תלונות אחוזת זמארין

אחוזת זמארין - חופשת אימה נושא התלונה:
אזור הצפון אזור:
23 מאי 2012
הנידון: מופע הקולנוע של "אחוזת זמארין"
סיפורה של חופשת אימה

ההזמנה
בחודש אפריל האחרון, בת זוגי ואני החלטנו להתוודע למקום חדש ולבלות בו שלושה ימי אירוח וספא מפנקים ורגועים ברמת חמישה כוכבים. מצאנו את ”אחוזת זמארין" דרך מספר פרסומים שלהם באינטרנט. בשיחת הטלפון שערכנו ביקשנו את הסוויטה המפוארת והיקרה ביותר במלון. הוצעו לנו שתי סוויטות: האחת גדולה ומפנקת בת שני חדרים ללא ג'קוזי והשנייה בת חדר אחד בגודל של הסוויטה הראשונה ובה ג'קוזי מפנק.

ההגעה
הגענו ביום שני, 2 אפריל, בשעה 17:00 עייפים ומשוועים לחופשה המפנקת הממתינה לנו. נכנסנו בדרך צרה מאד בין שני מבנים ישנים למגרש חניה צר, קטן וריק לחלוטין, כאשר בכניסתנו לסמטה הצרה (המהווה את מגרש החניה של המלון ״המפואר״) יצא מולנו אמבולנס לוויות של חברת קדישא... הסתכלנו זה על זו בתמיהה ורק מאוחר יותר התגלה לנו כי ה״ אחוזה״ שוכנת בצמוד למבנה המועצה הדתית של זיכרון יעקב, ומגרש החנייה הינו חנייה משותפת כאשר את המתים, שלא נדע, מעבירים דרך שם... ביזארי!

קבלת הפנים
תוך נסיון ההתאוששות שלנו ממחזה האמבולנס שראינו, הגענו ליעדנו. קיבלה את פנינו פקידת קבלה צעירה, וביקשנו ממנה לקרוא לאדם שיעזור לנו עם המזוודות. הבחורה הסבירה כי היא העובד היחיד במלון בשעה זו. להזכירכם השעה היא 17:00... הבחורה הציעה ש״אם כבד לנו״ היא תוכל לעזור לנו לסחוב... כמובן שהחלטנו לוותר על הרעיון, ועלינו לחדרינו, גוררים 3 מזוודות ותיקים דרך שביל צר, על פני ביתנים מוזרים ונכנסים למבנה ישן ומוזנח ללא מעלית, סוחבים את המזוודות לקומה השנייה ולסוויטה הנכספת. הגענו למנוחה ולנחלה בסוויטה שלנו...

החדר
בכניסה ל״סוויטה המפוארת" של "אחוזת זמארין" היוקרתית, עצרה אותנו פקידת הקבלה במסדרון, הצביעה על מסעף החשמל של הקומה מחוץ לחדר, ואמרה לנו כך (גבירותיי ורבותיי נא לשבת) : ״אמורים להיות מים חמים, אך אם יגמרו לכם באמצע המקלחת תדליקו את הדוד, המתג נמצא כאן במסדרון״..... ופתחה את דלת הסוויטה.
הדלת נפתחה וראינו חדר גדול וארוך, ריק לחלוטין למעט ספה, כורסא ולצידה שולחן נמוך. אמצעי התקשורת היחידי בסוויטת חלומותינו היה טלוויזיה קטנה ואומללה. חדר השינה נראה כחדר רפאים: מיטה, שתי שידות ערומות , מראה השעונה על שולחן מאולתר שעוד רגע מחליקה ומתנפצת לרסיסים וחדר אמבטיה קטן וצר.

המלון
לאחר שהתאוששנו מההלם, ביקשנו מפקידת הקבלה שתתקשר לאחראית, איתה הזמנו את החופשה, כדי לוודא שאנחנו בסוויטה הנכונה והתברר שזו אכן "הסוויטה". ביקשנו להביא לנו את מפתחות החדרים האחרים כדי למצוא חדר ראוי. הפקידה אכן עברה איתנו חדר חדר ומצאנו קומה ריקה, וחדרים ללא אורחים כלל... בסיור נכנסנו גם לסוויטה השנייה שהוצעה לנו בזמן ההזמנה בעלת הג'קוזי. מצאנו חדר קטן ודחוס אף יותר מהסוויטה שקיבלנו, וה"פאר" היחיד שבו היה חדר אמבטיה גדול ובו ג'קוזי. החדר ירוד ברמתו, לא מתאים לתואר "סוויטה" כלל ולא מתקרב לחדר במלון ממוצע בישראל.
כפי שציינו, עברנו את כל שאר החדרים בקומה, כולם ריקים כמו המלון כולו, ומצאנו אותם לא ראויים אף יותר. מתוסכלים ומיואשים, החלטנו לחזור לחדר הראשון שהוצע לנו, לעשות צ'ק אין וללכת לנוח מהחוויה ההזויה בה אנו נמצאים.
צ'ק אין
ירדתי לעשות צ'ק אין, ובאופן מפתיע נדרשתי לשלם מראש את כל התשלום כולל טיפולי הספא ליומיים הבאים. מסרתי את כרטיס האשראי לפקידת הקבלה ואז קרה דבר מוזר: הפקידה חייבה את כל סכום השהייה והטיפולים מראש, 2,000 שקלים, בכרטיס האשראי וביקשה שאחתום על הספח... אני בענף התיירות מעל 20 שנים ולא שמעתי דבר כזה. אמרתי שנהוג לתת את כרטיס האשראי כביטחון ולחתום ביציאה מהמלון אך הפקידה התעקשה שיש לה הנחייה לחיוב הכרטיס במלוא הסכום ועלי לחתום במקום על הספח.

סיום החופשה
חשדי עדיין לא התעורר מרוב עייפות , חתמתי, יצאתי לסמטה ועליתי לחדר. כאשר הגעתי לחדר מצאתי את בת זוגי בפנים אפורות יושבת על קצה הספה ומבקשת ממני לבחון את החדר היטב לפני שפורקים את המזוודות וכך עשיתי.... בלי להכביר במילים ותיאורים מעייפים, לאחר כשעה של דיונים ומבוכה והתלבטויות, ללא שנגענו בדבר, ללא שישבנו על המיטה, ללא שפתחנו אף ברז מים, לא התקלחנו ולא הזזנו בחדר דבר, החלטנו שהמקום אינו בשבילנו וכאן לא נבלה שלושה ימים מפנקים....

ה-פ-ת-ע-ה
ירדתי ללובי כדי לבקש מפקידת הקבלה החזר כספי ולהחזיר לה את המפתח, והנה הפתעה חדשה.... איש לא היה שם.... העובדת היחידה של המלון עזבה גם היא ונותרנו לבדינו במבנה, ללא יכולת לשוחח עם אף אחד... בחדר לא היה טלפון והחלטנו להימלט על נפשנו. גררנו את המזוודות חזרה לרכב, חיפשנו נואשות עם מי לשוחח והתקשרנו למספר חרום אשר מצאנו על דלת הקבלה. נענינו על ידי שרות הודעות ולאחר כמה דקות המתנה הזויות ב"סמטת המתים", חזרו אלינו טלפונית ואז התנהלה שיחה בה הסברנו כי איננו יכולים לשהות במקום הזה, הוסבר לנו שבמלון זה נהוג להשאיר את הלקוחות לבד, ללא איש צוות נוכח, קיבלנו הטפת מוסר כי בילינו כבר בחדר מספר שעות רב (...!!!) וכי לא ניתן להחזיר את כספנו וגם לא חלק מכספנו כי המלון מלא וההזמנה שלנו גרמה לאיבוד הזמנה אחרת של לקוחות נוספים...

למרות שקרים אלו השארנו הודעה שאנו מבקשים לשוחח עם מנהל המלון והודענו שאנו עוזבים. באחריות רבה נעלנו את חדרנו (ואת דלת הקבלה שהושארה פתוחה משום מה) השארנו את מפתחות החדר על שולחן פקידות הקבלה, תוך פתרון לולייני כי מצאנו חלון פתוח עם סורגים בדיוק מעל שולחן הקבלה ובמיומנות רבה היטלנו את המפתחות אל מרכז השולחן ( מזל שאני שחקן כדורסל לשעבר)...... וברחנו כל עוד נפשנו בנו מסמטת המועצה הדתית פן ניתקל באמבולנס נוסף בדרכו לבית הקברות.

אם כך לוח הזמנים המדויק ל"בילוי" שלנו באחוזת זמארין:
17:00 הגעה עם הרכב לחנייה
17:15 כניסה לסוויטת חלומותינו
18:10 יציאה מבוהלת מחוויה בסרט של היצ'קוק וטלפונים לבתי מלון ברחבי הארץ.
20:00 הגעה לחופשה המפנקת, במלון בית שלום אשר במטולה. חיפשנו נואשות מלון פנוי ברמת ספא גבוהה ואכן מצאנו אחד כזה רק במטולה שם בילינו 3 ימים נפלאים!!!

הנהלת המלון
למרות בקשתנו איש לא התקשר בערב ולא למחרת בבוקר. למחרת בצהריים התקשרנו למלון, לאחר שציפינו לשיחה ממנהל המלון או לפחות מאחד אנשי הצוות ולא נענינו. שוחחנו עם רקפת, פקידת הקבלה אשר לקחה את ההזמנה המקורית שביצענו והתנצלה שאיש עדיין לא יצר קשר והבטיחה כי אחד מהמנהלים, כנראה מנהל בשם חיים, יצור עימנו קשר ב 24 שעות הקרובות... כצפוי, חיים לא התקשר ולא התכוון להתקשר...
עד שעת כתיבת מכתב זה חלפו 1200 שעות ועדין אנו ממתינים לשיחת הטלפון!

סיכום
אני מנהל בענף התיירות שנים רבות. במסגרת תפקידי לנתי במלונות פאר סביב העולם. מעולם לא חויבתי ב-2,000 שקלים עבור שעה אחת במלון 2 כוכבים ירוד ועלוב המכנה עצמו אחוזת ספא בדרך ברורה של ניצול חד פעמי של אנשים תמימים והונאה לשמה של אורחים שלא ניצלו דקה במלון ולא השתמשו בטיפולים עבורם שילמו....

אנו מגנים באופן חריף את רמת המקום, איכותו הירודה ותיאורו המטעה באינטרנט, את הסכנה בהלנת אורחים ללא יכולת לצור קשר מהחדר עם איש צוות (כי אין טלפון בחדר ) וכי פשוט אין למי להתקשר. אך בעיקר אנו מזועזעים מהזלזול הבוטה באורח לא מרוצה שלא שהה אפילו דקה במיטת החדר או שנייה במקלחת המלון , דרש שיחה עם מנהל המלון ולא קיבל שום התייחסות. מייד כאשר עבר כרטיס האשראי שלנו נעלמו עקבותיהם של אנשי הצוות, הבטחות לשיחה מיוחלת לא קוימו, והרגשנו מרומים. פשוט חווינו תרגיל עוקץ עליו נכתוב בכל במה כדי למנוע מאנשים תמימים אחרים ליפול למלכודת זו.

עידן האינטרנט מאפשר למקומות דוחים כאלו, בניהול פושע, להטעות אנשים תמימים.... אך האינטרנט גם מאפשר לאנשים תמימים כמונו להזהיר אנשים תמימים אחרים בקלות יחסית ובהנפת קולמוס. חלפו חודשיים בהם המתנו לשווא לשיחה בסיסית של הגינות, להחזר כספי מלא או חלקי ולהתייחסות או התנצלות על היחס המחפיר. לשווא חיכינו!

אנו נמתין עד 31 במאי בלבד!
במידה ולא תגיע התייחסות או החזר כספי מלא או חלקי מוסכם, החל מ- 1 ביוני פנייתי תועבר לחברות תיירות, ולעיתונים ואתרים לתיירות, מלונאות והגינות.
משימת חיי תהיה שלא תפגעו באנשים נוספים!