פרטי התלונה

תלונות כביש 6 דרך ארץ

תלונות כבישי הארץ

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה כביש 6 דרך ארץשעות פתיחה כביש 6 דרך ארץ גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
הגזמה בקנסות – כביש 6 נושא התלונה:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
ביום ו' האחרון 5.05.2006 קיבלתי לידי מכתב רשום מאת כביש 6 ובו 2 מסמכים. האחד- העתק חשבון לתשלום מידי ע"ס 41.68 ₪ בעבור 2 נסיעות שביצעתי בסוף פברואר 2006 והשני- דרישה לתשלום נוסף ע"ס 62.91 ₪ קנס בגין אי תשלום חשבונית המקור בזמן.

על אף שלא קיבלתי לידי את חשבונית המקור התברר לי שהיא אכן נשלחה ב-29.03.2006, כלומר עברו קצת יותר מ-30 יום וכבר הזדרזה החברה הנ"ל להענישני בקנס של 150%!

התנהלות זו מקוממת ומכעיסה. הרי לא עברתי שום עבירה, בסה"כ נסעתי כחוק בכביש וכבר משיתים עלי קנסות בשיעור שאין לו אח ורע במגזר התשלומים בעבור שירותים כלשהם במדינת ישראל. גם אם לא אשלם חשבונות מים, חשמל, טלפון, טלויזיה, אינטרנט, קנסות על עבירות חניה, תנועה וכיוצ"ב – לעולם לא יקנסו אותי ב-150% בתוך 35 ימים! פשוט וממש מתייחסים אלי כאל עבריין! (ואם יורשה לי, ארהיב עוז לנחש שגם בעולם הפשע לא מקובלת ריבית שכזו בזמן כל כך קצר).

אינני משפטן אלא אזרח פשוט. יתכן מאד שההתנהלות המוזכרת מעוגנת בחוק כלשהו אך אותי מעניין ההיבט הציבורי. אם אכן כך, הרי זהו חוק דורסני ומעליב שאין בו טיפת הגיון, הגינות וצדק. העובדה שהציעו לי הפחתת קנס בשיעור 50% אם אעשה מנוי רק מוכיחה בעליל את גודל ההגזמה שבדרישת התשלום עצמה. ושוב, אם אכן הפעולה חוקית - כל ההתנהלות הזו מריחה כ'דיל מאפיונרי' בין חברת "דרך ארץ" לבין מוסדות המדינה.

אבקשכם לשנות לאלתר את מדיניות הקנסות וההתנהלות המלווה אותה.
כמו כן, אבקשכם לענותני תשובה עקרונית ומנומקת שאינה מסתתרת מאחורי החוק היבש.



כספי סוג הנזק :
ביטול שיעור הקנס הספציפי. שינוי התקנות ברמת חקיקה. פתרון נדרש :

כביש 6 דרך ארץ שירות לקוחות

, תגובה:
אחראית פניות הציבור שם ותפקיד:
פנייתך לאתר האינטרנט www.tluna.co.il הועברה להתייחסותי. אבקש להודות לך על פנייתך.
תגובה:
בבדיקה שבוצעה במערכות החברה נמצא כי בחשבון לקוח מזדמן מספר 934909, ביום 29/3/06 הופקה חשבונית נסיעות המסתיימת בספרות 4430 ע"ס 41.68 ₪, ונשלחה לכתובתך, כפי שמופיעה במשרד הרישוי: סירקין 24 2, תל אביב יפו, 63562. חשבונית זו היתה אמורה להיות משולמת עד ליום 19/4/06, אולם שולמה באיחור ביום 5/5/06. היות וכך, ביום 28/4/06 הופקה חשבונית חיוב בגין אי תשלום במועד, המסתיימת בספרות 6395 ע"ס 62.91 ₪.

אבקש להפנות את תשומת ליבך לעובדה כי זוהי הפעם השלישית בה מחויב חשבונך בגין אי תשלום במועד. יתר על כן, את החיוב הראשון בגין אי תשלום במועד שחויב בחודש יולי 2004 מצאנו לנכון לבטל, וזאת לפנים משורת הדין ובאופן חד פעמי.

בנוגע לתלונתך לגבי גובה החיוב בגין אי תשלום במועד ולבקשתך לקבל תשובה מנומקת, מאחר וחברת דרך ארץ מחויבת לפעול לפי חוק כביש אגרה (כביש ארצי לישראל), התשנ"ה – 1995 ולפי התקנות שהותקנו על פיו, הנני נאלצת להפנותך לתוספת הראשונה (תקנה 11) לתקנות כביש אגרה (כביש ארצי לישראל) (אכיפת תשלומים), התשנ"ט – 1999. הקובעת את מדרג החיובים בגין אי תשלום במועד ואת גובהם.

בהתאם לכך, את בקשתך לשנות לאלתר את מדיניות החיובים בגין אי תשלום במועד הנך מתכבד להפנות למוסדות המדינה הרלוונטים.

לסיום אבקש להוסיף, כפי שהוסבר בשיחה שהתקיימה מול מוקד שירות הלקוחות ביום 5/5/06, כי על מנת להימנע בעתיד ממצב דומה של חיובים בגין אי תשלום במועד, אנו ממליצים לך לצרף את הרכב למנוי בכביש 6. במידה ותבחר לעשות זאת, מתוך ראיה שרותית ולפנים משורת הדין, אנו נהיה מוכנים לתת הנחה של 50% על החיוב בגין אי תשלום במועד הקיים היום בחשבון הלקוח המזדמן המצוין לעיל. אבקש להוסיף כי צירוף הרכב למנוי אינו כרוך בהתחייבות או בתשלום דמי מנוי חודשיים ומוזיל משמעותית את עלויות הנסיעה.

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת.
פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה