פרטי התלונה

תלונות 013 ברק

תלונות אינטרנט

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
חיוב לא הוגן. מצורפת פניה למחלקת פניות הציבור של חברת ברקb נושא התלונה:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
עבור מחלקת פניות הציבור, חברת ברק 013

הנדון: חיוב גלישה ושירותים נוספים שלא בהסכמה

שלום רב.

בחודש אוקטובר 2005 הצטרפתי לתוכנית Bundle, אינטרנט מהיר של חברת ברק בשיתוף עם חברת HOT. במהלך שיחת המכירה עם נציג של חברת ברק הועברתי לחברת HOT להמשך הרשמה ולמסירת פרטי כרטיס האשראי. בסוף שנת 2005 ובמהלך שנת 2006 חויבתי עבור השירותים ע"י חברת HOT בלבד.

בתחילת חודש אוגוסט 2006 יצרתי קשר עם חברת HOT והודעתי להם כי אני עוזבת את הכתובת הנוכחית שלי, אך הדיירים החדשים ממשיכים את הגלישה תחת שם אחר ומספר כרטיס אשראי אחר ליתרת שני החודשים הנותרים של המבצע. מסרתי לחברת HOT את הפרטים הנדרשים (שם, ת.ז ומספר כרטיס אשראי של הדייר המחליף) ובזאת ראיתי את העניין כסגור. בנוסף ווידאתי עם נציג השירות כי אין צורך להמשיך את הטיפול מול חברת ברק, וכך הובהר לי.

במהלך השבוע האחרון עברתי על חיובי האשראי ושמתי לב כי במהלך השנה האחרונה מופיעים חיובים חודשיים מול חברת ברק. בשיחה עם נציגת קשרי לקוחות (מאיה) הוסבר לי כי ברגע שהסתיים המבצע הקודם המשיכה חברת ברק לחייב אותי על שירותי אינטרנט. עם זאת, הדיירים החדשים בדירה אינם גולשים דרך שם משתמש זה, לא בחברת ברק ולא בחברת HOT. למעשה לא הייתה גלישה לפי משתמש זה החל מחודש אוקטובר 2006.

במהלך השיחה ביקשתי לדבר עם המנהלת הבכירה במשמרת (יולה) אך היא סירבה לשוחח איתי וביקשה למסור לי כי אין בידיה תשובות אחרות עבורי ואין אפשרות לזכות אותי על החודשים המבוזבזים.

במהלך השיחה גיליתי בנוסף כי החל מחודש אוקטובר 2005 שילמתי גם על שירות אתר 'מפה', לאורך כל התקופה למרות שמעולם לא ביקשתי או חתמתי על השירות ולא יידעו אותי על החיוב הצפוי לשירות כזה (מה גם שלא נשלחו חשבוניות של ברק לביתי). כאשר ביקשתי לבטל רטרואקטיבית את החיוב הנ"ל יידעה אותי מאיה כי היא מבטלת שלושה חודשים אחורה אך אין באפשרותה כרגע לבטל יותר מכך.

כמובן שניתן לציין את העובדה שהעניין בנושא זה עולה בשלב מאוחר מאוד, וכי החיובים הופיעו בחברת האשראי מידי חודש. לצערי, איני בודקת את חיוביי האשראי באופן יסודי ולכן לא שמתי לב לחריגות אלה עד כה. עם זאת, אבקש לציין שאין בחיוב האשראי כדי להוכיח על ידיעתי או הסכמתי לעסקה, ופרק הזמן שעבר ממועד העסקה אינו מפחית מהעובדה שהחיוב אינו בהסכמתי ושלא נמסרו עבורו שירותים כאלה או אחרים (ולפחות לא השתמשתי בשירותיו).

בסוף שנת ההתחברות לתוכנית ה Bundle התקשרו הדיירים החדשים ל HOT וביקשו לפתוח User חדש. ה User הישן נסגר ונפתח User חדש.
החל מחודש ספטמבר אוגוסט 2006 אני מתגוררת בכתובת חדשה ומחוברת לספק האינטרנט Netvision ול User אחר ב HOT. כאמור, נציגת השירות ציינה בפני שניתן לראות כי לא גלשו בשם המשתמש הישן החל מחודש אוקטובר 2006. בנוסף, גם לחודשים הנ"ל לא נשלחה חשבונית לכתובת הישנה או החדשה.

אשר לאתר 'מפה', אני מכירה את המבצעים שמציעות חברות האינטרנט לחיבור חודש ראשון חינם. אני יודעת אף שבד"כ מסתתר "עוקץ" מאחורי המבצע היות ואם לא תתנתק מהשירות ביוזמתך, תכניס החברה את ידה לתוך חשבונך ותגבה דמי מנוי בתעריף מלא. לא הסכמתי מעודי לשירות, קל וחומר שלא הסכמתי לעלויות ולחיוב חופשי מכרטיס האשראי שלי. אין לי שום שימוש או צורך באתר זה, ושירותיו אינם קורצים לי. לכן, על אף הזמן הרב שעבר, ברור לי שלא הייתי מבקשת את השירות, אפילו היה בחינם.

מעולם לא חתמתי על הוראת קבע בכרטיס האשראי שלי מול חברת ברק. הייתי משלמת את חשבון האינטרנט חודש בחודשו מול חברת HOT ולכן לא ברור לי באיזו זכות הרשתה לעצמה החברה להכניס את ידה לתוך חשבון האשראי שלי ולגבות אי אלו סכומים! כשלקוח נותן לחברה את מספר כרטיס האשראי הוא עושה זאת מתוך ביטחון שפרטיותו והסכמתו תישמר בעתיד. חברתכם עושה שימוש לרעה בפרטים אלו.

בהתאם למתואר לעיל אבקש מיידית את התייחסותכם לנושא:

• אני מצפה לזיכוי מלא על חודשי הגלישה שלא היו: גלישה החל מחודש אוקטובר 2006 ועד היום
• אני מצפה לזיכוי מלא על שירותים נוספים שלא הוחתמתי עבורם: שירות אתר מפה החל מאוקטובר 2005 ועד היום.
• כל חיוב נוסף שבוצע באופן ישיר ע"י חברת ברק לחשבוני בכל זמן התקשרותי עם החברה או אחריו.

נראה לי מוגזם ופלילי שחברתכם מרשה לעצמה לגבות ממני סכומים לא מורשים ובדרכים שאינן מורשות. לא הסכמתי לשירותים אילו ולא הסכמתי לדרך הגביה בהוראת קבע לחשבוני. העובדה שחיוב זה נעשה ללא חשבונית וללא התראה, והעובדה ששם המשתמש אינו פעיל מזה תשעה חודשים לא הרתיעה אתכם מלחייב אותי על כל שירות שעלה על דעתכם, ללא חשבונית, ללא התייחסות וללא הגינות.

אבקש לציין כי עותק של מכתב זה נשלח למשרד התקשורת, לרשות להגנת הצרכן ולידידי העורך את מדור הצרכנות באתר Ynet. לא אמנע מלפנות לערכאות משפטיות להמשך טיפול במידה ולא תמצאו לנכון לתקן את טעויותיכם.

מצפה לתשובתכם, טל כאהן.
כספי סוג הנזק :
זיכוי פתרון נדרש :

013 ברק שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה