פרטי התלונה

תלונות Pelephone (פלאפון)

תלונות שוק הסלולר

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
מלכודת הדבש של חברת פלאפון בחו"ל נושא התלונה:
אזור חיפה אזור:
דרך יצחק רבין 33, גבעתיים כתובת:
תיאור הבעיה:
שלום רב,

1. הנני פונה אליך אישית ואל החברה שבניהולך, מאחר שאתה הוא האדם האחראי לכל פעולותיה ומחדליה ללא יוצא מן הכלל וכפועל יוצא מכך גם לעוול הנורא שנגרם לי על ידה ונציגיה הרבים אליהם פניתי טלפונית לרבות: שושי, אלעד, בר, שני רייך , ריקי, תיקי ,ויקי, לימור, סיהאנה, טל בר, אביגיל, מאיר ועוד רבים מנציגי חברתכם שענו לי בדרך בוטה, חצופה ושקרית כאשר אחד סותר את משנהו וכל התשובות שניתנו לשאלותיי נענו מהמותן בלי לבדוק את העובדות לאמתן .

להלן העובדות:

2. ביום 14.8.2013 ,טרם שטסתי לחו"ל, לצורך הפלגה, (היוותה את משאת חיי והפכה לסיוט חיי בגללכם )מאמסטרדם בירת הולנד לנורבגיה ולעריה . התקשרתי באמצעות הטלפון הנייד שברשותי ,לחברתכם ,בעקבות פרסומת באתרכם בתום לב ובכוונה מובהקת לחסוך בעלויות גלישה ושיחות למשפחתי לארץ (אותן ביצעתי אך ורק באמצעות אתרי האינטרנט SKYPE ו-VIBER ,אל מוקד שרות חברת פלאפון. השתמשתי במספר החיוג שלכאורה לפי דברי נציגיכם הוא הוא בחינם , אך בפועל ובדיעבד התברר לי, כי חויבתי במאות רבות של שקלים (בשיחה האחרונה נאמר לי שהחשבון מורה על 2,482 ש"ח ) וזאת לצורך רכישת חבילת "חבילת גלישה חופשית בחו"ל ל 30- יום" , המאפשרת גלישה באינטרנט וחבילת גלישה יומית בעלת נפח של 75 מ"ב בתשלום קבוע בסך 149 ש"ח ולדברי קארין הנציגה, שאיתה דיברתי ,החבילה תחסם בכל מקרה של ניצול מלא או חריגה מתנאי החבילה ואכן כך היה נחסמתי אוטומטית בכל מקרה של חריגה (להלן נוסח הודעתה של החברה באמצעות SMS ,שנשלחה אליי מיד עם הפלגתי הראשונה ללב ים : "לקוח יקר , המערכת זיהתה שימוש בחו"ל בהיקף גבוה מהרגיל שאינו תואם את מדינת היעד בחבילה ") ציינתי בפניה שאני נוסע לנורבגיה ולהולנד והיא אמרה לי ,שאכן אלו חלק מהמדינות הכלולות בחבילה .

הופתעתי לגלות כי קארין

- לא שלחה אליי ולא החתימה אותי על שום הסכם או חוזה ולא נתנה לי שום הזדמנות סבירה לעיין בו ובתנאיו וברי מכך, כי לא מסרה לי שום עותק וזאת בניגוד מוחלט , בהטעיה במחדל עפ"י הקבוע בסעיפי 2, ו-4 לחוק ,דהיינו " אי גילוי פרטים מקום משיש חובה לגלותם, ובהפרה יסודית לכאורה ,בכפוף ,לאמור בהוראת חוק הגנת הצרכן תשמ"א 1981 סעיף 5 תיקון מס' 1 מתשמ"ח 1988 ,בדבר עריכת חוזה בכתב ומסירתו וסעיף 14 ג' סעיף קטן ב' בו נכתב במפורש להלן הנוסח : " בעסקת מכר מרחוק יספק העוסק לצרכן בכתב , בעברית או בשפה שבה נעשתה הפניה לשיווק , לא יאוחר ממועד הספקת הנכס או השירות , מסמך הכולל את פרטים אלה וכו ... "

בדיעבד , התקשרתי לחברה מחו"ל והתברר לי מפי נציגיה ובראשם ,טל בר אחראית קשרי לקוחות , כי אכן זוהי מדיניות החברה ואמרה לי במפורש (ציטוט מדבריה ) , כי "לא צריך לשלוח חוזה מאחר ובלשונה "חתמת ,בהחתמה טלפונית" , מושג שלא קיים בשום חוק , לפיכך ברור לי לכאורה ובדומה , כי החברה:

א נוהגת בחוסר תום לב, פועלת בחוסר הגינות ובוחרת להסתיר פרטים מהותיים בהסכם ההתקשרות במעטה של "החתמה טלפונית" ,מושג שהמציאה החברה והוא אך ורק בחזקתה ופרי מיטב יצירתה ודמיונה לכאורה , התנהגות שמנוגדת להוראות חוק הגנת הצרכן והינה בעלת פן אופי פלילי (בנוסף לפן האזרחי-י.ר ) . סעיפים 23(ב)(6) ו- 23(ב)(7) לחוק הקובעים: ש"בשיווק מרחוק או בעסקת מכר מרחוק, עוסק שלא גילה לצרכן פרטים או לא סיפק מסמך בכתב לפי סעיף 14ג, או שבעקבות ביטול על ידי צרכן, נהג בניגוד להוראות סעיף 14ה, דינו- קנס פי שבעה מן הקנס כאמור בסעיף 61(א)(2) לחוק העונשין".

-קארין כנציגת החברה, הוסיפה חטא על פשע ולא שלחה אליי מחירון תעריפים

להסכם , שבמלא לא נחתם , על אף העובדה כי החברה מחויבת לכך מכוח הרישיון של משרד התקשורת , כמו כן לא נאמר או צויין בשיחה עם קארין כי ישנה אפשרות לחרוג מהחבילה (דבר שהיה ברור לי מדבריה , שלא ניתן לעשות כן, כאור השמש בצוהרי יום קיץ שרבי) ובפועל במקרה זה, אחויב בתעריף הגבוה פי 16 ויותר !

(חויבתי בלא עוול בכפי ללא ידיעתי, שניתן בכלל לחרוג ,שהרי נאמר לי במפורש שלא ניתן ) וללא גלישה (במקום לא ברור וידוע הנקרא אירודיום ?ושאינו מופיע בתעריפוני החברה ללא כל עוול על ידי ובכפי ב-1138.70 ש"ח על 18.8476 מ"ב המהווים 60 ש"ח ל-1 מ"ב ! כאשר התעריף המקסימלי שהחברה גובה ,במקרה של גלישה ללא חבילה ,הינו 12 ש"ח ,קרי, פי 5 מהתעריף הרשמי של החברה .

ב. "תוחבת את ידה עמוק" בעורמה לכאורה , בחשבון הבנק בשיטה המכונה לשמצה ,"שיטת המצליח" , בכדי לעשות עושר שלא במשפט ולא בדין לכאורה על חשבון הצרכנים וזאת באצטלה של "הרשאה לחיוב החשבון בבנק "

ג. הטעתה אותי כצרכן באי גילוי פרטים מהותיים לעסקה ,שללא ספק היו בעלי השפעה על התנהלותי , ועל כן מצאתי את עצמי חב 2,482 ש"ח , זאת על אף שרכשתי חבילה בסך 149 ש"ח בלבד. ובכך הפרה את חובת הגילוי בדיני החוזים הכללים הנובעת מחובת ועקרון תום הלב של הצדדים במו"מ .

ד. נוהגת לכאורה, בלקוחותיה הנאמנים במקרה של הפרה כלשהי ולו גם הקטנה ביותר , בבריונות לא מידתית , כפיל משתולל בחנות קריסטלים , בנצלה בציניות את חוסר האיזון הכלכלי והמשפטי שבידיה, ובנצלה את מעמדה העדיף כנגד אותם מסכנים ולא נותנת להם את השהות הבסיסית להתגונן כנגדה והכל לכאורה .

בפס"ד מה -28.7.2007 בתק 002776/07 ,שניתן ע"י כבוד השופט טננבוים אברהם בעניין יוסף סויסה כנגד פלאפון תקשורת בע"מ , בו קיבל בית המשפט הנכבד את התביעה נקבע ,כי "על הנתבעת חלה החובה , הן מכוח דיני הגנת הצרכן והן מכוח חובת תום הלב של דיני החוזים, לגלות לתובע את כל הנתונים הרלונטיים לעסקה , על בסיסם הוא יוכל לכלכל את צעדיו. הנתבעת לא גילתה לתובע פרטים אלה, והתנהלותה לא הייתה ראויה: היא לא צרפה מחירון להסכם (במקרה שלי גם לא המציאה לי ולא החתימה אותי על כל הסכם) כנדרש ברישיון העסק של הנתבעת וכו.."



3. ב- 19.8 ביום השני של ההפלגה כשהייתי בלב ים , קיבלתי הודעה ב- SMS ,

שחברת פלאפון חסמה את מכשירי לגלישה מאחר שאיני במדינת היעד .

עובדה זו הייתה ברורה לי מלכתחילה, שהרי היה ברור לי, כי החברה לא תאפשר לי לחרוג ולגלוש מעבר לתנאי החבילה ובארצות ובמקומות ובאזורים , שאינן בתחום החבילה והייתי בטוח לתומי ,שהמפתח ו"הברז הראשי " והבקרה על מכשיר הטלפון הנייד שברשותי ,נתון בידי חברת פלאפון ברצונה תפתח אותו וברצונה תסגור אותו מבחינת

" הכול צפוי והרשות אינה נתונה "

ב-20.8 בעת שעגנתי בחופי נורבגיה הסתבר לי , כי מכשירי עדיין חסום לגלישה התקשרתי לחברה ודיברתי עם שושי שהסבירה לי כי בנורבגיה אני יכול לגלוש בשתי רשתות בלבד N NET.COM ו-NET.COM דבר שהקפדתי לעשות בכל ימי הפלגתי והיא הסירה את החסימה ואפשרה לי לגלוש

כמוכן ,ניתן לי הסבר שעל מנת שלא אבצע חלילה גלישה בלב ים , שמעולם לא ביצעתי לאורך ההפלגה , עליי לכבות את מצב נתונים בנדידה במכשיר הסלולארי שלי ואכן הקפדתי לעשות כן , עובדה שהיא מיותרת לחלוטין ,מאחר שבכל מקרה בלב ים לא ניתן טכנית לגלוש , הואיל והרשתות הסלולאריות הימיות ורשת ה-WI FI

של האוניה היקרות , לא מאפשרות לגלוש ,ללא שם משתמש וסיסמא , כך שמכל הבחינות המפ"מ, לא יתכן כי גלשתי בלב ים כטענה הבלתי מבוססת של נציגי החברה

א. חברת פלאפון חוסמת באופן הרמטי את הגלישה

ב. מעולם לא ניסיתי לגלוש ,לכל אורך ההפלגה בלב ים וכי מדוע שאעשה כך כאדם סביר, הרי במבחן הכוונה עשיתי הכול בכדי לחסוך בעליות גלישה , כבנקאי המודע לחיסכון בעלויות , לרבות:

- הצטרפות לחבילה "זולה" הנ"ל ,

-הצטרפות לחבילת גלישה נוספת לחרום באמצעות מכשיר נוסף שברשותי שמספרו 054************** שתמציתה שיחות טלפוניות ומסרונים בתשלום חד –פעמי של 49 ש"ח ב-0.75 ש"ח לכל דקה שיחה

-חסימת שני הטלפונים הניידים לשיחות נכנסות (שיחה נכנסת ניתנת רק למי שידועה לו הסיסמא במכשירים ולאיש מעולם לא נמסרה הסיסמא).

ג.הרשתות הימיות חסומות לגלישה

4. הארוע הנ"ל ,העלה לפתע את חשדי מיד באותו יום, שהיווה את היום השלישי לטיול וצלצלתי לחברה בכדי לברר מה מצב חשבוני .

5. שוד ושבר חשכו עיניי ונאטמו אוזניי ,החיוב בחשבון עמד על 900 ש"ח בלי כל פרופורציה למסוכם בעסקה שהלך ותפח באופן עצום עד תאריך סגירת החשבון .

ומעתה ,הטיול הפך כאמור לעיל לסיוט, לעצב עמוק מנשוא , לעוגמת נפש רבה ,לסבל עצום
כספי סוג הנזק :
אי חיוב בתשלום , פיצוי כספי פתרון נדרש :

Pelephone (פלאפון) שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה