פרטי התלונה

תלונות נתניה

תלונות עיריות

תלונות עיריות ומועצות

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
אפרטהייד במדינת ישראל (מועדון "צוף על המים") נושא התלונה:
‏יום שישי ‏09 ‏ספטמבר ‏2005 תאריך האירוע:
אזור השרון אזור:
אזור כפר ויתקין כתובת:
תיאור הבעיה:
אקדים ואומר שלא מצאתי כאן מגזר מתאים להפניית התלונה כי לא קיים "מועדונים" ולכן הפניתי את התלונה לרשות מקומית,אבל גם לא בטוחה שהרשות שציינתי היא זו שבתחומה באמת קרה האירוע.
מצרפת מכתב ששלחתי יום לאחר האירוע, לכתובת של התכנית של אמנון לוי, ועד היום לא זכתה לשום תגובה. ולהלן המכתב:


שלום רב,
אמנם במדינתנו הקטנטונת לא חסרות תופעות מזעזעות מסוגים שונים אבל הסיפור ששמעתי היום זיעזע אותי במיוחד, אולי משום שהוא היה ממקור ראשון ובתי היתה מעורבת בו.

אתמול בערב נסעו בתי עם שתי חברותיה וידיד טוב למועדון באזור כפר ויתקין ששמו "צוף על המים".
מדובר ב-4 חבר'ה שכולם בני 19+ וכולם חיילים בצה"ל.
מסתבר שבכל המועדונים יש תור נפרד לבנים ותור נפרד לבנות. את הבנות בד"כ מכניסים באופן אוטומטי לאחר בדיקה בטחונית מסויימת ואח"כ תשלום (במקרה הזה, 50 ש"ח).

הבנים, לעומת זאת עוברים "סלקציה" קשה הרבה יותר.

בכל מקרה, בתי וחברותיה כבר שילמו ונכנסו ואז היא נוכחה לדעת שהידיד שלה עדיין מתעכב בחוץ ב"בדיקה".
מסיבות השמורות עם מנהלי המקום, אינם נותנים למי שנכנס, לצאת, עד שכולם לא נכנסים.
היא ראתה אותו מרחוק ולא יכלה לצאת אליו ולא הבינה למה הוא מתעכב.
התהליך הזה נמשך כשעתיים ובסוף היא הצליחה איכשהו להגיע למפתחות המכונית שלה ויצאה אליו ואז הסתבר שלאחר כל התהליך, אנשי הבטחון או השד יודע מי, לא נתנו לו להיכנס, למרות שהציג תעודת חוגר, וזאת למה? בגלל צבע עורו הכהה משהו...
במאמר מוסגר אציין שמדובר על בחור שנראה בערך כמו ילד בן 14, קטן ורזה. כמו כן הוא בן למשפחה מכובדת מהישוב עומר, מה שבאמת לא כל כך רלוונטי לענין...

ההסבר היחיד שנתנו לו ולעוד כמה "מנועי כניסה" היה ש"אלו הם חוקי המקום"...

כאשר בעלי ואני הבענו זעזוע עמוק מהענין, בתי אמרה לי "מה את מתפלאה? את לא יודעת שבהרבה מקומות מכניסים רק אשכנזים?"...
האמת שלא, לא ידעתי את זה. איך יכולתי לדעת? הרי אנחנו משפחה אשכנזית ולי יש רק בנות, שאם אני לא טועה, אותן מכניסים בכל מקרה, גם אם הן "שחורות"..
(נדמה לי שמישהו שכח איזו יפהפיה בהירת עור ועורכת דין היתה המחבלת שפוצצה את מסעדת מקסים בחיפה..)

מה שקרה בסוף הוא שבתי נסעה משם עם הידיד (ברוב יאושה אפילו לא הלכה לבקש שיחזירו לה את דמי הכניסה). הם נסעו לאכול משהו במקום אחר ואח"כ נשארו לישון במכונית עד הבוקר, עד השעה שהחברות האחרות יצאו מהמועדון, כדי לקחת אותן הביתה,מאחר שבתי היא זו שהביאה אותן במכונית שלנו והיתה מחויבת להן גם בדרך חזרה, וכמובן שלא יכולה לדבר איתן ולהגיד מה קרה כי בפנים יש רעש נוראי וכולם מתפזרים, כך שלא היה שום סיכוי שמישהו ישמע את הטלפון הסלולרי מצלצל...

למרות שמדובר במקום פרטי ולכאורה בעל המקום יכול לקבוע את החוקים כרצונו, אני חושבת שהיום, במדינה מתוקנת כפי שהיינו רוצים להיות, אין מקום ל"אפרטהייד" כזה שהקריטריון היחיד שהוא מתבסס עליו הינו צבע העור!!!
האם בחור שמשרת בצה"ל בתפקיד מסווג בחיל האוויר אינו טוב מספיק בשביל להיכנס לרקוד במועדון לילה יחד עם כל יתר בני גילו?

אני מקווה שגם אתם שם, במערכת התכנית, תזדעזעו מהתופעה לפחות כמונו ותחליטו לטפל בה לאלתר באופן הרציני ביותר המתבקש.

עוגמת נפש סוג הנזק :
למצוא דרך מובנית ליצירת ה"סלקציות" במועדונים,אם כב פתרון נדרש :

נתניה שירות לקוחות

, תגובה:
אורנה פרץ - מנהלת היחי שם ותפקיד:
הריני לאשר בתודה קבלת פנייתך בנדון מיום 15/01/2006
כפי שעדכנו אותך טלפונית הנושא אינו בתחום האחריות והסמכות של רשות מקומית
מה עוד שהמועדון המדובר נמצא בשטח השיפוט של מועצת עמק חפר.
נשמח לעמוד לשרותך בכל עת.
תגובה:
הנושא אינו קשור לעירייה פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה