פרטי התלונה

תלונות לחמן

תלונות עוד במכללות

תלונות מוסדות לימוד

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
החזר כספי נושא התלונה:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
שמי אור אבו ואני תלמידה אשר מתחילה סימסטר שלישי במוסדכם.
ברצוני להעלות על הכתב (כי לצערי זו הדרך היחידה) את כל תלאותי שעברתי איתכם.
ראשית סיפורי איתכם החל בפברואר שנה שעברה כאשר התחלתי ללמוד בסניף באר שבע – מקום נהדר ששם לא היו שום בעיות.

הכל התחיל כאשר רציתי להמשיך ללמוד השנה הזו והטרטור התחיל כבר מההתחלה:
לא רציתי להגיע ישירות אליכם והחלטתי לעשות מה שנקרא "סקר שוק" בכל בתי הספר אליהם פניתי טלפונית ניתן לי מידע מלא על מועד תחילת קורסים, מיקום וכמובן לא חסכו גם לנקוב במחיר. כאשר פניתי ל"לחמן" סירבו לתת לי מידע בתואנה כי המידע ניתן רק לאחר ייעוץ אישי מה שמסתבר כשטות אחת גדולה וזה הוא רק עוד תרגיל מכירתי אחד גדול.

הסכמתי להגיע לפגישה כיוון שזכרתי שאמרו לי שאם אני ממשיכה ללמוד אצלכם אז יש הנחה למי שכבר למד בעבר. קבעו לי הנציגות שלכם פגישה ליום שישי בבוקר, בערב יום חמישי שקדם לפגישה קיבלתי שיחת טלפון וכיוון שהייתי בעבודה ואינני יכולה לענות לשיחות- הפנתי את השיחה למענה הקולי שם הושארה לי הודעה ע"י נציגת לחמן כי הפגישה מבוטלת וייצרו איתי קשר לגבי מועד חדש.
שמחתי לעצמי כי הפגישה ליום שישי מוקדם בבוקר בוטלה ואוכל לפנות את הזמן לסידוריי האישיים אך להפתעתי קיבלתי באותו בוקר יום שישי שיחת טלפון מנציגה בשם הילה מלחמן תל אביב ששאלה אותי האם אני כבר בדרך לפגישה כי הגיעה השעה ולא הגעתי הסברתי להילה על שיחת הטלפון והיא נשארה המומה בטענה שלא ידעה מכך וקבענו פגישה חדשה.

בפגישה שהתקיימה ביום ראשון במשרדיכם בסניף תל אביב נפגשתי עם הילה ששוחחה איתי בטלפון ונתנה לי פרטים על הלימודים. מה שגרם לי להבין, כמו שכתבתי לעיל, שהכל תרגיל מכירתי הוא שהמחיר הוא מחיר גלובלי לכולם והסיבה שקראו לי לפגישה היא לא בכדי להתאים קורסים אלא בכדי לשכנע ללמוד רק אצלכם, כיוון שאם היו נותנים לי את המחיר בטלפון הייתי יכולה לחשוב עם עצמי מבלי שיאמרו לי בפגישה – "קדימה היום זה היום האחרון למבצע", משפט ששמעתי שנאמר לצעיר אחר שהגיע לפגישה לאחר מס' שבועות כשהייתי במשרד לצורך צילומים במהלך הלימודים.
כאשר נרשמתי קיבלתי ספח איתו היה עליי לפנות לבנק על מנת להוציא את סכום הפיקדון. כיוון שסניף הבנק שלי הוא בבאר שבע ואני גרה במרכז הייתי צריכה לפנות לעצמי יום במיוחד ע"מ לגשת לבאר שבע ולהוציא כסף- הסתבר לי ע"י פקיד הבנק כי השובר לא כתוב בצורה נכונה וכי המכתב המצורף לו אשר מופנה לבנקים ע"י משרד החינוך שמסביר על הפקדון אינו בתוקף וכי עליי להביא מסמך עדכני. כל זה היה בשעה מוקדמת בבוקר וכאשר פניתי לסניף בתל אביב הוא היה סגור כיוון שהם מתחילים את עבודתם ב11:00 בבוקר. הייתי צריכה למהר לשוב למרכז עוד באותו בוקר ולכן לא יכולתי לחכות שייפתח הסניף מה שאומר שהייתי צריכה לשוב פעם נוספת לבאר שבע מה שהיה טרטור שני על ידיכם.
בשיחה עם שירי פקידת הקבלה בסניף בתל אביב מאוחר יותר באותו היום היא אמרה כי הם מבינים שזו טעות שלהם ושאני אגש בזמן שנוח לי כי הם סומכים עליי שאביא את הכסף וכי בינתיים אני יכולה להתחיל ללמוד בקורס שכבר היה אמור להפתח בספטמבר.

לאחר מספר ימים הושארה לי הודעה זועמת בנייד על ידי הילה שאצלה הייתי בפגישה כי עליי לשלם בדחיפות את הכסף על מנת שאוכל להתחיל ללמוד. כמובן שהיא התנצלה לאחר שחייגתי כיוון שלא ידעה ששירי כבר דיברה איתי ותיאמה איתי הכל. מה שמראה על חוסר התיאום אצלכם שיחזור על עצמו פעמים נוספות בעתיד.
לאחר שתיארתי לעצמי כי לא אגיע לבאר שבע בקרוב לא רציתי להתחייב על דבר שאולי לא אוכל לקיים התקשרתי למוקד 1800 שלכם והשארתי הודעה שיחזרו אליי בדחיפות מסניף תל אביב – כי שוב זה היה בשעות שהם לא ניצאים – כי אני מעוניינת לבטל את הקורסים אליהם נרשמתי וכמובן שעברו ימים מס' ללא חזרה של נציג מטעמכם אליי. כאשר סוף סוף הצלחתי להשיג את הסניף טלפונית ענתה לי שוב שירי ששכנעה אותי להתחיל ללמוד ובלי לחץ על הכסף.

כאשר כבר התחלתי ללמוד והיה שיעור אחד שממנו החסרתי עקב מחלה הייתי צריכה לצלם מס' עמודים של אותו שיעור- בהגיעי למשרד ביקשו ממני ללכת לצלם במכונות בתשלום. מה שבאר שבע לא היה דבר כזה כי שם היה ניתן לצלם דפים רבים מבלי התערבות כלל (כנראה שם ידעו להעריך את הסכום הרב ששילמתי לכם בסדר גודל של כ 21000 ש"ח).
כיוון שמביחנת הסדר הכרונולגי של האירועים כבר הגענו לשיעורים ברצוני לציין את הרמה הנהדרת של המורים אשר מלמדים בלחמן מה שקצת מאזן את הרגשתי אליכם.

כיוון שבזמן הלימודים שוחחתי עם אבי ונאמר לי כי בזמנו אחי נרשם ללימודים בלחמן וביטל וכי מגיע לי זיכוי בשמו על סכום של כ2000 ש"ח. בדקתי אם אפשר לקזז מסכום החיוב שלי ונאמר לי לאחר בדיקה שלכם כי ניתן לעשות זאת מה שאומר שאני אמורה לקבל לפחות שני צ'קים שלי שנתתי לכם שהיו מבוטלים – מה שבפועל קיבלתי מכם היה צ'ק שלכם ע"ס עשרים שקלים בלבד!

במהלך אחד השיעורים שוחחתי עם תלמידה נוספת ששאלה אותי לאילו קורסים נוספים נרשמתי ציינתי בפניה כי הסימסטר הבא שלי (המתחיל בימים אלה) כוללים את המקצועות ספרות וגיאוגרפיה. שאלה אותי התלמידה מדוע אני צריכה להשלים מקצוע נוסף של 5 יח"ל הלא הוא גאוגרפיה אם כבר יש לי מקצוע בגרות אחד אחר של פסיכולוגיה עם 5 יח"ל ושעליי לבדוק זאת אצל ה"יועצות" במשרד. ניגשתי להילה וכמובן שהייתי צריכה לקבוע פגישה נוספת אשר נקבעה ל26/11. כאשר הגעתי לפגישה סיכמנו כי אבטל את גאוגרפיה אבל "מה לגבי פסיכומטרי" נשאלתי והסכמתי כיוון שרציתי לשפר את הציון שכבר יש לי.
לאחר שבוע שבו הייתי בפגישות ייעוץ לגבי הלימודים האקדמאיים אליהם ברצוני להתקבל נאמר לי כי אינני צריכה ציון בפסיכומטרי יותר ממה שיש לי וכי מיותר לשפר את הציון הקיים. ניגשתי לסניף ופניתי שוב להילה שהחתימה אותי על דף נייר חלק שבו רשמתי בנוסח שלי – מה שמוזר שאין אצלכם בקשה בכתב על ביטול – כי אני מבקשת לבטל את קורס הפסיכומטרי אליו נרשמתי. כאשר במהלך שרשמתי את בקשת הביטול- מילמלה הילה מתחת לשפמה את המשפט "שאלוהים יעזור".......
לאחר כשבוע קיבלתי טלפון משירי פקידת הקבלה כי הקורס פסיכומטרי אליו נרשמתי גם ככה בוטל ולכן לא אצטרך לשלם קנס ביטול הודתי לה וניתקנו.

בחישוב שיצעתי לעצמי הבנתי כי עליי לקבל מס' צ'קים מבוטלים גדול יותר כיוון שגם ביטלתי קורס וגם קיבלתי זיכוי, כאשר בזמן הזה כבר יורדים מס' תשלומים.
ניגשתי שוב למשרד וקיבלתי הרגשה לא נעימה מהנציגה היושבת ממולי כי אני כבר יותר מידי מציקה מה שגרם לה להגיד לי לאחר ש"העיפה" מבט במחשב ש"הכל בטיפול ותקבלי את כל מה שמגיע לך".
לא הרגשתי בטוחה עם התשובה שקיבלתי אך לא הותירו לי ברירה והלכתי.
לאחר שעבר עוד זמן מה ניגשתי שוב למשרד והייתה מולי פקידה שלא הכרתי בשם הילה שעבודתה היא כשל שירי ושאלתי אותה אם יש כבר תשובה – הילה בדקה את הנתונים במחשב ואמרה שעליה להתקשר לבדוק מול שירי – התשובה שקיבלה ממנה והייתה ידועה לי מראש ניתנה לי בעיניים אשר מביטות לשמים ולא אליי (מה שמסמל אי אמירת אמת) כי הנושא שלי מטופל ואקבל תשובה בימים הקרובים.

במהלך חודש ינואר קיבלתי כחמש שיחות טלפון שמזכירים לי כי הקורס בגאוגרפיה (-אותו להזכירכם ביטלתי) אמור להפתח ביום שישי ושלא אשכח. כאשר שתיים משיחות הטלפון היו מהילה ושירי פקידות הקבלה בסניף בתל אביב.
ציינתי בפני כל אחת שהתקשרה אליי כי זה כבר מגוחך ושייבדקו שוב ויראו שביטלתי את הקורס. התשובה שקיבלתי מכל אחת ואחת מהן היתה "נכון, נכון, זה מופיע כאן". – מוזר מאוד שאם זה מופיע למה המשיכו שיחות הטלפון להגיע??

הכל כבר היה נראה לי יותר מידי מוגזם והחלטתי שאני רוצה לשוחח עם גורם שלא שייך לסניף תל אביב ומצאתי בכריכת ספרי הלימוד אותם קיבלתי מכם טלפון של הסניף המרכזי בקניון עזריאלי המסומן שם כהנהלה המרכזית. התקשרתי לטלפון המצויין שם הנושא את המספר 03-6932277 והגעתי למרכזנית של "קידום"- שוחחתי עם נציגה בשם נטלי שציינה כי אין לה קשר עם "לחמן" והפנתה אותי לנסות במספר 1800 הידוע.
כאשר חייגתי למספר זה ענו לי מספר נציגים בשם שמרית, מיכל , יניב ועוד שלא ידעו להפנות אותי למי שמטפל בכספים ומי שאחראי על הנהלת החשבונות ונתנו לי שוב ושוב את המספר של סניף לחמן בתל אביב היושב בדרך נמיר שם אני לומדת. כמובן שנפלתי על אוזניים אטומות כיוון שהסתבר לי שהגעתי בכלל למוקד מסוג "ביפר" המעביר בסך הכל הודעות לסניפי לחמן.
התחושה שהייתה לי היא כאילו הכל מסתורי ואין למי לפנות אלא לאותם אנשים שכבר שוחחתי איתם מס' לא מעט של פעמים ושאת תשובותיהם לא יכלו להגיד לי כיוון שלא היו להם כאלו.

החלטתי להתקשר שוב למספר שמופיע על הספרים המפנה אותי לקידום וענתה לי שוב נטלי. כאשר הצגתי בפניה את בעייתי כי אינני מצליחה לשוחח עם אף אחד שיכול לתת לי תשובות היא הפנתה אותי למירב נציגת שירות לקוחות של לחמן.
כאשר שוחחתי איתה נוכחתי לדעת כי לא היתה שום "נגיעה" כלשונכם בתיק שלי מה26/11 יום הפגישה שלי עם הילה וכי מצויין עדיין שאני רושמה לגאוגרפיה ומה גם שאני רשומה בנוסף לפסיכמומטרי. ביקשתי ממירב לבדוק את כל זה וביקשתי בפירוש שתחזור אליי היא עם תשובות ולא הנציגות היושבות בלחמן בדרך נמיר והתשובה שקיבלתי היתה "אין בעיה" וכמובן "אל תדאגי".
אבל הבעיה היא שאני דואגת ומאוד!!
כל זה היה בתאריך 5/2 כחודשיים וחצי מאז הפגישה עם הילה.

הטלפון שקיבלתי מאוחר יותר באותו היום היה כמובן משירי שאמרה שאין לה בעיה לבטל את הקורסים שאני רוצה אך עליי לדעת כי זה כרוך בקנס ביטול. שירי ענתה לי כי יהיה עליה לבדוק מול הילה
עלבון סוג הנזק :
כל פתרון שישביע את רצוני פתרון נדרש :

לחמן שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה