תלונות נתור

טיול מאורגן לארה"ב - תלונה על שיבושים ותקלות לכל אורך הדרך נושא התלונה:
אזור תל אביב אזור:
הנדון : תלונה בגין כשלים מהותיים בטיול מאורגן לארה"ב
ברצוננו להביע את מורת רוחנו וחוסר שביעות רצוננו מכשלים ומחוסר ארגון של טיול מאורגן בארה"ב, בו השתתפנו בטיול הוי 22 אנשים (חלקם הגישו תלונה בנפרד).
מדובר בטיול "אמריקה לקטנים ולגדולים", שהתקיים בין התאריכים : 5/8/09 ועד 20/8/09.
באופן כללי, ניתן לומר כי הסיבה שבחרנו טיול מאורגן ולא נסענו לבדנו היא הסיבה שפשוט רצינו
לטייל וליהנות ב"ראש שקט". בפועל – הטיול מתחילתו ועד סופו היה מרובה דאגות מצידנו ולא התנהל בצורה מאורגנת וחלקה. לכולנו, זה טיול של פעם בחיים. השקענו את מיטב כספנו לחברה הנחשבת כביכול לחברה בעלת שם ועוד עם פרסום נרחב שהחברה והטיול קיבלו באתר "חבר". בדפי הפרסום רשמתם כי הטיול יהיה 16 יום/14 לילות. בפועל טיילנו רק 10 ימים. ביתר הימים סיירנו בשדות התעופה השונים שברחבי ארה"ב. הפרסום של מספר הימים והלילות אינו מלווה בגילוי נאות (בלשון המעטה), אלא מטעה !!
הטיול היה לכולנו אכזבה גדולה. חזרנו בתחושה שלא קיבלנו את התמורה, אותה היינו אמורים לקבל בהתחשב בהוצאה הכספית הגבוהה שהוצאנו.
הטיול שהחל ב 5/8/09 החל ברגל שמאל, בכך שהקבוצה פוצלה כבר ביציאה לדרך בטיסת הפנים הראשונה מניו יורק לוושינגטון. חברת נתור רשמה 6 אנשים מהקבוצה לטיסת פנים בחברת "דלתא". אנשים אלו לווו ע"י המדריך לדלפקי חברת "דלתא", בעוד שיתר חברי הקבוצה המתינה שעה ו- 10 דקות. חברת "דלתא" ביטלה טיסה. כל הקבוצה (כולל ה -6 הנ"ל) הגיעו לדלפקי חברת AIR AMERICA בשעה 19:30 ולכן איחרנו את הצ'ק אין. עשרה מבין חברי הקבוצה הצליחו לעלות על טיסה מתוכננת (כי היה מקום פנוי בטיסה ). לא כל חברי הקבוצה יכלו לטוס בטיסה זו כיוון שלא הגענו בזמן על מנת לבצע צ'יק אין .
נרשמנו בזמן ההמתנה לנוסעים מן המניין לטיסה מחוסר ידע...
ששה נוסעים נוספים הצליחו לעלות לטיסה של שעה 22:30 על בסיס מקום פנוי ללא המדריך ונאלצו להגיע באופן עצמאי לבית המלון , עצמאית , במקום בהסעה, וללא המדריך, ביום 6/8/09 בשעה : 01:40 .
ששת הנותרים המתינו לאישור טיסה למחרת. נאלצו לישון בבית מלון בניו-יורק עד למחרת וטסו מניו יורק לוושינגטון רק ב- 6/8/09 בשעה 13:00 בצהרים. הששה הללו הגיעו לוושינגטון בשעה 15:00 ואילו מזוודותיהם הגיעו רק ב- 7/8/09 !! מדובר על עוגמת נפש רבה בגלל אי הנוחות בכל מה שקשור בחוסר יכולתם להתרענן במשך 48 שעות.
חברת נתור בארץ לא ענתה לטלפונים כל ההמתנה ב JFK לא לנו ולא למדריך. פיצול קבוצה הייתה משגה חמור כל שכן לא דאגה לוודא פרטים.
פיצול הקבוצה לשלוש תתי קבוצות גרם לחוסר ודאות ולחץ, בהלה מצד הילדים שהביאה לבחילות והקאות בטרמניל. לנו המבוגרים תסכול רב. הלקח העיקרי מאירוע זה הוא שאין לפצל קבוצה, בשום פנים ואופן !! גם במחיר שלא לצרף כאלו שנרשמים בדקה ה-90. הסעה מJFK לוושינגטון הייתה חוסכת עוגמת נפש במקום פיצול הקבוצה.
הקבוצה בכללותה הפסידה את וושינגטון – התחלנו לסייר בוושינגטון רק בשעה 15:30 בצהרים במקום להתחיל לסייר בשעות הבוקר. הגענו לרובע ג'ורג'טאון ביום 6/8/09, מאוחר בלילה , מה שלא איפשר לנו ליהנות מבתי הקפה ומהפאבים. נאלצנו לשהות שם 5 דקות וחזרנו לאוטובוס.
סיור יום שהיינו אמורים לקבל בחינם הפך לתשלום לסיור ערב, וזאת משום שהתחלנו רק בשעה 17:00.
מקומות בטיסות
המקומות בכל הטיסות לא הוזמנו כנדרש. ישבו במרחקים גדולים האחד מהשני גם בטיסות הפנים ובמיוחד בטיסות הארוכות מישראל לניו יורק ובחזרה. חברה שמכבדת את לקוחותיה דואגת שכל משפחה תשב יחד. התרשמנו שלא הוזמנו לנו כרטיסים בזמן למרות שנרשמנו לטיול חודשים רבים לפני ה 5/8/09 וזאת ע,מ שחברה נתור תחסוך כמה דולרים על כל כרטיס.
טיסות קונקשן (דרך יעדי ביניים)
נתור ידעה על טיסות הקונקשיין והסתירה מידע זה מאיתנו. תקלות בתחילת הטיול תרמו לחברי הקבוצה תסכול ומרירות שהלכו והתעצמו עם הגילוי של טיסות הקונקשיין. אין ספק שאילו ידענו שטיסות הפנים אינן ישירות , אלא מתבצעות דרך יעדי ביניים (כלומר – כמות טיסות כפולה ובזבוז זמן יקר וכוחות פיזיים ונפשיים בשדות תעופה, מרבית חברי הקבוצה לא היו נרשמים לטיול זה מלכתחילה (נדרש פה גילוי נאות שלא היה) . סה"כ היו 7 טיסות פנים במקום 3.
סה"כ 16 יום מהם 6 ימים מלאים בשדות תעופה.

המדריך עדי עקיבא - הפגין רמת ידע ויכולת ניהול נמוכים ביותר. הוא איש חביב ומשתדל אך לא מנוסה כלל וכלל בטיולים בארה"ב ולתת לו "להתגלח" עלינו ועל טיול שהוא כה יקר – זו ממש טעות חמורה מבחינתכם !! כדי שיצבור ניסיון היה נכון לצרפו כמדריך משנה, אך לא כמדריך ראשי. הדבר התבטא ברוב האתרים בהם ביקרנו, התרשמנו שבחלק מהאתרים זו היתה לו פעם ראשונה, לא ידע להנחות אותנו נכון בחלקים גדולים של הטיול דוגמאות :
1. אמר לנו בטיסה לארה"ב שלא צריך לרשום בטופס שקיבלנו בטיסה לגבי מיקום בו נשהה בארה"ב , הדבר גרם לעיכובים רבים בביקורת הדרכונים הכניסה לארה"ב וחלק מאנשי הקבוצה טורטרו בהלוך ושוב עד שמלאו את הטופס כנדרש.
2. ביקור בביניני רוקפלר בניו יורק בשעה 23:00 למרות שהנהג אמר לו שהמקום כבר סגור אך הוא התעקש, והגענו למקום שומם ואחרי 3 דקות של צילום כסאות בתי קפה מורמים חזרנו למלון ברגל במקום באוטובוס שיכול היה לקחת אותנו מרחק של מעל ק"מ כשכולם מותשים מעייפות.
3. התנהגות לא נאותה שבמהלך ויכוח המדריך צורח במיקרופון על אחת מחברות הטיול בנוכחות כולם.
מלונות – משפחות הופרדו לחדרים מרוחקים במלון. בקבוצה היתה משפחה בת 5 נפשות (משפחת דאבוש) ולכן זכאית ל-2 חדרים. בכל בית מלון לא ניתנו לה חדרים סמוכים, אלא חדרים מרוחקים. הגדיל לעשות מלון "קונפורט אין" באורלנדו, שלא ראה פסול בלתת להורים חדרים בקומות נפרדות מהילדים.
לסיכום,
כפי שניתן לראות מכל הנקודות שהועלו, הטיול לא התבצע כמתוכנן. אין שום הצדקה ואין זה הוגן לשלם תשלום מלא בעד טיול חלקי ולקוי שכזה. חברת נתור צריכה לשאת באחריות לכל הכשלים הנ"ל ולפצות את חברי הקבוצה בהתאם, שאם לא כן נאלץ לנקוט בצעדים משפטיים ואחרים לשם קבלת הפיצוי ההולם.