פרטי התלונה

תלונות ברליץ רמת גן

תלונות עוד במכללות

תלונות מוסדות לימוד

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
קטסטרופה אמיתית - אין מילים. נושא התלונה:
לב-רן גל שם/כינוי:
‏יום ראשון ‏11 ‏יוני ‏2006 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
שאול המלך כתובת:
תל אביב סניף חברה:
תיאור הבעיה:
מתוך מכתבי שנשלח לברליץ בדואר רשום, שלאחריו נאותו, אחרי כמה חודשים, להחזיר לי כסף (4000 שח!!) שהיו חייבים לי, עם מכתב שבלוני של "תודה שאת מפנה את תשומת ליבנו, או משהו בסגנון. לבקשתי לבטל רטרואקטיבית את הרישום לקורס הראשוני לא התייחסו בכל צורה שהיא, וכיום אני לומדת שמכון גתה, בקבוצה הנמוכה ביותר מכיוון שידיעתי את השפה הגרמנית לא היתה מספקת לאחר סמסטר בברליץ בשביל ללמוד ברמה השנייה.

5.1. ידעתם מראש כי המורה סוזנה, אשר פתחה את הלימוד בקורס, תוחלף לאחר כמחציתו. מעולם לא ציינתם זאת, בעל פה או בכתב, במעמד ההרשמה. למיטב ידיעתי, אף אחד מן התלמידים האחרים לא ידע על כך. עניין זה משמעותי מאוד, הן עבורי באופן אישי והן להתקדמות הקבוצה כולה, הואיל ומדובר בקבוצה של 5 תלמידים בלבד, אשר לכל אחד מהם קצב התקדמות אישי משלו, בעיות ספציפיות בקליטה וביישום החומר הנלמד, והחלפת מורה באמצע הקורס פוגמת בלימוד ומאיטה את הקבוצה.
5.2. כחמישה שיעורים בטרם עזיבתה את הקבוצה, היתה סוזנה משועממת להחריד מהלימוד במהלך השיעור, השיעורים היו בלתי נסבלים, איטיים ומשעממים, והתחושה היתה כי אוטוטו נרדם כולנו על השולחן.
5.3. המורה החדש אשר הוצמד לקבוצה היה אמנם לבבי ונחמד, אולם שיטת הלימוד שלו היתה שונה לחלוטין ומשעממת, וכזאת שלא טיפלה בקשיי הלימוד הספציפיים לכל תלמיד (והיו גם היו כאלו!!).
5.4. תנאי הלימוד:
5.4.1. בכיתות הלימוד אין כלל חלונות, הקירות מלוכלכים והאוויר חנוק.
5.4.2. מבנה הכיתות הוא כזה שכל מי שלא יושב הכי קרוב ללוח ולמורה - מתקשה לראות את מה שהמורה מראה בספרי ההדרכה. אין אפשרות למורה לעבור בין התלמידים והאינטראקציה בין כולם אינה בעלת אופי לימודי.
5.4.3. לא היה שיעור אחד שהגעתי אליו אשר התחיל במועדו, עקב אי פינוי הכיתה בזמן ע"י המורה הקודם.
5.4.4. רעש, אשר היה נגרם לעיתים קרובות ע"י המזכירות או מורים אחרים או תלמידים, לא קיבל מעולם את ההתייחסות הראויה - לא מהמורה סוזנה, ובטח שלא מהמזכירות והמורים שהיו באותה העת מחוץ לכיתה. פעם או פעמיים נאלצתי אני, שהתקשיתי לשמוע את המורה ולהתרכז בדבריה, לצאת מהכיתה ולבקש שקט.
5.5. סניף תל אביב של ביה"ס ברליץ הוא סניף מוזנח, מלוכלך ובלתי ראוי ללימוד ובהתייחס לסכומי העתק שגובה ביה"ס ברליץ מתלמידיו - הרי זו שערורייה של ממש שהסניף נראה כך ושהמזכירות נותנות את התשובות שלהלן. דוגמאות:
5.5.1. שעות הלימוד של קבוצתי היו שעות הערב (19:45-22:00). בשעות אלו כבר לא היה נייר טואלט בשירותי הנשים והשירותים היו מזוהמים ומסריחים. כאשר פניתי למזכירות בעניין זה, הן ענו לי כי: "השירותים שייכים לבניין "בית אירופה" ומכיוון שהבניין סגור בשעות אלו - אין מנקות ולכן אין נייר". אמרתי להן כי תשובה זו אינה מקובלת וכי לא ייתכן שכל התלמידות יתאפקו במשך כל הערב. ביני לביני אף תהיתי האם הן גם הולכות לשירותים ללא נייר...
5.5.2. ה"מבואה" הנמצאת בין הכיתות היתה תמיד מלוכלכת, המאפרה עולה על גדותיה בכמויות אדירות של בדלי סיגריות, ומיותר לציין כי לא ניתן היה להגיע לשיעור או לצאת ממנו בלי להסריח, בגדים ושיער, מעשן סיגריות (ולהזכירך כבר ציינתי כי בחדרי הכיתה לא היו כלל חלונות לאוורור). הספסלים במבואה גם הם היו מלוכלכים, רטובים לעיתים משתייה שנשפכה, פחיות נחות להן מסביב.
5.5.3. מכונת החטיפים אשר היתה במבואה ישנה ו"בולעת" את הכסף כמעט בכל פעם שעושים בה שימוש. פנייה למזכירות העלתה את התשובה המפתיעה כי "המכונה אינה באחריותנו". מיותר לציין שרק תלמידי ברליץ עשו בה שימוש, וכי בשעות הערב בהן התקיימו שיעורי קבוצתי לא היה כל אמצעי אחר לרכישת מזון או משקה (כל המקומות הפתוחים באיזור היו רחוקים מכדי לנצלם במהלך ההפסקה).
5.5.4. סביב מכונת המים הנמצאת ליד המזכירות היתה תמיד שלולית על הרצפה. בהתחשב בכך שזהו פרקט - דבר זה היווה סכנה של ממש לבטיחותם האישית של התלמידים כולם, מעבר להיותו מפגע אסתטי. כוסות הפלסטיק לא תמיד היו בנמצא והשלולית הקשתה על הנגישות למכונה.
כספי סוג הנזק :
החזר מיידי של כל הכסף ששילמתי עבור הקורס הראשון פתרון נדרש :

ברליץ רמת גן שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה