פרטי התלונה

תלונות קופת חולים כללית

תלונות קופות חולים

תלונות רפואה

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה קופת חולים כלליתשעות פתיחה קופת חולים כללית גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
זכויותיי כלקוחת שירותי בריאות כללית בנוגע לשינוי תרופה ועלותה נושא התלונה:
אזור ירושלים אזור:
ארצי כתובת:
תיאור הבעיה:
בתאריך 8.3.14 כתבתי לפניות הציבור של שירותי בריאות כללית את המכתב שלהלן:
שלום,
ברצוני להתלונן על מחיר של תרופה שקיבלתי מד"ר עדנאן **** בשם פלוקנול 150 עבור בעיית עור ממנה אני סובלת.
לטענת ד"ר **** אין כל תרופה אחרת מלבד התרופה הזו. התרופה מכילה 10 כדורים אשר כל אחד מהם עולה כמעט 10 שקלים. מדובר ב-100 שקלים. זה הרבה מאוד כסף לטעמי, במיוחד אחרי שאני מוציאה כ-300 ש"ח כל חודש על תרופות גם ככה.
לא יתכן שלא תהיה תרופה זולה יותר לטיפול זה.
אבקשכם לבדוק את העניין ולחזור אלי.
תודה, הילה כדורי
======================
הייתי צריכה להתקשר מספר פעמים כדי לקבל תשובה. התשובה שהתקבלה וגם זו שאחריה (נמצאות אצלי ואשלח אותן ברצון) לא ענו על שאלתי/בקשתי, למרות שנכתבה בעברית פשוטה, ונאלצתי לכתוב שוב את הבקשה.
בפעם השלישית קיבלתי תשובה אשר לטעמי מתחמקת מאחריות, מהתמודדות עם בקשתי ו"מנפנפת" אותי.
הבעיה ממנה אני סובלת חוזרת מדי כמה שנים. בפעם האחרונה שקיבלתי עבורה תרופה שילמתי 30 שקל. הפעם הרופא טען שאין תרופה אחרת, לבד זו שעלותה היא 100 שקלים.
זו אינה פעם ראשונה שאני מופתעת לגלות ששירותי בריאות כללית משנים תרופות שאני צורכת חלקן על בסיס קבוע אך הפעם לדעתי הוגדשה הסאה. עליה של יותר ב-30% בעלות תרופה הוא מחדל ושערוריה. הציפיה שהלקוח ישלם על תרופה, בנוסף כמובן לתשלום החודשי הקבוע לקופה, ובנוסף לביטוח המושלם, ללא עוררין ויקבל את הדין כפי שהוא, נראית לי מוגזמת ומופרכת.
ידוע לי שיש הסכמים בין רופאים וספקי תרופות וכן בין קופות חולים לבין יצרני תרופות, אשר מבוססים רובם ככולם על אינטרסים כלכליים בלבד, ללא התחשבות בצרכיו או מצבו של הלקוח. ברור לי גם שברגע שקופת החולים מחליטה לשנות ספק של תרופה מסויימת אין לרופא הרבה ברירה בנידון אלא להמליץ על התרופה החדשה.
השבוע כתבתי בקשה לבירור בעניין זה למשרד הבריאות בה שאלתי וביקשתי לדעת לדעת – מהן זכויותיו של לקוח של קופת החולים בעניין זה ומה ביכולתי לעשות בעניין מעבר לעבור לקופה אחרת?
טרם התקבלה תשובה.
אני רואה בחומרה ובניצול כוחה לרעה על גבו של המבוטח חסר ההשפעה בכל נושא שינוי התרופות ו/או ספקיות התרופות.
ברצוני לפרסם עניין זה כיוון שברור לי שאיני היחידה שסובלת ממנו.
בתודה,
הילה ****
כספי סוג הנזק :
התחשבות בצרכי המבוטחים כמו הוצאות כספיות ו/או השפעות לוואי בכל הנוגע לשינוי תרופות או ספקיות תרופות. פתרון נדרש :

קופת חולים כללית שירות לקוחות

, תגובה:
פניות הציבור בהנהלה הראשית של הכללית שם ותפקיד:
הפונה קיבלה תשובות מפורטות מהכללית.
התרופה נכללת בסל הבריאות הממלכתי רק למטופלים שעונים על תנאים שנקבעו ע"י המדינה. המטופלת אינה זכאית לקבלה בסל. למרות זאת הכללית מנפקת התרופה, בהנחה של 70, ללקוחות "כללית מושלם" שאינם זכאים לקבלה במסגת הסל.
הרופא קובע את הטיפול בהתאם לשיקול דעתו המקצועית ומחירה של התרופה אינו תלוי בקיומה או העדרה של חלופה טיפולית.
תגובה:
ראה תגובה פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה