגיע תורנו התבשרנו, אני ומשפחתי, שאין לנו מקום בטיסה ונצטרך להמתין. נותרנו 6 אנשים מאחור ללא מענה וללא אף אחד לפנות אליו. המדריך ברח לנו ולא רצה לשאת באחריות ולדאוג לנו. לאחר דקות ארוכות ומורטות עצבים המדריך הואיל בטובו לחזור לאחור ולדאוג לנו.
בסיכום הכולל של היום הראשון, הגענו למלון בתאריך 20/8/14 בשעה 2:00. התכנון המקורי היה להגיע לווינה ב8:00 בתאריך 19/8/14 וליהנות מטיול מלא ביום הראשון שבסופו היינו אמורים להגיע למלון בשעה 17:00 וליהנות מארוחת ערב בשעה 19:00. איבדנו יום שלם וארוחת ערב.
לכל אורך הטיול המדריך לא טרח לערוך היכרות בין אנשי הקבוצה והייתה תחושה כאילו אנחנו לא קבוצה מאורגנת אלא כל משפחה לגופה. בנוסף לכך הוא לא ענה לאף שאלה של אף אחד מן הנוסעים, לא עזר עם השפה לאנשים שהתקשו ולכל השאלות ענה ב"לא יודע, זו לא אחריותי.". מתחילת הטיול המדריך טען ש"אני לא קשור לחברה שדרכה אתם טסים ואני לא נושא בשום אחריות בטיול הזה."
אני נוסעת בטיולים מאורגנים כבר שנים רבות, לפחות פעם בשנה, וזו פעם ראשונה שאני נתקלת בגישה כזאת מצד מדריך. האכזבה שאני חשה היא עצומה ועוגמת הנפש שנגרמה לי היא עמוקה לעין שיעור. במקום ליהנות מהטיול ולקבל תגמול הולם לכסף ששילמתי, הרגשתי נפגעת וקורבן להתנהגות של החברה שלכם ובעיקר של המדריך, באסין ליאוניד.
ביום האחרון של הטיול, 26/8/14, התבשרנו שהטיסה נדחית משעה 20:25, AUSTRIAN OS 859 OPERATED BY TYROLEAN AIRWAYS, נדחתה ב4 שעות ויצאה ב00:25. יצא שהיינו בנמל תעופה קרוב ל8 שעות. כל הקבוצה הייתה מוכנה לשלם תשלום נוסף עבור סיור לילי בווינה, כאשר היה ידוע מראש שהטיסה נדחית. המדריך לא היה מוכן אפילו להקשיב והתחמק מלענות לנו על ההצעה. כשהגענו לנמל תעופה הוא נעלם לנו ולא ראינו אותו עד לרגע העלייה למטוס.

לסיכום, אני מצפה לקבל פיצוי כלשהו על עוגמת הנפש שנגרמה לי לאורך כל הטיול והנזקים לכל אורכו, בפרט איבוד יום שלם מן הטיול וכל מה שנלווה לאותו יום. בנוסף לכך ארצה שהחברה תמצה את הדין עם המדריך, ליאוניד באסין, אשר לעניות דעתי לא ראוי ולא רשאי לצאת לטיולים ובכלל להיות אחראי על אף אחד מעבר לעצמו.

אני מצפה לפתרון מהיר ויעיל של הבעיה, אני לא אשקוט ולא אנוח עד לסיום הפרשה בצורה הטובה והנאותה ביותר. פתרון מידי ימנע נזקים לחבר בשל פרסום שלילי ותביעות.