פרטי התלונה

תלונות בזק בינלאומי

תלונות אינטרנט

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
מהירות גלישה לא תקינה באתרים בחו"ל נושא התלונה:
בריידו דימטרי שם/כינוי:
אזור תל אביב אזור:
שחם 40, רמת סיב, פתח תקוה כתובת:
תיאור הבעיה:
אני לקוח של בזק בינלאומי בשיחות בינלאומיות ואינטרנט. לפני כחודשיים בשיחה עם נציג שרות הלקוחות עודכן מבצע חדש בחשבוני למהירות גלישה של 2.5 Mbs. ככל הנראה אחרי הפעולה הזאת (או אולי בלי קשר) מהירות הגלישה באתרים שממוקמים בחו"ל נהיתה איטית מאוד. במיוחד הדבר נראה בצפיה ישירה ב-streaming
ביצעתי את הבדיקות הבאות במספר ימים עוקבים בשעות הערב:
1. הורדה מאתרים בארץ – מהירות ההורדה היתה תקינה כלומר-2.5 Mbs
2. הורדה מאתרים שמשתמשים ברשתות חכמות כמו CDN (youtube.com ) מהירות ההורדה היתה תקינה כלומר-2.5 Mbs
3. הורדה מאתרים אחרים בחו"ל (לדוגמא אתר רוסי vkontakte.ru ) - מהירות הורדה נמוכה מאוד – סביב 400Kbs
4. בדירת מהירות בעזרת טסט מהירות ב http://speedtest.net/ . באתר זה ניתן לבחור שרתים במקומות שונים בעולם – תמיד ביצעתי בדיקה בלפחות 10 שרתים שונים : באירופה,ארה"ב,אוסטרליה וישראל. כל התוצאות שקיבלתי באירופה, ארה"ב ואוסטרליה היו בין 200Kbs ל-800Kbs – ברוב המקרים 200 כלומר 10% מהמהירות שהובטחה לי. בשרתים בארץ תמיד קיבלתי מהירות 2.5Mbs.
5. שינוי קונפיגורציה בראוטר שלי ל-account ששייך ל-013 שגם הוא ברשותי וגם הוא מוגדר ל-2.5 Mbs . אחרי ההחלפה באותו רגע המהירות קפצה פי 5!!!

לפני כשבוע פניתי לנציג של המחלקה הטכנית שלא היה מסוגל לעזור – לכן ביקשתי לדבר עם המנהל וחזר אלי בחור בשם שאדי. עם שאדי דיברנו עד היום 5 פעמים שבמהלכם נתקלתי ברשימה ארוכה של תשובות חסרות כל היגיון. יש לציין ששאדי מאוד אדיב ואחראי , אך לא מועיל. אני מביא כאן את התמצית השיחות אך בכל מקרה אני אתם יכולים להאזין לשיחות שלי איתו ובמיוחד לשיחה בהתבצעה אתמול ב-14/09 בערב.

תמצית השיחות שלי עם שאדי:
תיארתי לו את הבעיה ואת הבדיקות שבצעתי – שאדי אמר שבזק בינלאומי לא מתחייבת למהירות של 2.5Mbs ושזו היא המהירות המקסימלית בתנאים אידיאליים אך גם אמר שבזק כן מתחייבת ברוב המקרים לספק את המהירות הנ"ל.אך לפי הבדיקות הנ"ל בזק בינלאומי בכל המקרים מספקת לי מהירות של 10-30% בלבד. שאדי הציע לי לשנות הגדרות בראוטר מ-breydoidm@014 ל-breydodm@IBezint.
כך עשיתי וחזרתי על כל הבדיקות הנ"ל 3 פעמים. בפעם הראשונה המהירות היתה טובה יותר , אך בפעמיים נוספות הבעיה חזרה בדיוק כפי שתיארתי אותה קודם.
בשיחה למחרת שאדי הציע לי לנסות את שירות הגיימר. שאדי לא הזכיר את העובדה שהשירות עולה כסף ואמר שננסה אותו ליומיים לראות האם זה פותר את הבעיה והגדיר לי את השירות.
לאחר הגדרת השירות חזרתי על כל הדיקות הנ"ל פעמיים בזמן שונה ואכן קיבלתי מהירות תקינה בכל הבדיקות הנ"ל. כלומר ראינו שהגדרת שירות הגיימר פותרת את הבעיה.
בשיחה הבאה עם שאדי אמרתי לו את זה והוא אמר ששירות הגיימר עולה כסף. אמרתי שאין לי צורך בשירות הספציפי הזה ואני בסה"כ מבקש לקבל את השירות שהובטח לי במחיר שהובטח לי ללא צורך בתשלומים נוספים. אמרתי שהבדיקות הנ"ל יחד עם העובדה ששינוי במערכות של בזק בינלאומי פותר את הבעיה מוכיחות ב-100% שהבעיה היא בצד של בזק בינלאומי. שאדי הסכים עם זה אך אמר שיש צורך לעשות בדיקות טכניות ולראות האם הכל תקין אצלי .



1. התשובה הזאת חסרת היגיות לחולטין כי אם בזק בינלאומי מסכימה שהבעיה היא בצד של בזק בינלאומי (כי איך אחרת שינוי הגדרות אצלכם במערכות היה פותר את הבעיה ושאדי מודה שזה נכון – הרי הוא רוצה למכור לי את השירות הזה) – אז מה עוד צריך לבדוק אצלי? אפילו ללא ההוכחה הזאת ומעצם הבדיקות שבצעתי לבד נובע שבזק מסיבה כלשהיא לא מספקת גלישה מהירה לאתרים בחו"ל
2. אם יש בדיקות שצריך לבצע אני אשמח לשתף פעולה , אך לא ברור מדוע בטיפול של שבוע ימים הבדיקות המסתוריות האלה עדיין לא בוצעו!!! במקום זה בעצם ניסו למכור לי שירות בתשלום נוסף בשביל לספק לי את מה שהובטח גם ככה מהתחלה.
3. מה פירוש הדבר "ברוב המקרים המהירות היא אכן 2.5 " ו"2.5 זאת לא מהירות מובטחת אלה שהמהירות היא עד 2.5 " ? אז למה רק 2.5 ולא 25 או 250? הרי בכל מקרה זה לכל היותר. ברור לכל אדם בר דעת ש-10% מהמהירות שהובטחה בכל הבדיקות זה שירות לא סביר.
ב-16.09 חזר אלי בחור בשם איימן ואמר שהוא רוצה לבדוק את המהירות. הוא טען שמבחינצ בזק בינלאומי בדיקה אמינה נחשבת לבדיקת הורדה ישירה באתרים הבאים: ubuntu.com, microsoft.com, hp.com, youtbe.com. חיפוש פשוט ב-google מראה שלכל האתרים הנ"ל יש mirrors בארץ וחלקם ב- CDN , לכן הבדיקה הזאת היא למעשה בדיקה באתרים בארץ.
איימן פסל את הבדיקה שלי ב-speedtest.net בטענה שהסיבה לאיטיות בו היא שאתר לא מסוגל לתת לי את המהירות האמיתית. אבל הבדיקות שרשומות לצעלה מוכיחות שזה לא נכון, איימן גם פסל את הצפיה הישירה בטענה שבזק לא מתחייבת לתת מהירות תקינה בצפיה ישירה!!!! נכנסנו עם סיימן לשלושה אתרים שרירותיים ב-google לבדוק הורדה - בכולם ההורדה היתה איטית מאוד. כשהוא ראה את זה הוא אמר שלא יכול לדבר איתי יותר וסיים את השיחה.
בזק צריכה לאפשר לי לגלוש במהירות שהתחייבה עליה פתרון נדרש :

בזק בינלאומי שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה