פרטי התלונה

תלונות ארוקה

תלונות משקפיים

תלונות קניות

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
אי רצונה של החברה לבצע ביטול עסקה באשראי לאחר 10 דקות של קנייה ועקיפת החוק בדרך לא דרך נושא התלונה:
לוי הילה שם/כינוי:
‏שבת ‏14 ‏מאי ‏2011 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
קניון גבעתיים, גבעתיים כתובת:
סניף גבעתיים סניף חברה:
תיאור הבעיה:
אתמול בתאריך ה 14.05.11 בשעות הערב ניגשתי יחד עם בעלי לסניף אירוקה בקניון גבעתיים,
ביצענו קנייה של משקפי שמש, תוך כדי יידוע המוכרת כי משקפי השמש הן לצורך הפיכתן למשקפי שמש- ראייה.
בסניף הציעו לי לבצע אצלם את הפיכת משקפי השמש ל- שמש-ראייה, אך מכיוון שלא יכלו להתחייב על זמן נמוך מ 14 ימי עסקים לא יכלתי לבצע את ההפיכה לשמש- ראייה בסניף אירוקה,
(את משקפי השמש אנו צריכים לעוד שבועיים לצורך נסיעה לחול), לכן קנינו את משקפי השמש שאהבנו באירוקה והלכנו לחנות באותו הקניון (קניון גבעתיים) קומה אחת מעל , שעושה את
הפעולה - הפיכה לשמש- ראייה, ומוכנה להתחייב על זמן ימי עסקים מועט יותר.
כאשר הגענו לחנות המוכרת הסבירה שהמשקפיים שמכרו לנו באירוקה אינם מתאים לפעולה זו
( אין להן הברגה בעדשה) , ולכן תוך 10 דקות מרגע הקנייה ניגשנו לסניף אירוקה על מנת לבטל את העסקה שבוצעה באשראי, מכיוון שלא מצאנו משקפי שמש שמתאימים לצרכים שלנו.
מיד עם בקשה זו " זכינו" להשפלות, התנהגות בלתי הולמת, יחס מחפיר וכל זה נעשה לעיניי כ 10 עוברי אורח בחנות, מה שהשפיל וגרם למבוכה גדולה מצידנו יחד עם עצבים.
גם כשהסברתי למוכרים שהמשקפיים נרכשו לפני 10 דקות, והעסקה בוצעה באשראי, ושיידעתי את המוכרת שאני מתכוונת להפוך אותם למשקפי שמש-ראייה והמוכרת לא טרחה לציין בפני שהן אינן מתאימות לכך, לא הסכימו לבטל או לפחות לנסות לעזור, אלא הסכימו לתת זיכוי- אליו אין לי צורך כי לא היו משקפיים המתאימות לצרכים שלי או של בעלי.
המוכרת והמוכר דאגו להציג לי מסמך שהיה מוחבא בצד (לפי דעתי הוא עוקף את החוק)
כמובן שלא טרחו לציין בפני את העובדה הזו לפני הרכישה.

מצ"ב המכתב כפי שהוא מופיע באתר אירוקה :

"
תחולת תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) על משקפי שמש
תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התשע"א 2010 - קובעות רשימה של עסקאות לרכישת טובין או שירותים אשר רק לגביהם תחול זכות הביטול. משקפי שמש אינם מהווים קטגוריה נפרדת ברשימה זו.
עולה השאלה האם המוצר נמצא בקטגוריה הכללית של: "טובין הארוז באריזתו המקורית ובלבד שאריזתו לא נפתחה ע"י הצרכן". אריזה מקורית הנה חפץ וכל חומר שהוא המשמש את היצרן או היבואן, כעטיפה למוצר שייצר או ייבא ושאינו מהווה חלק בלתי נפרד מהמוצר ואינו חיוני לצורך השימוש במוצר. לעמדת ארגון אמון הציבור, ככל שמשקפי השמש הנמכרים בסניפי אירוקה אינם ארוזים באריזה מקורית, הרי שאינם מהווים מוצר הארוז באריזתו המקורית ועל כל לא חלות עליהם התקנות.
בברכה, עו"ד מיטל גניגר, מנהלת בקרת מחויבים.
העתק: עו"ד עינת ברכה, סמנכ"ל ור' המחלקה המשפטית. "
אחד המשפטים בתקנון שלהם "מאשים" את הצרכן, שכן חברת אירוקה לא מוכרת משקפי שמש באריזתם המקורית, הרי שמבחינת הלקוח האריזה אותה מקבל הלקוח מאירוקה זוהי אריזתו המקורית של המוצר, ובדרך זו היא "עוקפת את החוק" , שכן כפי שציינו בפני גם המוכרים בחנות וגם בחורה משירות הלקוחות של אירוקה שזוהי " המדיניות " של אירוקה, ואם זוהי המדיניות שלה אם כך, המדיניות של אירוקה אינה תואמת למדיניות של מדינת ישראל.
כספי סוג הנזק :
ביטול העסקה באשראי ופיצוי בשל עוגמת הנפש שנגרמת פתרון נדרש :

ארוקה שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה