פרטי התלונה

תלונות קופת חולים כללית

תלונות קופות חולים

תלונות רפואה

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה קופת חולים כלליתשעות פתיחה קופת חולים כללית גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
חידוש רטרואקטיבי של וותק בקופה נושא התלונה:
אחדות רונן שם/כינוי:
אזור הדרום אזור:
ארצי כתובת:
תיאור הבעיה:
שוחררתי משירותי הצבאי ב- 6.10.2010, מגיל 0 הינני חבר בקופ"ח כללית ולכן מיד עם שחרורי פניתי לחידוש החברות, נאמר לי שעקב שיחרורי הייני זכאי לשנה חינם בכללית מושלם, הועבר כ"א תקין, לאחר כ-4 חודשים הוחלף כ"א והתקשרה אליי נציגה לעדכן אותי שאמצעי התשלום לא תקין ושיש חוב במנוי וצריך לעדכן אמצעי תשלום חדש, ביקשתי לעדכן הו"ק, הנציגה ביקשה שאפקסס את ההו"ק עם חתימתי ואת ת.השיחרור, בשום שלב לא ביקשה ממני ללכת ולהחתים את הבנק (ניתן לראות גם שהו"ק לא חזרה מסיבת אין כיסוי אלא מסיבת אין הרשאה), פיקססתי את הו"ק עם חתימתי ואת ת.שחרור, יום למחרת אותה הנציגה חזרה אליי ואמרה כי כל הטפסים הגיעו, היא עברה עליהם ובדקה והכל בסדר והעניין טופל ואם יהיה צורך במשהו נוסף היא כבר תיצור עימי קשר.
בתאריך 26.4.2013, בשעה 9:00 בבוקר (לאחר משמרת לילה), הגעתי למרפאת שיניים "כללית סמייל" בשכונת ברנע, אשקלון לצורך טיפול שיננית, אני ממתין להיכנס לשיננית ולהפתעתי המזכירה קוראת לי ומעדכנת אותי שבכלל אין לי ביטוח וחברות, התקשרתי מיד ושוחחתי עם נציג שאמר לי כי אינו יודע מה קרה ומדוע ביטלו אבל בכל מקרה אין אפשרות להחזיר וותק שהיה, מה שניתן רק לעשות זה לחבר את החברות מחדש ושתהיה מגבלה רק בחצי שנה הראשונה לחברות, לאחר מכן אהיה ככל חבר קופת חולים מן המניין. קיבלתי את גזר הדין בתקווה שלא נצטרך אותם גם בעוד שנה וחיברתי את החברות מחדש.

בתאריך 30.6.2013 נפצעתי באזור הגב התחתון במהלך יום כיף בפארק המים "שפיים" דרך העבודה, בתאריך 3.7.2013 פניתי לרופא המשפחה לראשונה לבדיקת כאבי הגב.
רופא המשפחה הפנה אותי לצילומי רנטגן, סיטי ובדיקת אורטופד, האורטופד מצידו הפנה אותי לבדיקת מומחה ומכאן החלה מסכת ריצות וטלפונים שלא מסתיימת ונראה כי גם לא עתידה להסתיים.
כל מומחה אליו רציתי לפנות ולקבל חוות דעת וייעוץ טען כי אינו יכול לקבל אותי דרך חברות בקופ"ח מכיוון שאינני חבר חצי שנה, כל בדיקה אצל מומחה הייתה בטווח מחירים של 700-1500 ש"ח לפגישה, נסעתי עד תל אביב פעמיים כדי לשמוע שאינם יכולים לקבל אותי עקב בעיית החברות, בסופו של דבר, בלית ברירה פניתי בתאריך 4.10.2013 באופן פרטי לפרופסור גפשטיין, קבעתי פגישה אחת באופן פרטי בעלות של 350 ש"ח, פרופסור גפשטיין מצא כי יש לי בלט בשני מקומות שונים בעמוד השידרה, הבלט נוגע בעצבים וגורם לכאבים בלתי פוסקים ובעתיד עלול להחמיר ולהפוך לפריצת דיסק, ההליך שיש לבצע הוא צריבת דיסק, עלות ההליך דרך כללית פלטינום הינה 300 ש"ח, דרך כללית מושלם 1300 ש"ח ובמימון פרטי כ-26000 ש"ח, אני לתומי חשבתי שבתאריך 24.10.2013 כבר אצבור חברות של חצי שנה ואוכל לבצע את ההליך דרך קופת החולים ולכן פניתי לפקידה שתקבע לי תור לניתוח לאחר התאריך המדובר, הפקידה פתאום האירה את עיניי לעובדה שקופת החולים משתתפת במימון הניתוח רק לאחר חברות של שנה, מה שאומר שאצטרך להמתין עוד חצי שנה, כאשר בזמן זה אינני עובד וסובל מכאבים רבים.
לאחר שיחות עם נציגים ונציגות רבים מספור במהלך כל התקופה המדוברת פניתי לנציגה נוספת בשם בוסמת, הסברתי לה את המצב, שוחחנו כחצי שעה והוסבר לי שלא ניתן להחזיר בשום אופן רטרו את הוותק שהיה לי, בת זוגתי סלי ביקשה לשוחח עם מנהל מעל ובוסמת העבירה לה את המנהלת שירן, שטענה מצידה כי זו אשמתי שלא החתמתי את הבנק, שהם באו לקראתי בכך שביטלו לי את המנוי בלי לעדכן אותי ושאין מה לעשות, נטען שקיבלתי מכתבים לבית וזה הנוהל- לשלוח מכתבים ולנתק את הלקוח, לאחר דין ודברים השיחה הועברה למנהל מעל שירן, מנהל בשם דימה, שטען כי הוא מבין את מה שקרה והוא יעביר את העניין לוועדה מיוחדת שתאזין לכל השיחות ותעבור על כל ההסטוריה שלי אצלם ואולי בסופו של דבר, אם יראה לה לנכון, לפי קריטריונים שלא הוסברו בפניי, תחליט אם להחזיר לי את הוותק או לא. כמובן שמצידי גם התחייבתי שאת החודשים בהם לא הייתי חבר אשלם במלואם באופן רטרואקטיבי.

לאחר כ-4 ימי עסקים המנהל דימה חזר אליי והסביר שהוועדה בדקה והגיעה למסקנה כי אין אפשרות להחזיר לי את הוותק רטרואקטיבי, אם אני רוצה לעשות את הניתוח אצטרך לשלם עליו באופן פרטי 26000 ש"ח או שאחכה עם הכאבים עוד חצי שנה, הסברתי שוב שמדובר בטעות של הנציגות והנציגים שלהם ואין סיבה שאשלם סכומים כאלה או אסבול כאבים כאלה לעוד שנה כאשר אני חבר מגיל 0 בקופה, נאמר לי שאין מה לעשות ולקיחת אחריות היחידה מבחינתם היא בדיקה של הנציגים ששוחחו עימי וחידוד הנחיות לעתיד על מנת שמקרה כזה לא יישנה שנית.
כספי סוג הנזק :
החזרת הוותק רטרואקטיבי או מימון הניתוח בהתאם לתנאי מימון של כל חבר אחר בקופה. פתרון נדרש :

קופת חולים כללית שירות לקוחות

, תגובה:
פניות הציבור כללית מושלם שם ותפקיד:
פנייתו של מר אחדות הועברה לבירור ובדיקה מעמיקים אל מול הגורמים הניהוליים הרלוונטיים במוקד שירות הלקוחות. בוצע תחקיר אירוע מקיף. מהתחקיר עולה כי מר אחדות הצטרף לתוכנית "כללית מושלם זהב" ו"פלטינום" לאחר השחרור מצה"ל. קיימת הטבה לחיילים משוחררים המעניקה שנה חינם בתוכנית "מושלם זהב" בלבד. תוכנית ה"פלטינום" הינה בתשלום. עקב חוב שנוצר בתוכנית, נשלחו ללקוח מספר מכתבים בהם צוין במפורש כי לא ניתן לגבות מאמצעי התשלום המעודכן במערכת ולכן יש לעדכן כרטיס אשראי אחר או הוראת קבע. מצוין במפורש כי יש להחתים את הבנק על טופס הוראת הקבע ולשלוח חזרה את הטופס. כמו כן לאחר שהחיוב שנשלח לבנק חזר, נשלח מכתב ובו צוין שיש לבדוק את סיבת החזרה אל מול הבנק ושוב צוין כי יש להחתים את הבנק על הוראת הקבע.
כיוון שלא התקבל אמצעי תשלום תקין התוכנית בוטלה. מכתב הודעה על ביטול נשלח אל הלקוח.
יש לציין כי התוכנית בוטלה רק בתאריך 13.3.2012 רטרואקטיבית לתאריך תחילת החוב כלומר שניתן ללקוח פרק זמן ארוך בו ניתן היה להסדיר את התשלום, מעבר למחויב בתקנון.
מר אחדות הצטרף לתוכנית חדשה "כללית מושלם זהב" ו"פלטינום" בתאריך 26.4.2013. מהתחקיר עולה כי בשיחת ההצטרפות נמסר לו על תקופות האכשרה הנדרשות עפ"י תנאי התקנון. כמו כן בשיחות לאחר מכן עם המוקד בחודש אוגוסט נמסר שוב כי יש תקופות אכשרה לשרותים השונים.
מידע בנוגע לשירותים ותקופות האכשרה מפורסם באופן נגיש גם באתר האינטרנט www.clalit.org.il.
לאור האמור, כפי שנמסר למר אחדות ע"י נציגי השירות ומנהלי המוקד, לא ניתן לאשר צירוף רטרואקטיבי לתוכנית.
באפשרותו של מר אחדות לבדוק את זכויותיו לביצוע הניתוח במסגרת הסל הבסיסי.
במסגרת "כללית מושלם" ו"פלטינום" יהיה זכאי לפרק הניתוחים בארץ החל מתאריך 26.4.2014.
תגובה:
. פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה