פרטי התלונה

תלונות כביש 6 דרך ארץ

תלונות כבישי הארץ

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה כביש 6 דרך ארץשעות פתיחה כביש 6 דרך ארץ גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
חיוב על נסיעה שלא בוצעה נושא התלונה:
ליבני יונתן שם/כינוי:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
לפני מספר ימים קיבלתי שני מכתבים מדרך ארץ: האחד עם דרישה לתשלום על נסיעה והשני עם התראה על כך שלא שילמתי את התשלום הראשון (שהגיע באותו היום....) וקנס על פיגור בתשלום.
התכוונתי לשלם, אך פניתי טלפונית אליהם כדי לברר מדוע קיבלתי את שתי ההודעות באותו היום ומתי והיכן היתה הנסיעה.
הפקידה (האדיבה מאד, יש לציין) אורית, בדקה עבורי ואמרה שהתצלום לא ברור ושייצרו איתי קשר בימים הקרובים. לאחר מספר ימים היא אכן חזרה אלי והודיעה שהתשלום מבוטל כיוון שהרכב אינו הרכב שבבעלותי.
ואני שואל, אם עבור אורית הצילום לא היה ברור ואחרי בחינה נוספת היא הגיעה למסקנה שלא מדובר ברכב שלי, מיהו האדם אשר החליט שהרכב המצולם הוא רכבי? מדוע לא מבצעים בדיקה יסודית לפני שליחת דרישת התשלום? מדוע שולחים דרישה לתשלום והודעה על אי תשלום (וקנס נגרר) באותו היום? מדוע לא לשלוח עם דרישת התשלום את צילום הרכב (כמו שקיים בדו"חות של עיריית פ"ת, לדוגמא)? מדוע לא שולחים את המכתבים בדואר רשום כדי שיוכלו להוכיח את תאריך השליחה והמסירה? מדוע לא מצוין תאריך הנסיעה בדרישת התשלום?
אני כמעט ושילמתי את התשלום ואני בטוח שרבים אחרים משלמים אוטומטית מבלי לבדוק האם אכן הרכב שלהם הוא זה שנסע בכביש. מי שמבקש תצלום של הרכב צריך לשלם סכום מופרז (150 ש"ח כמדומני).
לחברה פרטית אין זכות לפעול כפי רצונה ולדרוש תשלומים מבלי להוכיח את טענתה, אפילו אם היא פועלת מכורח חוק.
שליחת צילום הרכב ותאריך הנסיעה עם הדרישה לתשלום. פתרון נדרש :

כביש 6 דרך ארץ שירות לקוחות

, תגובה:
פניות הציבור שם ותפקיד:
מר ליבני הנכבד,

פנייתך לאתר האינטרנט www.tluna.co.il הועברה להתייחסותי. אבקש להודות לך על פנייתך.
תגובה:
בבדיקה שבוצעה במערכות החברה נמצא כי בעקבות לוחית זיהוי שלא הותקנה כראוי, זוהה רכב בעל לוחית זיהוי דומה ללוחית הזיהוי של רכבך כרכבך. בעקבות כך, בחשבון לקוח מזדמן מספר 1690860 חויבו שתי נסיעות שלא בוצעו על ידי רכבך.

ברצוננו להביע את התנצלותנו הכנה במידה ונגרמה לך אי נוחות ולהדגיש כי מספר לוחית הרישוי של רכבך הועבר לתהליך פענוח מיוחד וחריג, על מנת למנוע מטעות זאת לחזור על עצמה בעתיד. אבקש להדגיש כי החיובים בגין הנסיעות שלא בוצעו ברכבך בוטלו.

ביחס לתלונתך בנוגע לפירוט הנסיעות בחשבונית, אבקש להסביר כי חברת דרך ארץ מאפשרת הן ללקוחות מזדמנים והן למנויים לקבל פירוט נסיעות במספר אופנים:
1. ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות ולקבל טלפונית פירוט של עד 5 נסיעות, ללא תשלום.
2. ניתן לקבל פירוט נסיעות בחשבונית:
• עבור פירוט הנסיעות הראשון הנשלח ללקוח, לא יגבה תשלום.
• עבור פירוט נסיעות נוסף נגבה תשלום, כפי שנהוג בחברות רבות.

הפקת המידע המפורט לגבי כל נסיעה כרוכה בהפעלת משאבים נוספים, מערכתיים ואחרים, שזמן וכסף בצידם ולכן אנו מספקים אותו תמורת תשלום.

בנוסף אציין כי ניתן לצפות בתצלום הרכב בעת הנסיעה באחד ממרכזי השירות וההצטרפות של כביש 6, ללא עלות (עד שלושה צילומים בשנה). לחילופין, ניתן לפנות למוקד השירות בבקשה לשלוח בדואר את תצלום הרכב, בעלות של 14.07 ₪.

בנוגע לבקשתך לשלוח חשבוניות נסיעות בדואר רשום, ברצוני לציין כי חברת "דרך ארץ" מחויבת לפעול לפי חוק כביש אגרה (כביש ארצי לישראל) התשנ"ה – 1995, והתקנות שהוקנו על פיו. סעיף 5 לתקנות כביש אגרה (כביש ארצי לישראל) (אכיפת תשלומים) התשנ"ט – 1999 קובע כי חשבון הכולל חיובים בגין נסיעות ישלח בדואר רגיל וכי חשבון הכולל חיוב בשל פיצוי והחזר הוצאות ישלח בדואר רשום. בסעיף זה מצוין בנוסף כי חשבון הנשלח ללקוח, בין אם בדואר רגיל ובין אם בדואר רשום, יראו כאילו הגיע לתעודתו ארבעה ימים ממועד הפקתו.

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת.



בברכת נסיעה רגועה ובטוחה
פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה