פרטי התלונה

תלונות משרד השיכון

תלונות עוד משרדי ממשלה

תלונות ממשלה ומוסדות ציבור

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
פרויקט "שיקום שכונות" - שיקום בניינים נושא התלונה:
אזור ירושלים אזור:
תיאור הבעיה:
עפ"י נוהל המשרד*, מטרת הפרויקט הינה "לשאוף לטפל פעם אחת בבנין, ולשפץ את כל הטעון שיפוץ בבנין כולל פיתוח החצר הצמודה, ולא לחזור לבנין פעם נוספת.".
המשרד הוא הקובע את כתב הכמויות והשיפוצים שייעשו, בהתייעצות עם התושבים (חלק מהדברים בכתב הכמויות מוכתבים לתושבים ולא ניתנים לויתור).
המשרד מכתיב את התנאים לבחירת קבלן עפ"י מכרז, כאשר אחריות מציאת הקבלנים הינה של התושבים.

התקציב המוקצה לפרויקט (25 אש"ח לדירה, כולל השתתפות התושבים בכ-25%) מתאים למחירי השיפוץ שהיו לפני כעשר-עשרים שנה.
תקציב זה אינו מאפשר היום לעמוד במטרת הפרויקט עפ"י הנוהל הנ"ל.
כדי לאפשר עשיית חלק מהפרויקט בכל זאת, במקום להתאים את התקציב למחירים של היום, המשרד משתמש בשני "פטנטים":
א. הסתמכות על מחירון מיוחד לפרויקט להכנת כתב הכמויות למכרז. מחירון זה נמוך בהרבה ממחירון "דקל" - המחירון הבין-משרדי למשרדי הממשלה, וכמובן נמוך בהרבה מאוד מעלות ביצוע שיפוצים המקובלת.
ב. "ויתור" על חלקים מהפרויקט עפ"י המוגדר בנוהל הנ"ל: פיתוח החצר איננו מבוצע, אין אחזקת מבנה של שנתיים (יש לזכור שאוכלוסיית שכונות שיקום הינה אוכלוסיה שמטבעה אינה מודעת לחשיבות אחזקת המבנה, ולרוב אין לה את היכולות הכלכליות לתקצב חברת ניהול לניהול אחזקת הבניין באופן מקצועי).

עקב המצב הנ"ל התושבים "חייבים" לבצע את העבודה עם קבלנים שמוכנים לעבוד במחירים נמוכים מאוד, כאשר המשמעות הינה שברור מראש שרמת העבודה ירודה משהיה אפשר לעשות בתקציב נורמלי או שהקבלן ינסה "להתאים את העבודה" למחירים שנקבעו במשרד.

בקיצור, המשרד משלם עבור עבודות, גורם לתושבים לשלם, ובמקום "לשפץ את כל הטעון שיפוץ בבנין כולל פיתוח החצר הצמודה, ולא לחזור לבנין פעם נוספת" ולשקם את הבניין, משקמים בעיקר את חזות הבניין אך ברור שהבניין יחזור מהר למצב הדורש שיקום.

ניסינו לבצע בבניין שלנו את הפרויקט ע"י קבלנים עם המלצות על טיב עבודתם. הבאנו כ-20-30 קבלנים. רק אחד מהם הגיש הצעת מחיר, וגם היא גבוהה מהאומדן בכתב הכמויות.
במקום לבדוק איפה הבעיה ולטפל בה, קיבלנו מכתב מהמשרד על העברת התקציב לבניין אחר אם לא נסגור את המכרז תוך חודש.
אנחנו מוכרחים לפנות, בין השאר, לקבלנים שאנחנו יודעים שהיו איתם בעיות בביצוע הפרויקט בבניינים אחרים.

* https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.moch.gov.il%2FSiteCollectionDocuments%2Fnehalim%2Fnohal_0508.pdf&ei=3oHRUPOpB-KJ0AX01IG4CA&usg=AFQjCNEp0XuLFH7hcusBswCiMp_vG9OM6A&sig2=HH4bz5SCiwE0SnGcFUZw6w
התאמת התקציב לעבודה הנדרשת כדי לשקם את הבניין. פתרון נדרש :

משרד השיכון שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה