פרטי התלונה

תלונות אמפא

תלונות עוד במוצרי חשמל

תלונות מוצרי חשמל וצילום

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
מכירת מזגן פגום על ידי מפיץ וסירוב למתן טיפול נאות נושא התלונה:
‏יום שישי ‏24 ‏אוגוסט ‏2007 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
המסגר 9 תל אביב כתובת:
ראשי לפניות סניף חברה:
תיאור הבעיה:

א.ג.נ,
הנדון: מזגן מסוג SPECTRA בעל שני כוחות סוס – התראה.
1. בתאריך 24 באוגוסט 2007 רכשה הח"מ מערכת מיזוג אוויר מסוג SPECTRAבעל שני כוחות סוס מחנות חשמל חצי חינם שכתובתה רח' האורגים 16 אזה"ת אשדוד (להלן:"החנות").
2. הח"מ הינה אישה קשת יום אשר ניסתה לשפר את טיב חייה ועל כן חסכה זמן רב בכדי לרכוש מערכת מיזוג זו, אשר הגיעה לסכום נאה של 2700 ש"ח.
3. משום כך, המחיר שדרשו בחנות לשם התקנת מערכת מיזוג האוויר היה יקר לטעמה ולכן, פנתה למספר רב של מתקנים בתקווה למצוא הצעה סבירה יותר בין טכנאי מיזוג האוויר בעיר מגוריה ומחוצה לה.
4. עקב היות התקופה עמוסה לטכנאי מיזוג האוויר נאלצה הח"מ להמתין מספר ימים בין הגעת טכנאי אחד לאחר בעוד הם פוקדים את ביתה ונותנים לה הצעת מחיר להתקנה.
5. בתאריך 3 בספטמבר 2007 הותקנה מערכת מיזוג האוויר וזאת באמצעות טכנאי מיזוג אוויר ותיק בתחומו.
6. בסיום ההתקנה הפעיל המתקין את היחידה המותקנת על הקיר (להלן: "המזגן") וגילה כי אינה תקינה, דבר שלא היה קשה להבחין בו גם ללא הבחנתו המקצועית. כמויות המים שניגרו מהמזגן היו כאלו שאינן מביישות יום גשום והרעש שיצא ממנו החריש אוזניים.
7. הח"מ פנתה עוד באותו היום אל החנות כשהיא מגוללת את הסיפור באוזנם, שם בתשובה עודכנה הנ"ל כי הם יפנו אליכם בבקשה שאתם תצרו עימה קשר טלפוני שיביא בסופו לפתרון הבעיה.
8. חרף התחייבותם זו וחרף מספר שיחות טלפוניות נוספות אליהם, לא יצרתם קשר טלפוני עם הח"מ וזו בהמלצתם פנתה בעצמה אל שירות הלקוחות שלכם בבקשה כי תגיעו, תבדקו את המזגן ותפתרו את הבעיה, בכדי שתוכל במהרה להנות מפרי כספה.
9. ואכן נשלח אל ביתה טכנאי אשר ציין כי הבעיה מורכבת וכי המלצתו תהיה להחליף את כל המזגן. בסמוך לעזיבתו פנתה הח"מ אליכם ועודכנה כי מאחר ומדובר בבעיה מורכבת נדרשת בדיקה של טכנאי נוסף.
10. טכנאי נוסף נשלח, זה המליץ כי יש להחליף את החלק הספציפי במזגן שאינו תקין ולא את כל המזגן. הטכנאי ציין גם כן, כי עקב העובדה שהמכשיר נרכש מקולקל, אתם אינכם הכתובת להחלפתו.
11. הח"מ פנתה אל החנות פעם נוספת ואלו הציעו כי תפרק את מערכת המיזוג ותביא אותה למשרדם, כששאלה מה בדבר עלויות ההתקנה ציינו כי אין הדבר נוגע אליהם.
12. משחשה כי קלו כל הקיצים, פנתה הח"מ אל בנה בתקווה שהאחרון יצליח לעזור לה לעבור את מסכת הבירוקרטיה וכי אולי הוא לא ייפול על אוזניים ערלות.
13. בנה יצר קשר עימכם וביקש שתחליפו את כל המזגן ולאחר מכן פנה באותה בקשה אל החנות וזאת עקב הצהרתו של הטכנאי כי המכשיר נרכש מקולקל ואתם אינכם הכתובת לפתרון הבעיה. הפקידה בחנות הבטיחה לנסות לעזור ואמרה כי תפנה אליכם.
14. לאחר מספר ימים חזרתם אל בנה של הח"מ וציון כי הדברים נבדקים וכי תשובו כשיהיו לכם תשובות. שיחות טלפוניות רבות התנהלו בין כל הצדדים. בסופה של המתנה התקבלה תשובה על ידי נציגה שהזדהתה כמנהלת כי מנהל האזור החליט שלא להחליף את המזגן כולו.
15. בנה של הח"מ פנה אל מתקין המזגן והתייעץ איתו בנוגע לחלק הספציפי שבחברת השירות מבקשים להחליף, האחרון המליץ לבקש כי אם החלק יתקלקל שוב אחרי התיקון אז יהיה עליהם לדרוש את החלפת המזגן כולו כי יתכן וחלקים אחרים במזגן פגומים גם כן.
16. בייאושם החליטו, הח"מ ובנה, להציע הצעת פשרה כי יוחלף החלק המקולקל הספציפי במזגן ואם המזגן עדין לא יפעל כהלכה יוחלף כל המזגן, הבטחתכם שוב לבחון את ההצעה ולחזור עם תשובה.
17. בנה של הח"מ נסע לחו"ל וע"כ פניתם לח"מ, אמרתם לה כי בנה ביקש אחריות לכל החיים (???) וכי הדבר לא מקובל עליכם,מאידך אתם מוכנים לתת אחריות מיום תיקון המזגן קרי, מיום החלפת החלק המקולקל.
18. ב 16/10/07 כשחזר בנה של הח"מ מחו"ל יצר עימכם קשר וציין כי הוא מקבל את הצעתכם וכי הוא מבקש לדעת מתי יגיע הטכנאי בכדי להחליף את החלק ולתת את האחריות מיום תיקון המזגן ואילך למשך שנה?.
19. הנציגה בשירות הלקוחות ציינה כי לא קיים רישום להסדר שכזה במערכת שלכם, לאחר שבנה של הח"מ שאל אותה "הכיצד זה יתכן?" היא בקשה לברר את הנושא ולאחר מספר דקות ארוכות של המתנה חזרה אליו וציינה "אין לך מה לדאוג יש לך אחריות מיום קנית המכשיר?". בנה של הח"מ נותר בהלם, כשהבין שעל אף התקופה הארוכה שעברה ועל אף אין ספור השיחות שביצע דבר לא השתנה מאז שיחתו הראשונה עמכם.
20. מיד כשהסביר שוב במה דברים אמורים, התנצלה הפקידה ואמרה שהיא התבלבלה ואכן האחריות תינתן למשך שנה שלמה מיום התיקון כפי שסוכם טלפונית. מאושר שסוף סוף נפתרה הבעיה על אף שלא בדרך האידיאלית, שאל מתי יגיע הטכנאי, בתשובה נאמר לו כי היא יחזרו אליו עם תאריך מאוחר יותר.
21. ביום 29/10/07 יצר שוב בנה של הח"מ קשר עמכם, השיחה נותקה ולא מצאתם לנכון לשוב אליו.
22. בתאריך 01/11/07, התקשר שוב בנה של הח"מ אליכם, הפקידה בצד השני טענה כי לא היו דברים מעולם וכי לא הובטח שום דבר כזה, שלא מדובר באי הבנה אלא ברעיון שהועלה על ידם נידון והוחלט שלא לאשר אותו.
כששאל איך יכול להיות שאתם מסרבים למשהו שהיה ביוזמתכם, שאתם הצעתם, לא נענה, אך צוין כי החלק אינו קיים במחסניכם ובגלל זה בחרו שלא להתקשר ולקבוע תאריך התקנה.
23. בנה של הח"מ, באותה השיחה ציין כי מבחינתו עשה את המקסימום שניתן לצפות מלקוח שנפגע וכי אינו מתכוון להתקשר אליכם שוב וכי הוא מצפה שיחזרו אליו עם תשובה כלשהי בטרם הוא פונה לערכאות.
24. ביום 15/11/07, בנה של הח"מ יצר עימכם קשר פעם נוספת ושוב קיבל תשובה כי החלק האמור לא נמצא במחסני החברה וכי תיצרו עימו קשר כשחלק זה יגיע לארץ.
25. עד לכתיבת שורות אלה טרם התקבלה תשובה כלשהי מכם או מהחנות. הח"מ רואה בחנות ובכם אחראים לעוגמת הנפש, ההוצאות המיותרות ולעובדה כי מותקן לה פסל בסלון במסווה של מערכת מיזוג.
26. יושם אל לב, כי הח"מ לא התכוונה לרכוש מוצר פגום ולא שילמה עליו ככזה. מכירת מוצר פגום בעלות של מוצר חדש ותקין הינה הונאה שגובלת בניצול תמימותה של לקוחה מבוגרת וחסרת אמצעים.
27. הפניית הח"מ אליכם במקום לשלוח אל ביתה מתקין מזגנים שיחליף את המזגן ויתקין במקומו מזגן חדש מבית היצרן וזאת על התשתית הקיימת, נוגדת את חוק הגנת הצרכן ומחזקת את טענותיה כלפי החנות .
28. לחלופין החלטתכם, על אף המלצתו של הטכנאי הראשון שפקד את בית הח"מ, שלא להחליף את המזגן, כשהחלק המקולקל אינו בנמצא וכי עד התקנתו תקופת האחריות המקורית הולכת ואוזלת גם היא עוולה.
29. בסופם של דברים יצוין כי מזגן הוא מוצר שללא התקנתו לא ניתן לדעת האם מדובר במוצר תקין או לא ולכן אין הגיון וחצי הגיון בטענה שניתן להפריד היום (לאחר ההתקנה) בין המוצר עצמו לעלות התקנתו.
30. יצוין ולא בשולי הדברים, כי הח"מ חשה כי עתה היא ניצבת מול שוקת שבורה וכי כל ניסיונותיה להגיע לכדי פשרה בדרכים של נועם וויתור מצידה העלו חרס בידיה ולכן היא מצפה לקבל את התייחסותכם למכתב זה לא יאוחר מיום 09/12/07, לאחר תאריך זה תכלכל הח"מ צעדיה לפתרון הבעיה.
כספי סוג הנזק :
החלפת המזגן בחדש והתקנתו על התשתית הקיימת על ידי טכנאים של החנות פתרון נדרש :

אמפא שירות לקוחות

, תגובה:
מנהלת קשרי לקוחות שם ותפקיד:
הנדון: סיכום טיפול בלקוח מוטי פנייה 26542 - מזגן ספקטרה

תודה לך על פנייתך .
תגובה:
בתאריך 16 בדצמבר 2007 ביקר טכנאי שלנו בבית הלקוח וטיפל במזגן.

תוקף האחריות למזגן שברשות הלקוח הוא עד לתאריך 16 בדצמבר 2008 (הארכה של שנה).

שוחחתי עם הלקוח - הלקוח מרוצה .
אני שמחה לשרתך בכל עת.
בברכה,
פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה