פרטי התלונה

תלונות בית חולים קפלן

תלונות רפואה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
יחס מזלזל מצד רופאת נשים נושא התלונה:
‏יום שישי ‏04 ‏ינואר ‏2008 תאריך האירוע:
אזור השפלה אזור:
תיאור הבעיה:
אני נמצאת בשבוע ה-34 להריוני הראשון. אתמול בערב התעורר אצלי חשש לטיפטוף מי שפיר, בעקבות כך פניתי לביקור רופא וקיבלתי הפנייה לבית החולים. הגעתי למיון יולדות בקפלן- זהו בית החלים שעד כה תיכננתי ללדת בו. במיון התקבלתי במהרה ונעשו לי הבדיקות הנדרשות על ידי הצוות הרפואי. הבעיה החלה כאשר הגיע הזמן להבדק על ידי הרופאה התורנית ד"ר יעקובוביץ' אירינה. זכיתי ליחס מזלזל ומשפיל במיוחד. הרופאה זלזלה בחשדות שלי, דיברה נורא בשקט וכשביקשתי ממנה לחזור על דבריה היא התעצבנה. עשתה פרצופים על כל תשובה, שאלה והערה שלי. התנהגה בקוצר רוח כאילו שאני מפריעה לה ומפרידה בינה לבין המנוחה המיוחלת. לא זכיתי לשום הסבר לשום ניסיון להעמיד אותי על טעותי להסביר לי איך לזהות להבא ירידת מים מוקדמת או צירים מוקדמים. ההרגשה שניתנה לי היא שאני ממש טיפשה שפניתי מבלי שיש בעיה של ממש. לא נעשה שום ניסיון להבין שזהו הריון ראשון ולידה ראשונה ושאיני יודעת לזהות ירידת מים אמיתית או צירים אמיתיים. לא הייתה כלל הזדהות. בשלב הבדיקה, הרופאה הייתה אגרסיבית. עברתי עשרות בדיקות ואגינליות פולשניות ומעולם לא הרגשתי כאבים כאלה חזקים בעת הבדיקה. לא יכולתי להתמודד עם הכאב והרופאה בכלל לא ידעה לבדוק אותי. היא ביקשה מרופא נוסף בשם דר' דב בראון להצטרף ולבדוק אותי. שניהם עמדו מעליי והתוכחו והכאיבו לי: הוא צעק שאינו מצליח לראות צוואר רחם, היא צעקה שהיא מבקשת ממנו להסתכל. הסצינה הייתה כואבת, מלחיצה ולא ברורה בכלל. לבסוף זכיתי לנזיפה על כך שלא פניתי בזמן, לא הוסבר לי דבר ואני פשוט ברחתי משם מבלי לשאול דבר כי הרגשתי כל כך מושפלת שכל מה שרציתי זה לבכות.
הסצינה הייתה פשוט אבסורדית: הייתי במצב חשוף, ערומה, חוששת, לא מבינה. דואגת לבריאות התינוק שלי ושל עצמי. סומכת על הרופא המקצועי שעומד מולי ודווקא ממנו זכיתי ליחס מזלזל.
ברור לי שרופאים נאלצים להתמודד עם שעות עבודה קשות ותנאי עבודה לא קלים. אך לטעמי לא צריכה להיות שום סיבה לחוסר הרגישות ולזלזול שקיבלתי מד"ר יעקובוביץ'.
כרגע אני כבר לא חושבת שאני אלד בקפלן, כי מאוד מדאיג אותי להתקל ביחס כזה ברגע האמת.
עוגמת נפש סוג הנזק :
נזיפה ברופאה ולקח עתידי פתרון נדרש :

בית חולים קפלן שירות לקוחות

, תגובה:
דנה קידר-מנהלת מח' שיר שם ותפקיד:
הנהלת המרכז הרפואי קפלן וחטיבת נשים ומיילדות רואה חשיבות רבה במתן שירות איכותי ואדיב לכל המטופלים. לפיכך הצטערנו ללמוד כי הביקור במיון יולדות לוו בתחושות כמתואר בתלונה. התלונה הועברה מיידית לבדיקה עם הנוגעים בדבר. בתום הבירור נשיב ישירות לגברת ווסקר. תגובה:
תקויים שיחת הבהרה עם הנוגעים בדבר פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה