פרטי התלונה

תלונות בית חולים איכילוב

תלונות רפואה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
יחס דרקוני למלוה של חולה קשיש נושא התלונה:
אזור תל אביב אזור:
וייצמן 6, תל אביב יפו כתובת:
תיאור הבעיה:
גב' נאוה שלום רב!

שם החולה: זורוחוביץ' ראיסה.

חשוב לי מאוד להביא לידיעתך ובכלל זה לידיעת הציבור כולו כי נתקלתי היום ביחס משפיל ולא ראוי מצידה של "האחות האחראית מירי" בחדר המיון באיכילוב.

סביבות השעה 14:00 בצהרים הגעתי עם סבתי לחדר המיון בעקבות שבר בירכה השמאלי.
לאחר כשלוש שעות של בדיקות והמתנה (בעקבות עומס רב שלפי הרושם האישי שלי נוהל בצורה מקצועית מאוד על ידי כלל הצוות הרפואי) נאמר לנו כי התפנה חדר במחלקת אורתופדיה וכי סבתא שלי עתידה להיכנס בכל רגע.
לאחר המתנה נוספת של שעתיים כאשר במהלכן ניסיתי מספר פעמים ללא הצלחה לברר ממה נובע העיכוב הנוסף נאמר לי לחכות ל"מירי" ליד הדלפק.
ניגשתי לדלפק וחיכיתי בסובלנות למירי אף על פי שהיא התעלמה ממני בתוקף, לבסוף כאשר תפסתי את תשומת ליבה היא פרצה בהליכה מהירה לכיווני ופקדה עליי לזוז ולחזור לחדר, אף על פי שנאמר לי מפורשות לחכות לה וכל שאר הזמן גם ככה הייתי בחדר.
כאשר ניסיתי לקבל אינפורמציה רפואית לגבי סבתי האחות הראשית מירי רק ציינה מספר פעמים שהיא המנהלת ואני בחור צעיר ושאני צריך להמשיך לחכות בשקט ולא היא לא תדבר איתי (חשוב לציין שבשום שלב לא הרמתי את הטון מעבר לסביר או גרמתי למהומה כלשהי, שאר הצוות הרפואי יוכל להעיד על כך) ויתרה מכך בסופו של דבר סירבה לתת לי אינפורמציה (קיבלתי אותו מאחות אחרת ששמה עליזה אשר עשתה עבודה נפלאה).

שלא תביני לא נכון אני מודע לעבודה המאוד קשה שכל הצוות הרפואי עושה במיוחד בימים אלו, אך אין זה נותן את הזכות למי שמציגה את עצמה בתור מנהלת בית החולים דה פאקטו להתייחס לחולים ו/או למלוויהם כהדיוטות חסרי זכות בסיסית לקבל אינפורמציה רפואית
הנוגעת ליקיריהם, אני מאוד מבקש שתדאגו להביא לתשומת ליבה של אותה אחות, "האחות האחראית מירי" מחדר המיון, שזוהי לא דרך להתייחס לבני אדם ובטח שלא המקום לפורקן רגשות תסכול אישיים כאלו ואחרים.

מייל זהה נשלח גם למייל המופיע באתר של איכילוב וכמו כן לאגודה לזכויות החולה, אבל הייתי מאוד שמח לקבל תגובה בפורום זה.

תודה מראש,
צ'רפ מארק
עלבון סוג הנזק :

בית חולים איכילוב שירות לקוחות

, תגובה:
נאווה קסוטו - ממונה על פניות הציבור במרת"א שם ותפקיד:
לכבוד
מר מארק צ'רפ
במייל [email protected]

מר צ'רפ הנכבד,

הנדון פנייתך העוסקת ביחסה של אחות כללית במלר"ד מרת"א

פנייתך התקבלה ביחידה לפניות הציבור בתאריך 3.2.13, באמצעות אתר צרכנות TLUNA.CO.IL . בפנייתך הינך מלין על יחסה של אחות הכללית מירי. את האחות פגשת בעת שליווית את סבתך, שהתקבלה שם לטיפול עקב שבר בצוואר הירך. בתום הליך בדיקה, נתבשרתם כי סבתך תועבר לאשפוז במחלקה. שעתיים נוספות חלפו בהמתנה להעברה המיוחלת. נמסר לך כי עליך להמתין לשיחה עם האחות הכללית. לדבריך, כאשר נגשת אליה, כדי לקבל מידע בנוגע להעברת סבתך, נענית בכעס ונדרשת לשוב לעמדתך לצד סבתך. יחסה של האחות הכללית נחווה על ידך כתוקפן ובוטה.

ראשית ברצוני להודות לך על ההבנה שגילית במכתבך לעומס עמו התמודד צוות המלר"ד. חדר המיון במרכז הרפואי ת"א, הינו חדר המיון העמוס ביותר בארץ נכון להיום. עומסים כבדים יוצרים לחץ גדול על הצוות המטפל וכן על מקבלי השירות. מכאן נגזרים זמני המתנה ממושכים יותר לפרקים. במקרה של סבתך לא כך היו פני הדברים. סיום הליך בדיקה וקבלה נעשו בתוך 3 שעות, מה שנחשב על פי כל הסטנדרטים כהליך מהיר. אשר לעיכוב שעתיים נוספות, לכך אתייחס בהמשך מכתבי.

בבדיקת האירוע למול האחות הכללית מירי, נמסר כי חדר מיון הזעיק אותה על מנת לסייע באיתור מיטה פנויה לסבתך מאחר וחטיבה אורטופדית הייתה בתפוסה מלאה. עוד נמסר כי בחור צעיר עומד ליד הדלפק ולא מניח לצוות לעבוד. פניות אחדות נעשו אליך, כדי שלא תשהה בתחנת האחות ותמנע מהפרעה לצוות בעבודתו. יחסך נחווה על ידי הצוות כמתנשא ומתעלם. האחות הכללית נגשה לראות את סבתך ולסייע במציאת פתרון.

לדבריה, הסדירה מיטה לסבתך במחלקת טראומה. כאשר נגשה למיטתה כדי למסור את הפרטים, נתקבל מידע חדש על כאבים בחזה. תלונה זו גרמה לעיכוב נוסף שעתיים, לצורך בירור קרדיאלי בדיקת רופא, ביצוע א.ק.ג ובדיקות דם. בשלב זה נגשת אתה לדלפק ודרשת תשובה מן האחות הכללית, זאת מבלי שהיית מודע להתפתחויות. האחות ביקשה ממך לסור הצידה מתחנת אחות, כדי לנהל את השיחה במקום שקט . חשוב לציין כי בתחנת אחות נמסרים פרטים על מטופלים ואין זאת אתי לאפשר נוכחות קהל במקום. בשיחה דרשת במפגיע מידע ואז הפעלת את האיפון שלך והצהרת כי בכוונתך להקליט את דבריה. האחות הכללית נגשה להסביר לך את הדברים, שכבר מסרה למשפחתך. אתה ענית לה באופן חצוף והמשכת לפעול כדי להקליט את דבריה האיפון. יחסך נחווה על ידה, כלא מכבד ולא מקובל. בתה של המטופלת ביקשה ממך לחדול ורצתה לעדכנך בפרטים להם לא היית מודע. מאחר והתמדת ביחסך הפוגעני כלפי האחות, היא מסרה לך שלא תמשיך לשוחח איתך בתנאים אלה. לבקשתך מסרה לך את פרטיה האישיים. אחר דרשה לסיים את המפגש.

לסיכום, העיכוב הנוסף נגרם עקב הופעתם של כאבים בחזה. כאבים שלא היו ולא דווחו קודם לכן. מיטה הוכנה לסבתך מבעוד מועד במחלקת טראומה על ידי האחות הכללית עוד טרם נוצר עיכוב זה. עוד אציין כי משמרת זו הייתה עמוסה במיוחד וחולים לא מעטים המתינו למיטה פנויה במחלקות השונות. יחסך לאחות הכללית היה לא מכובד.

אבקש לאחל לסבתך החלמה מהירה ובריאות טובה.

בכבוד רב,
נאווה קסוטו

ממונה על פניות הציבור

תגובה:
מתן הסבר
ואיחולים להחלמה מהירה.
פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה