תלונות משרד החינוך

תלונות עוד משרדי ממשלה

תלונות ממשלה ומוסדות ציבור

דף הבית
חזרה לרשימת גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
ממשלה ומוסדות ציבור מגזר:
אזור ירושלים איזור:
משרד החינוך שם בית העסק:
ביזבוז זמן,אטימות ויחס מעליב נושא התלונה:
אזור ירושלים אזור:
תיאור הבעיה:
אני רוצה להתלונן על האגף לפניות הציבור במשרד החינוך.
הסיפור מתחיל במרץ השנה כאשר נודע לי כי המכינה הקדם אקדמית שלמדתי בה הטעתה אותי וגרמה לי ללמוד מקצוע שלא הייתי צריך ולכן משרד החינוך לא זיכה אותי בתעודת בגרות למרות שהיו לי 22 יח' לימוד ואת כל מקצועות החובה בממוצע 96.הסיבה לאי הזכאות היא מפני שניגשתי לבגרות בחינוך גופני כמקצוע מוגבר(בהמלצת יועצת המכינה)וישנה תקנה במשרד החינוך שקובעת שרק בוגרי שנת הלימודים תשנ"ט והלאה רשאים לגשת לחנ"ג כמיקצוע מוגבר.אני בוגר תשנ"ח,כלומר נשארתי ללא מקצוע מוגבר(מיותר לציין שלא היה לי מושג על קיומה של אותה תקנה והיתה זו חובתה של יועצת המכינה ליידע אותי על כך).כשנודע לי על הטעות החמורה,פניתי לאגף פניות הציבור במשרד החינוך בפקס(בתאריך 17/3/05) שבו פירטתי את השתלשלות הארועים ואת הסיבה לטעות.כמו כן מנהלת המכינה שבה למדתי וביה"ס אורט יד ליבוביץ' שאני בוגרו שלחו מספר בקשות למספר גורמים במשרד החינוך על מנת שזה יתחשב בי ויאשר לי את חנ"ג כמקצוע מוגבר לפנים משורת הדין מפני שהטעות שנעשתה לא הייתה שלי ואני נאלץ לשלם מחיר יקר על לא עוול בכפי.
לאחר מספר ימים נשלח לביתי מכתב בחתימתו של אברהם גלברשטט(מרכז בכיר פניות ותלונות הציבור)שהנושא נמצא בבדיקה ועם סיומה תוצאותיה יובאו לידיעתי.כעבור מספר שבועות מכשלא הגיעה תשובה שלחתי שוב את אותו הפקס ואף התקשרתי לאגף פניות הציבור ודיברתי עם אברהם.הוא אמר לי שעקב מורכבות ובעיתיות הנושא נמצא עדיין בטיפול.בתאריך 7/8/05 נשלח אלי מכתב שבו נאמר שהנושא עדיין בבדיקה.לאחר פניות חוזרות ונישנות באמצעות הטלפון שבהם הסברתי שבגלל שאין לי זכאות לבגרות נבצר ממני להירשם ללמודים אקדמיים(דבר שמאוד רציתי לעשות) הובטח לי אין ספור פעמים שהתשובה בדבר הערעור תגיע אלי בהקדם האפשרי.התשובה המיוחלת לא הגיע גם בסוף ספט' ושוב מצאתי את עצמי מתקשר שוב ושוב למשרד החינוך ושואל מתי התשובה תגיע אלי.בתאריך 11/10/05 התקשרתי ליו"ר ועדת הערעורים,ד"רחגית מאיר,הצגתי את עצמי ובקשתי לדעת מתי תגיע אלי התשובה.ד"ר מאיר אמרה לי שהיא מכירה את מקרה שלי ושהיא מצטערת שהנושא נמשך הרבה זמן והסבירה את הסיבה לעיכוב בבעיה מנהלתית שבגללה נפלה הוועדה הראשונה שהתכנסה לדון בעניין.היא הבטיחה לי שהועדה תתכנס ביום ראשון ה16/10/05 ותגיע לפסיקה בנושא שלי.אני לעומת זאת הסברתי לד"ר מאיר כי מועד מתן התשובה הפך להיות קריטי לגביי מפני ששנת הלימודים האקדמית אוטוטו יוצאת לדרך ואני רוצה לנסות להירשם למרות שעל פניו נראה כי איחרתי את המועד.ד"ר מאיר אמרה לי להתקשר(למחרת התכנסות הועידה) לרכזת הועדה גב' יפה בר עמי שאמונה על מתן התשובות ולבקש מימנה שתפקסס לי את התשובה.כאשר התקשרתי לגב' בר עמי היא אפילו לא הואילה בטובה להרים את השפורפרת ודיברה איתי דרך הרמקול,כשאמרתי לה שאני לא שומע אותה ושתרים בבקשה את השפורפרת היא ענתה לי "לא נורא אני שומעת אותך".גב' בר עמי המשיכה ביחס המזלזל והמעליב שלה כששאלה אותי שאלות מהסוג של:"מי נתן לך את הטלפון שלי? ואיך הגעת אלי בכלל? מה פתאום אתה מתקשר אליי".כשהסברתי לה שד"ר מאיר נתנה לי את הטלפון שלה ואמרה לי שהיא(גב' בר עמי)תפקסס לי את התשובה,תשובתה היתה שזה בניגוד לנהלים והתשובה תגיע לביה"ס שלי.הסברתי לה שזה בזבוז של זמן יקר מבחינתי ושאני צריך את התשובה באופן מיידי,תגובתה היתה "אין לי את התשובה".כל מה שניסיתי להגיד או לשאול בהמשך השיחה נענה לי בצורה של"אין לי את התשובה" באופן הכי קר,הכי אדיש והכי מעצבן שאפשר להעלות על הדעת.בצר לי התקשרתי שוב לד"ר מאיר וסיפרתי לה את אשר ארע בשיחתי עם גב' בר עמי,תשובת הד"ר היתה שהרכזת היא שקובעת בנושאים הללו.כאשר הקשתי עליה ושאלתי אותה מדוע היא נתנה לי את הטלפון של גב' בר עמי מלכתחילה היא אמרה לי שיש הנחיה לא לפקסס את התשובה מפאת צנעת הפרט.בתגובה אמרתי שאני מוכן לתת כל פרט מזהה שיתבקש.התשובה היתה שאין מה לעשות אני אצטרך להמתין עוד מספר ימים עד שהתשובה תגיע לביה"ס בדואר.
התשובה הגיעה אליי דרך ביה"ס בתאריך 7/11/05 .לצערי התשובה היתה שללית,הערעור לא התקבל.
א. ברצוני להתלונן בראש ובראשונה על הזמן(הבקשה שלי נשלחה ב17/3/05 והתשובה הגיעה אליי ב7/11/05 ,כמעט 8 חודשים)
ב. אני רוצה להתלונן על גב' יפה בר עמי רכזת הועדה,על סגנון הדיבור המתנשא,על היחס המזלזל והפוגע,על חוסר הנכונות לעזור,על האטימות למרות שהסברתי חזור והסבר כמה חשוב שהתשובה תגיע אלי בהקדם האפשרי.
ג. אני מקבל את תוצאות הועדה,אבל לא מבין את ההגיון שבהם.למה להקשות ולהכשיל בחור שרוצה ללמוד?למה האטימות הרי אם הייתי מסיים את הלימודים התיכוניים בתשנ"ט חנ"ג היה נחשב לי כמקצוע מוגבר,נעשתה טעות ולא על ידי למה אני צריך לשלם עליה?איפה האחריות של מקבלי ההחלטות?האם לא מופעל שום שיקול דעת?האין זה מתפקידו של משרד החינוך לעזור ולעודד את כל אלה המבקשים ללמוד?אז למה מדקאים אותי?
ד. אני רוצה להתלונן על ד"ר מאיר,לא על התשובה השלילית שקבלתי אלא על כך שכאשר בקשתי מימנה שתיתן הוראה לגב' בר עמי לפקסס לי את התשובה היא הסבירה לי שבגלל צינעת הפרט אי אפשר לעשות זאת.איפה שיקול הדעת?איפה האחריות האישית של יו"ר ועדה במשרד ממשלתי?האם על קידוש צינעת הפרט אני צריך להפסיד שנת לימודים?הרי יכלנו לפתור את הבעיה במתן פרטים מזהים שלי,אז למה האטימות?
מקווה שלשם שינוי תלונה זו תגיע לאוזניים קשובות ואנושיות.
עוגמת נפש ועלבון סוג הנזק :

משרד החינוך שירות לקוחות

, תגובה:
מתאריך שליחת ההודעה יהיו 14 ימי עבודה לחברה למתן תגובה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה